Bästa Beat 'em up-spelet genom tiderna.

Permalänk
Medlem

King of Fighters?

Tror dom flesta tycker 2d>3d

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
King of Fighters?

Tror dom flesta tycker 2d>3d

Jepp det är King of Fighters.
Tror tyvär att de flesta gillar buttonmashing3D-fighters

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
King of Fighters?

Tror dom flesta tycker 2d>3d

Inte nödvändigtvis. Själv tycker jag övergången till 3D har varit väldigt bra för fightingspelen, det möjliggör så mycket fler strategier och spelen kommer upp ett snäpp högre. Det är som om spelandet får en extra dimension, så att säga.
Och tro nu inte att jag inte spelade och älskade de gamla 2D-spelen, för det gjorde jag. Men i det här fallet tycker jag inte att det var bättre förr.

Permalänk

Indeed.
Tycker det blir fruktansvärt snyggt med 2D-karaktärer tillsammans med en animerad 3D-bakgrund.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

C64: The way of the exploding fist
Amiga: IK+
Snes: Street fighter II
Arkad: Samurai Shodown

Permalänk

jag gillar soul caliburII och tecken serien..
fast jag bara älskar DBZ:budokai 2...har aldrig spelat första...fast min lillebror ska få Trean i julklapp...

ÄGER!!

just det...favvo char..
eh...cervantes i SoulCalibur2....eller kanske yosimitsu.....ehh..vet inte...

Visa signatur

You spin me round round baby round round like on meatspin baby..

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Har inte spelat nåt beat'em'up efter PSX tiden så Soul Calibur 2 har jag inte testat.

Jag skulle tro att <b>Super Street Fighter 2</b> hamnar högst upp. Det hade allt för den tidens spel. Intressanta karaktärer, logiska och balanserade specialattacker/finesser och bra tempo.

I SSF 2 var Ken, Guile, M.Bison och Sagat favoriterna. Vem glömmer inte när man satt och försvarade sig med Guile bara för att göra en hoppspark på motståndaren när han kom inom räckhåll och direkt efter göra en "Sonic nånting" där han flyger upp i luften och gör en halvmåne. Om motståndaren sen deffade lr inte trillade omkull så kunde man trycka på L och göra ett kast (ryggknäckar manöver i Guiles fall )

Mortal Kombat hör också till de absoluta favoriterna. Aaah blodet, de fullständigt übercoola avslutningarna och den hemska stämningen var så coolt. Dock tycker jag Mortal Kombat II var den bästa i serien eftersom del 3 förstörde allt med sina kombinationer som var fruktansvärt effektiva och som ej kunde brytas.

Uj...glömmer aldrig Sub Zeros avslutningsmanöver när han står precis intill motståndaren. Han fryser motståndaren, lyfter upp denne ovanför sig och bryter honom i mitten på knäet! Snacka om att kompisen kände sig knäckt på mitten när man fick in den brutala avslutningen på honom

Angående Tekken så anser jag att den serien är som hejaklacksledare. Snygg utsida men tomt innanmäte

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Jag får fortfarnade en fin nostalgitripp varje gång jag ser Final Fight, arkadvarianten.*RAAAAWR*.. Haggar.. stora pecs å så på den nissen!

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

One must fall, är det ingen som har spelat det eller?

Köpa robotar och uppgradera och ha sig. Överlägset i singleplayer, även om det var rätt fattigt på combos.

Däremot är det roligare med Tekken när man ska ge sig på polarna på ps2an. Har varit mest Tekken tag för mig, inte ens provat Soul calibur.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Avstängd

bästa 3d: soul calibur till dc.

bästa 2d: guilty gear x2 till ps2 och samurai spirits 2 (aka samurai showdown 2) till neo geo.

Permalänk
Medlem

One Must Fall!

http://wenom.mine.nu/~upload/upload/03-MENU.MOD lite musik också

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Mortal Kombat 1-3
Tekken 3
Marvel vs Capcom

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk

HUr bra är inte detta spel då!!!
Satt många timmar framför demo ja har hemma.. roligaste spelet ja spelat efter Tekken spel`n..

Visa signatur

| A64 3200+ | 2x Apacer 512 Mb Pc3200 | Powercolor x800 XT |

Permalänk
Medlem

Jag blir lite förvånad över att inte Neo Geo nämns mer i tråden. Ingen maskin tar dom inom beat 'em up vad det gäller känsla och kontroll imo, minst sagt.

Klassiker som:
Samurai Spirits
Art of Fighting
Fatal Fury
King of Fighters

Ångrar idag att jag sålde min maskin. Men när nya spel ligger på över 2000:-, är det inte lätt för en barnunge =/

Permalänk
Avstängd

jao, neo geo är ett måste om man gillar 2d beat 'em up.

Permalänk
Medlem

Street Fighter II lätt!

och Ryu ska man vara..

Visa signatur

K#

Permalänk
Medlem

Kanske inte bör kallas för Beat Em up, men Super Smash Bros Melee är det bästa jag har kört.
"Riktiga" fighting spel har jag inte gett mycket förr bortsett från Street Fighter 2 till Snes.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da henkz
Soul Calibur till DC, no competition.

(Förutom SC2 till PS2 då )

Snackar vi DC regerar Dead or Alive 2 : special edition. Mer naket får man leta efter.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
När CAPC släppte Street Fighter II till SNES runt '93 så visste dom inte att dom släppte det bästa fightingspelet genom tiderna. Inget annat spel håller sådan klass, sett till sin tid. Jag tycker inget av dom nya spelen är så bra även om grafiken klart är 1000% bättre. Det som gör SF2 så bra är karaktärerna, dom är så bra blandade och häftiga, sedan äger musiken med. Fy fan vilket adrenalin det var när vi hade battles ibland hemma hoss polaren, ibland började vi nästan slåss på riktigt

Mycket riktigt! SF2 är fortfarande det bästa fightspelet som har gjorts. Ett annat spel som jag gillar är Street fighter 3: Third strike. Anledningen att jag gillar Third strike är att man kan parrera. Möjligheten att parrera ger spelet en extra dimension. King of Fighter spelen kommer trea i min lista.

Måste bara försöka få tag på Capcom vs. SNK 2: Mark of the Millennium.

2d-spelen kommer alltid att äga 3d-spelen när det gäller beat 'em up.

edit: Det är Ken man ska vara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dacharls
Snackar vi DC regerar Dead or Alive 2 : special edition. Mer naket får man leta efter.

DoA regerar inte på något sätt om man jämför med SC spelen. Kilik är förövrigt nu favoritkaraktär tätt följd av Raphael ^^

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da henkz
DoA regerar inte på något sätt om man jämför med SC spelen. Kilik är förövrigt nu favoritkaraktär tätt följd av Raphael ^^

Kilik är grymt rolig att spela, speciellt när man lyckas med en Dirty Bo på en kompis. Aaah, förnedring.
Men Raphael avskyr jag, tycker han är ruggigt tråkig att spela. Kan också ha att göra med att jag får stryk i 9/10 matcher när jag slåss mot honom.

Permalänk
Medlem

Tekken 2

Visa signatur

hädelse!

Permalänk
Medlem

Mark of Wolves till NeoGeo ska det vara.
Så jävla bra.

Givetvis lirar man på sitt SNK 6 slots Candykabinett

Permalänk
Medlem

soul calibur 2 tycker jag är bäst
sen kommer street fighter third strike tror jag.

förresten är min favoritkaraktär ivy följt av yoshimitsu och xianghoua eller hur det nu stavas.

Permalänk
Medlem

NeoGeo :o~~

Fast 3d är inte helt hopplöst, Virtua Fighter 4 finns ju som en ensammen men stark soldat som räddar genren från buttonmashers och pantyshots.

Visa signatur

3 Warps to Neptune

Permalänk

Soulcalibur 2 på ps2 helt klart. Favoritkaraktären är Raphael följd av Nightmare och Cassandra.

Och när man vill skojja till det: Voldo!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da henkz
DoA regerar inte på något sätt om man jämför med SC spelen. Kilik är förövrigt nu favoritkaraktär tätt följd av Raphael ^^

Visst SC är bättre på många sätt men det saknar naken elementen som finns i DoA.

Och visst Kilik regerar! Tycker tom att SC är bättre än SC2 där dom dragit upp tempot och minskar ner på fysikmotorn.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk

Streetfighter 2 turbo, helt klart, spelar det än idag. Ingen kan klå mig om jag är Ken. INGEN!

Visa signatur

Jesters Spirit

Permalänk
Inaktiv

killer instinct 2 på 64:an det var tider det.. Bästa beat em up spelet som gjorts!
Någon som vet ifall det kommer en uppföljare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
När CAPC släppte Street Fighter II till SNES runt '93 så visste dom inte att dom släppte det bästa fightingspelet genom tiderna. Inget annat spel håller sådan klass, sett till sin tid. Jag tycker inget av dom nya spelen är så bra även om grafiken klart är 1000% bättre. Det som gör SF2 så bra är karaktärerna, dom är så bra blandade och häftiga, sedan äger musiken med. Fy fan vilket adrenalin det var när vi hade battles ibland hemma hoss polaren, ibland började vi nästan slåss på riktigt

Det var väl mer Arkadversionen som blev ofantligt populär? Är inte säker, men ändå
Minns när jag och min storebror (var 6 år då) spelade SF2 på någon arkadhall vid Fridhemsplan