Permalänk

Hur installerar man en sån här?

Tja!!

Jag har beställt en sån här och får den på måndag...

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CMCOOLDR4

Det jag undrar är hur jag installerar den på bästa möjliga sätt samt vilka fläktar som är lämpligast att koppla till den. Info om dator står i min sign och jag har en chassifläkt fram o en bak.. Jag får datorn helt ny och ska installera xp på den.. Bör jag installera fläktkontrollern/Hdd kylaren först?

Väldigt tacksam för hjälp innan måndag!

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem

istallationen ska väl vara i en ledig cdplats =/

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
istallationen ska väl vara i en ledig cdplats =/

Jo men jag ska ju koppla den till fläktarna... Det medföljer säkert instruktioner och så men jag vill gärna vara lite beredd på hur jag ska göra när den kommer så att det går snabbt o enkelt..

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem

det löser sig

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Ska du matas också eller?

Visa signatur

K8N Neo2 Platinum | A64 3500+ 939 Newcastle 2,50GHZ - Zalman 7000B-CU| 1GB OCZ PC-3200 Platinum | PNY 6800GT 472/1260Mhz | Antec NeoPower 480W | Antec Super LANboy

Permalänk

du får med 4 sladdar (en är redan inkopplad) som du kopplar till dina fläktar, 1 till cpun, 1till gpun, 1 som du styr en chassifläkt med, och sist så sitter det en förmonterad fläkt i cooldrivern som skall kyla hårddisken.
sen får du även 4st tempmätare som du kopplar in på lämpligt ställe.
installationen tar högst 5 min då det bara är att koppla in några sladdar.

tänk bara på att koppla in alla sladdar innan du sätter in hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WHITERIVERKID
du får med 4 sladdar (en är redan inkopplad) som du kopplar till dina fläktar, 1 till cpun, 1till gpun, 1 som du styr en chassifläkt med, och sist så sitter det en förmonterad fläkt i cooldrivern som skall kyla hårddisken.
sen får du även 4st tempmätare som du kopplar in på lämpligt ställe.
installationen tar högst 5 min då det bara är att koppla in några sladdar.

tänk bara på att koppla in alla sladdar innan du sätter in hårddisken

Tack, det var nåt sånt svar jag letade efter... Vile bara veta ungefär hur man skulle göra. TACK!!

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk

mina sladdar var för korta när jag köpte ett rheobus sunbeam fläktkontroller så jag fick ta och modda sladdarna så att de blev längre

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robz_87
Ska du matas också eller?

Nu ska du inte bråka din tjockis finns faktiskt folk som behöver hjälp för att äta !

Visa signatur

A64 winchester 3000+@2900MHz | Corsair twinx XLpro 2x512 | MSI K8N NEO2 Platinum | GF4 Ti4200 <-- zzzz :(

Permalänk
Medlem

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Följande går att läsa under produkten:
"OBS! Passar ej till chassin med lucka framför 5.25" enheterna."

Super LANBoy-chassi har väl lucka framför, eller har jag fel? Har du kollat så att det passar?

/Fredrik

Visa signatur

╠ P180B ═ Cooltek CT 600 ═ P5WDG2-WS Pro ═ E6600@3,42GHz ═ Scythe Infinity ═ Corsair 3GB XMS2 ═ 3x Raptor ADFD 15OGB ═ 2x Matrox P650 ═ 2x 20,1" TFT ═ 1x 24" Widescreen TFT ╣

Permalänk
Medlem

skitsamma bara ta bort luckan och modda kablarna lite annars blir det väl en fin modd på själva enheten, svårt behöver det inte vara

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Jag tror bara det handlar om att peetteerr är otålig

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Den var cool

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

den passar chassin med lucka

Permalänk

Jo jag är lite otålig... Har väntat på datorn i 3veckor nu eller igentligen sen i sommras men det var 3 veckor sen vi var lovade att den skulle komma men det blev så klart försenat... Datorbutiken har sagt att den ska passa så det blir nog inga problem med det... Om sladdarna är för korta är det väl bara att ta en annan sladd och koppla samman de på nåt smart sätt....
Matas..? Jo det vore shysst men störd äre ja inte...
Kanske var lite onödig tråd men som sagt är bara lite otålig.... Ska även på lan på tisdag och då måste allt va klart....

Ha d bra!!

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem

Jag fick problem med att luckan tog emot när enheten satt rakt, för att fixa detta fick jag skära bort de plastkanter som finns så att cd-drive osv ska sitta exakt lika. Efter detta ingrepp så fungerar det perfekt.

Visa signatur

K8N Neo2 Platinum | A64 3500+ 939 Newcastle 2,50GHZ - Zalman 7000B-CU| 1GB OCZ PC-3200 Platinum | PNY 6800GT 472/1260Mhz | Antec NeoPower 480W | Antec Super LANboy

Permalänk

Nu har jag installerat den i en 5,25 tums plats... Det var lite problem med det bla så passade inte skruvhålen ramen i chassit men det har jag fixat genom att andvnda en annan skruv och sen var den ganska trög att få in. Nu återstår det barar att ansluta fläktarna och tempmätarna....

robz_87 du har ett pm

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog