D-Link 604 Router Hänger sig ? - LÖSNING!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osires
nån som har en länkt till en ny firmware, skulle vart skitnice.. tack på förhand

Har du hört talats om www.google.se + Dlink 604

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om ni kör med Comhem så kan jag rekommendera att gå in i modemet och stänga av DHCP-funktionen i den. Fattar inte vad den ska vara bra till i ett modem utan mer än en port? I alla fall så störde den min DI-604 och min polares Netgear modell-??.
Jag har det svarta Motorola-modemet om nån undrar.

Permalänk
Medlem

Har också en 604:a, ja varma blir dom som sagt.. vår förra dog pga överhettning, eller var det blixten?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apskaft
Har också en 604:a, ja varma blir dom som sagt.. vår förra dog pga överhettning, eller var det blixten?

Ja det beror på vad som hänt

Men ja, de flesta 604or blir svinigt varma.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag har moddat in min dlink 604 i min serverdator så jag har alla utag därbak, tar ström från nätagget och den är helt av plexi Min display visar på att den ligger på ca: 26 grader så de duger

"Nån som vet varför jag inte kan öppna portar med min 604? Jag kör statisk ip osv, allt är rätt inställt, har den nyaste firewiren men jag öppnar portarna så öpnnas dom inte endå :("

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azti
Om ni kör med Comhem så kan jag rekommendera att gå in i modemet och stänga av DHCP-funktionen i den. Fattar inte vad den ska vara bra till i ett modem utan mer än en port? I alla fall så störde den min DI-604 och min polares Netgear modell-??.
Jag har det svarta Motorola-modemet om nån undrar.

Hur då jag har med det svarta modemet

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Hedersmedlem

Jag lanade hos en kille (dG på SweC) hans 604+ fick vi lägga i frysen :). den blev på tok för varm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Hur då jag har med det svarta modemet

Gå in på 192.168.100.1 via din browser klicka på configuration och bocka ur Enable DHCP Server.

Permalänk
Medlem

"Stryk lim över hela chipet, sedan ta bort i kanterna och lägg en liten klick superlim i var kant. Detta kommer hålla flänsen och fläkten på plats så det skriker om det. Efter detta väl är gjort löda fast kontakterna + är på toppen av 5v kontakten och - på sidan"

Hur gjorde du med kylpastan? strök du den på över limmet sen??

Permalänk
Livsnjutare 😎
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaze84
"Stryk lim över hela chipet, sedan ta bort i kanterna och lägg en liten klick superlim i var kant. Detta kommer hålla flänsen och fläkten på plats så det skriker om det. Efter detta väl är gjort löda fast kontakterna + är på toppen av 5v kontakten och - på sidan"

Hur gjorde du med kylpastan? strök du den på över limmet sen??

Först stryk ut all pasta över chippet.
Ta bort med en trasa så det blir "rent" i alla kanterna, där stryker du sedan på en liten droppe superlim (gärna av versionen attack superlim) i varje kant, sätt dit flänsen.

Easy as that!

(Fungerar även på nordbryggor/liknande så man slipper den lilla 40mmarn som alltid går sönder och vibbrerar sönder hela datorn..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Dom flesta routers hänger sig någon gång då och då!
Detta verkar bero på DOS-attacker som givetvis inte
behöver va riktade mot dig men som ändå florerar på
nätet.
Dock verkar DI-604:an va extra känslig för detta, jag
bytte själv till en trådlös Belkin och problemen försvann
nästan helt samtidigt gick allt mycket snabbare!

Permalänk
Medlem

Hur kopplar du strömmen till fläkten ?

Permalänk
Medlem

ska skaffa ny router snart. vilka fungerar bast? (utan att man behover borra hal i dom).

Permalänk
Medlem

Ja e i alla fall kanon nöjd med min trådlösa Belkin router!

Den har aldrig hängt sig, är lättkonfigurerad och billig!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Hur kopplar du strömmen till fläkten ?

Har du ens läst under bilderna ?, där står ju hur jag kopplat strömmen...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas_dock
Har du ens läst under bilderna ?, där står ju hur jag kopplat strömmen...

Nu blev jag blind Missade det totalt. Eller så var det inte där när jag kollade

Ska fixa min med nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
Jag köpte en av de första 604 som kom till sverige. Jag hade stora problem med den. Tog ett halvår innan det kom en firmware som fixade problemet. Det som var problemet då var att 604 absolut skulle byta ip varje timme. Alltså det som den blev tilldelad på nätet. Varje timme krävde den nytt. Min spel server tyckte inte detta var så skojigt och slängde ut alla varje timme. Nu kör jag inte min som router längre eftersom jag kopplat bort dhcp och kör den som switch. Men jag minns att firware som kom då gav mig valmöjlighet att behålla ip upp till en vecka.

Man kan låsa IP nummer till MAC adresser nu, så att det alltid är samma IP.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]"Nån som vet varför jag inte kan öppna portar med min 604? Jag kör statisk ip osv, allt är rätt inställt, har den nyaste firewiren men jag öppnar portarna så öpnnas dom inte endå :(" [/QUOTE]

jag har precis likadant problem med min.. jag har sökt på internet & uppdaterat firmwaren.. men det hjälper inte

Visa signatur

AMD Athlon 64 Newcastle 2800+ @ 2007 mhz * Adata pc 3200 2*256 ddr (512 mb) * 3 Stycken hårddiskar à 170 gb 7200 rpm * Radeon 9600 PRO @ 300/500 mhz * Samsung 52x CD/RW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bart112
Jag prövade en grej på en polares 604:a, han hade problemet att den loggade ur honom titt som tätt och att han inte kunde ha två burkar inkopplade samtidigt (lite meningslöst med en router då). Det jag gjorde var att låsa IP:na till datorerna så att dom hade samma hela tiden, var väl nån DHCP störning antagligen, och nu verkar den funka som det är tänkt.

Hur exakt gör man det???

ÄR det någon som inte har problem med 604an??

det är väl själve fan att man ska behöva kyla den för att den ska funka,,,, jävla mög....

har du inga problem, köp en router!!

Visa signatur

morrison_jim

Permalänk
Medlem

Du skriver in IP-nummret manuellt i egenskaperna för uppkopplingen.

Jag hade mkt problem med 604orna, av den gamla versionen som jag köpte till mig och några bekanta, med värme, att de kopplade ner med jämna mellanrum och att man inte kunde komma åt webgränsnittet. Jag skickade in dem till D-Link så de fick byta ut dem till den nyare versionen, sedan funkade dem bra utan värmeproblem, fick resetta min någon gång bara då man ville åt webgränsnittet. När jag sedan bytte till 3Com så har jag aldrig haft en enda hängning eller något värmeproblem, dessutom så var hastigheten mellan LAN-portarna ca 4ggr snabbare med 3Coms än D-Linken och det är ju ingen nackdel.:D

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

dlink kan inte göra hårdvara som håller. de har inte ens en vettig kylfläns.
snåla microsoftvänliga bastarder. :x

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haft D-Link 604 ett bra tag nu och aldrig riktigt reflekterat över varför den lagt av titt som tätt...

Landade i den här tråden och blev inspirerad: Fram med dremelkopian och in med en liten 40mm.

Får vi se om det hjälper.

Grym guide! Pissenkel att följa och skitfina bilder. Mer sånt!

Permalänk
Medlem

alltså Dlink routern är så jävla dålig!!
att man måste starta om den för ändra port osv
Det suger!!!

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem

Vad menar du med att starta om den för att ändra port? Och alla som har problem med dem, REKLAMMERA!! Vi har 2-års reklammationsrätt i Sverige och det är 2-års garanti på D-link routern. Funkar de inte så kräv utbyte på garantin till den nyare hårvaran vilken funkar bättre eller kräv pengarna tillbaka eftersom man har stöd för det i konsumentköplagen.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Jag har också en D-link 604 som hänger sig titt som tätt.
Har uppdaterat firmwear, men det hjälpte inte.

Den är köpt i september, hjälper det om man skickar in den och får en ny. Eller får man tillbaka en som krånglar lika mycket.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är så många som verkar ha problem med 604an så är ju felet även känt hos handlaren och då lär det ju inte vara så stort problem att reklammera den eller häva köpet.

Citerat från konsumentköpslagen:
"Oavsett om felet repareras eller varan ersätts med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade felet. Åtgärden måste självklart avhjälpa felet. Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du normalt rätt att vägra gå med på fler försök."

Redan första gången man får fel på produkten så har man rätt att häva köpet.

"Att köpet hävs betyder att säljaren betalar tillbaka alla pengar som köparen har betalat, mot att köparen lämnar tillbaka varan. Du har rätt till ränta på det belopp säljaren återbetalar. Något tillgodokvitto, som bara gäller i säljföretagets butik eller butikskedja, behöver köparen inte acceptera om köpet hävs för att det är fel på varan.

För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet."

Hävda att felet på routern är av väsentligt betydelse för dig och kräv att handlaren byter ut den mot en annan router eftersom du hört så många som har haft samma problem så en ny likadan har antagligen samma fel.

Läs mer här:
http://www.kov.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=711&lng...

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

I denna delen av världen (vårt hus) dör det routrar på löpande band, så en sådan här operation kanske blir oss till godo. Tack för en pedagogiskt presenterad idé!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk

Har fått RMA nummer och ska skicka in min d-link 604 nu, när jag fått tag på lämplig kartong Dock hade jag ett något allvarligare problem: routern startar inte alls. När man sätter i strömsladden blinkar lysdioderna på framsidan till kort, men slocknar sedan. Har revision B2, hoppas jag får en E i utbyte.

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk
Medlem

För alla modgalningar borde det vara lockande att göra ett nytt chassi i plexiglas till routern, osså lite spännande lysande prylar

Visa signatur

/M

Permalänk
Livsnjutare 😎

Routern hängde sig ungefär bara 2 ggr /månad.. men jag blev less även på det och gjorde den ultimata tattarmodden på 5minuter som funkar klockrent!

Må vara ful som stryk, men funktionell till 1000!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •