Permalänk
Medlem

Identifiering av minnet

Jag skulle behöva hjälp med att identifiera mitt minne. Har tänkt och upgradera och vill då köra minne som fungerar ihop med det jag redan har.

har kört aida osv men det visar inget idnummer för minnet,
någon som har förslag på något program som identifierar minnesstickor?

Tack på förhand.

Visa signatur

/Glenn

Permalänk
Hjälpsam

CPU-Z och AIDA32 är ett par föslag

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Testat båda och inget av dom kan visa tillverkare, något förslag?

Visa signatur

/Glenn

Permalänk
Hjälpsam

Ahh, om det inte är fråga om dualchannel så är det inte så noga med tillverkare, se bara till att de har samma SPD timingar, spänning och frekvens spec.

Annars kan du alltid öppna lådan slita ur minnet och leta efter klisterlappar/märkningar etc. Om du inte hittar nåt är det antagligen nåt skrotigt noname.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Ahh, om det inte är fråga om dualchannel så är det inte så noga med tillverkare, se bara till att de har samma SPD timingar, spänning och frekvens spec.

Annars kan du alltid öppna lådan slita ur minnet och leta efter klisterlappar/märkningar etc. Om du inte hittar nåt är det antagligen nåt skrotigt noname.

Hur får man reda på om det funkar som dualchannel?

Visa signatur

Tråkigt att inte Datorer Fungerade som vi människor, att dom trivs där det är varmt istället för där det är kalt...

Permalänk
Hjälpsam

För det första nehöver du ett moderkort som stödjer dualchannel. Tex P4 moderkort med i875 eller i865 chipset samt s775 och s939 stödjer det. Om du har ett sådant moderkort så kan du se bla i CPU-Z om minnerna går i dualchannel eller ej under "Memory" fliken

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI