Permalänk
Medlem

Hörlurar

Hej jag vill köpa ett par hörlurar som man kan ha på lan.

liksom på DH så spelar dom hög volume i bakrunden , då vill jag har ett par hörlurar som riktigt täpper igen runt öronen som håller ute ljudet.
dom ska vara bekväma

kan ni hjälpa mig att hitta några sånna där
1500:-

Visa signatur

Anima67

Permalänk
Avstängd

"

Beskrivning
Koss pro 4aa blev studiostandard i USA 1970. Idag har Koss vidareutvecklat den med ny huvudbåge, titaniumpläterade polymerdiagram och syrefri kopparklädd aluminiumtalspole. Den är tung och mycket isolerande. Den klarar mycket hög volym utan att man spräcker elementen. De mjuka luftfyllda öronkuddarna sluter mycket tätt runt öronen och ger mycket god dämpning mot omgivande ljud. Ny huvudbåge är konstruerad för bästa komfort och maximal hållbarhet för DJ:s och musikstudios"

Finns på datorbutiken, kostar 849:-

Visa signatur

Garland Greene är OND.
Och Rich och Jonasy är mina favoriter. *PözZZaH* :p

Permalänk
Medlem

Koss är utmärkt tillverkare av lurar!

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

Zalman ZM-RS6F Theatre6 5.1

"Real Surround Sound field close to a complete multi-channel speaker system

Excellent fidelity, enhanced localization of on-screen sound, clear dialogue hearing and better feeling on a discrete sound."

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ZALZM-RS6F

Har själv varit ägare av dom här Mycket bra! Bästa jag ägt någonsin

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sony MDR-V700! Kostar runt 1500 kr! Har bara hört positivt om dem, och har testat dem, och ljudet äger!

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z-inC
"

Beskrivning
Koss pro 4aa blev studiostandard i USA 1970. Idag har Koss vidareutvecklat den med ny huvudbåge, titaniumpläterade polymerdiagram och syrefri kopparklädd aluminiumtalspole. Den är tung och mycket isolerande. Den klarar mycket hög volym utan att man spräcker elementen. De mjuka luftfyllda öronkuddarna sluter mycket tätt runt öronen och ger mycket god dämpning mot omgivande ljud. Ny huvudbåge är konstruerad för bästa komfort och maximal hållbarhet för DJ:s och musikstudios"

Finns på datorbutiken, kostar 849:-

Har hört att de ska vara ganska tunga.
Har du sådana själv, och isåfall, är de bekväma att ha på sig under längre tider?
Funderar nämligen starkt på att köpa sådana själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phazi0
Zalman ZM-RS6F Theatre6 5.1

"Real Surround Sound field close to a complete multi-channel speaker system

Excellent fidelity, enhanced localization of on-screen sound, clear dialogue hearing and better feeling on a discrete sound."

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ZALZM-RS6F

Har själv varit ägare av dom här Mycket bra! Bästa jag ägt någonsin

no offense, köp inte dom, dom väger ½kg och man kan inte luta sig mot stolen med huvudet för då åker dom fram.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
no offense, köp inte dom, dom väger ½kg och man kan inte luta sig mot stolen med huvudet för då åker dom fram.

What? Mina satt perfekt och man slog inte i dom i stolen ! Men våra huvuden kanske är olika Jag ger dom 8/10 iaf.. Dom gick sönder när min polare tappade dom i marken en gång från en halvmeter! BAH!

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk

Köp ett par Koss Pro4AA, bättre lurar för dom pengarna får man leta efter. Grymt sköna!

Visa signatur

Nu vill jag understryka att alla homosexuella är inte pedofiler, och alla homosexuella är inte perversa - Pastor Åke Gren

Permalänk
Medlem

Philips HP-890 är mitt val och jag skulle inte byta bort dom mot annat än hp-1000

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sennheiser är de ända som funkar...

Visa signatur

"Det är inget plus/minus, de är på ett ungefär..." - Löjtnant i flygvapnet
[burk]

Permalänk
Medlem

Kan ni läsa eller?
Köp Ultrasone HFI650/700 eller Sennheiser HD25-1 från www.meier-audio.de

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk

Philips HP-1000

Permalänk
Medlem

om vi snackar BEKVÄMLIGHET, LJUDISOLERING, och LJUDKVALITET/KRONA är dessa svårslagna:

http://www.sony.se/ShowProduct.do?site=odw_sv_SE&category=HEA...

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem

AKG (Classic) Monitor, 600 ohms; dessa pumpar kusligt bra ljud och håller tätt runt öronen.

Permalänk
Medlem

@Melissa, har faktiskt ett par såna (600ohmare) visst låter de bra, men silikonet har börjat släppa och mina ytteröron är känsliga så några längre stunder orkar jag inte ha dem på mig.

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem

Pröva pröva pröva!
Men Philips HP1000 faller fler på läppen än KOSS 4, som är riktigt tunga och i min mening eländigt hårda. Men lyssna inte på mig eller någon annan om vad som är bekvämt på din skalle, för var och en har sina egna preferenser. KOSS-lurarna Pro(X) AA håller däremot ute nästan allt ljud från utsidan, medans Philips-lurarna är lite mer läckande.

Permalänk
Hedersmedlem

Ifall du inte har köpt hörlurar än så tycker jag inte du ska köpa Philips HP1000, det är ju öppna hörlurar, ganska jobbigt att ha på LAN.

Jag blev rekomenderad att köpa ett par Sennheiser HD 25, så kolla efter dom istället.

Permalänk
Medlem

Ta en titt på sennheiser hd 25 och det billigare alternativet hd sp 25 sp och hd 280. De borde finnas i svenska affärer.
Du kan också titta på beyerdynamic dt 770 pro 80 ohm om du gillar bas.
har för mig att hfi ( ultrazone ) lurarna ska vara bra på positionering men har inte testat dem. Ett annat par lurar som jag inte testat men hört en del gott om är ATH-A500 troligtvis billigare på www.bluetin.com än audiocubes.
Du gör nog bäst i att ta en model du kan testa i butik dock ( även om du kanske beställer den över nätet till lägre pris ).
http://www.thomann.de/ har ofta bra priser på lurar.
Andra ställen att kolla efter hörlurar på i sverige är www.musikborsen.se de har dock inte nödvändigtvis så mycket i butik. Ultrazone lurarna kan du kanske kolla hos http://www.jam.se/ Sennheiserlurar brukar finnas i de flesta audiobutiker. Du kan ju kolla en del av de hörlurar som gjorts speciellt för spel ( zalmanlurarna t.ex. ) men jag vet inte hur bra de är för musik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mTin
Sony MDR-V700! Kostar runt 1500 kr! Har bara hört positivt om dem, och har testat dem, och ljudet äger!

WORD !
De är asgrymma

Permalänk
Medlem

sennheiser 595..

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Sonys MDR-V700 har nämnt ett par gånger. Jag kör med dessa och är oerhört nöjd.
De släpper inte in väldigt lite ljud, har du dem på dig fast utan musik i den så ungerar de som ett par ganska bra hörselkåpor. Med musik så hör du inget av yttervärlden, bra enligt mig, sämre enligt vissa andra.
De släpper inte heller ut något ljud om man inte vill. Vinklar man ut lurarna fungerar de bra som små högtalare men om man har dem på sig så hörs mer eller mindre inget ut. Oerhört bra.

Bra ljud, känns ganska slistarka tycker jag, MEN lurarna är ju främst tänkta som arbetsredskap, inte du ska sitta med uner längre stunder. Lurarna fungerar oerhört bra upp mot 1-1,5 h tycker jag men sen får jag ont och behöver ta av mig dem i 5-10 minuter. Samtidigt är de ganska dyra, du betalar ju lite extra för att de är utformade/byggda som de är. Ska du inte dj:a kan du säkert hitta lurar som är lika bra till ett lägre pris.

Jag skulle inte byta bort mina mot några andra lurar. Sennheisers hd-25 är lurar i samma klass enligt mig (kanske tom. något bättre ljud) men de är klart dyrare och enligt mig inte alls lika bekväma. Sons lurar är ganska snygga också=)

Visa signatur