Permalänk
Medlem

Bästa/Hetaste mobilen just nu.

Hejsan. Farsan ska snart åka till asien. Jag har önskat mig en julklapp så nu undrar jag vilken är den bästa/hetaste mobilen just nu. Alltså bäst kamera, bra bild gärna symbian o.s.v

Det får vara vilket märke som helst. Det mesta finns i asien så.

Edit: Ju mer pixlar ju bättre kvalite på skärmen?

Permalänk
Medlem

Är ju inte säkert att mobilen han köper i asien kommer funka i sverige. De har ju andra system de små gulingarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Är ju inte säkert att mobilen han köper i asien kommer funka i sverige. De har ju andra system de små gulingarna

Jo det funkar har redan köpt en gång innan.

Permalänk
Medlem

ja men då måste det ju antingen vara en GSM eller 3G lur, deras 4G lurar funkar ju inte.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karim
Jo det funkar har redan köpt en gång innan.

deras 5mpixel mobil vill jag ha men den funkar inte i sverige då dom inte använder GSM på en del av deras mobiler.

Kolla det så du inte får en med deras nät för då funkar det INTE.
Tyvär är dom fetaste oftast med deras nät endast och inte gsm

annars skulle jag också importerat en hel den

www.hongkongshop.net finns iaf med några modeller.

Permalänk
Medlem

Nokia 6630 fyller väl dina kriterier ganska bra, finns iofs i Sverige för 2400:- utan abbonemang, dock låst till telia...
Denna är även ganska intressant: http://www.hongkongshop.net/phones/Me680.htm

Permalänk
Medlem

Jag håller med om 6630n. tycker den är snygg och den är kapabel till så mycket.

Permalänk

Jag skulle vänta tills sony ericsson släpper k800 (v800 utan vodafone skitet)......

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

LsdBoy: ska den heta k800? inte troligare att den heter z800 då eftersom den är vikbar?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rufio
Nokia 6630 fyller väl dina kriterier ganska bra, finns iofs i Sverige för 2400:- utan abbonemang, dock låst till telia...
Denna är även ganska intressant: http://www.hongkongshop.net/phones/Me680.htm

ah.. *Lägg till bokmärke*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
LsdBoy: ska den heta k800? inte troligare att den heter z800 då eftersom den är vikbar?

Jag kan inte fatta varför de vikbara heter Z? Hade väl vart mer logiskt att de hette V, eftersom de ser ut som ett V och inte ett Z?

Permalänk

sant, kanske bara var en tillfällighet att dom döpte den till z?, t kommer väll först med t18?, eller va de t10? aja, de hänger väll kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Jag kan inte fatta varför de vikbara heter Z? Hade väl vart mer logiskt att de hette V, eftersom de ser ut som ett V och inte ett Z?

kanske för att dom flesta av motorolas telefoner har haft ett V i sitt namn

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
kanske för att dom flesta av motorolas telefoner har haft ett V i sitt namn

Jo, men varför döptes då V800 till just V800?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Jo, men varför döptes då V800 till just V800?

Hade kanske något med Vodafone att göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orca
Hade kanske något med Vodafone att göra?

Det ligger något i det du säger, men om V står för Vodafone, varför döptes inte Vodafones version att K500 - F500 till V500?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Det ligger något i det du säger, men om V står för Vodafone, varför döptes inte Vodafones version att K500 - F500 till V500?

För att V500 kommer snart samt att dom inte var vikbara kanske?

Permalänk
Medlem

samt att motorola redan har en modell som heter V500.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Skit samma om V800 kommer heta z800 eller k800. Men den lär komma utan vodafon skiten och då är den det bästa man kan ha. Vodafon har bara betalat för att ha ensamrätt på spelaren så att dom får sälja den ngn månad innan telia och comviq får det.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Skit samma om V800 kommer heta z800 eller k800. Men den lär komma utan vodafon skiten och då är den det bästa man kan ha. Vodafon har bara betalat för att ha ensamrätt på spelaren så att dom får sälja den ngn månad innan telia och comviq får det.

Spelaren? Vodaphone har ensamrätt på V800 i 6 månader har jag hört, men har iofs ingen aning om det är sant. Det är en bra telefon och läcker också tycker jag. Att säga att den är bäst är inte riktigt tycker jag. Det får nog var och en avgöra själv. Jag gillar telefoner som 6630 och P910i bättre.

Man kan köpa V800 redan idag och låta låsa upp och unbranda den. Det från början höga priset blir då förstås ännu högre.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

p910i eller s700 !!!!