Permalänk
Medlem

Kritik på min nya design

http://1k.typonode.com

vad tycks? min första photoshop design.

Permalänk

Nice mannen, var en cool sida

Visa signatur

//Patrik
Intel Core 2 Duo, 2048MB RAM, Gainward 8800 GTS 640MB, 500GB HDD, Samsung SyncMaster 940BW

Permalänk
Medlem

Tycker den var ganska snygg. Lite små länkar bara.

Permalänk
Medlem

Gillade inte att blogen öppnades i nytt fönster

Permalänk

Antar att du inte bryr dig, men sidan är inte skriven med korrekt html.

Sen är jag personligen inte så förtjust i IFRAMEs.

Den var dock rätt så snygg, klart godkänt utseende.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Tack, jag brydde mig inte så mycket om just att skriva den i korrekt html, mest designen jag ville ha bra, då det är min "portfolio"

Permalänk
Medlem

Vacker logga, men jag tyckte inte den passade riktigt ihop med underdelen av sidan.

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem

på riktiga bilder kör man jpg och på de flesta tecknade kör man gif.

om "pixligheten" inte är med mening så ändra gärna loggan till jpg
och den grå färgen borde ändras te en färg som finns på äpplet eller ljusare.
If u do so it'll be gr8

BTW: Den som inte gillar IFRAME:s e galen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
på riktiga bilder kör man jpg och på de flesta tecknade kör man gif.

Mmm, fast png är rekomenderat hellre än gif.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
BTW: Den som inte gillar IFRAME:s e galen

Skulle säga det motsatta, den enda fördelen är att man spara några byte i bandbredd, men man får istället en sida som inte går att bokmärka enkelt och är svårare att lösa fel i.
Idag, när i princip alla har bredband så tycker jag inte den bandbreddsvinsten är värt de extra problem det innebär.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1k
Tack, jag brydde mig inte så mycket om just att skriva den i korrekt html, mest designen jag ville ha bra, då det är min "portfolio"

Känns avhuggen i kanterna. får inte upp ngn scroll i about/links..Knäppt bilden på äpplet själv?

Angående att inte göra det absolut bästa man kan i alla avseenden på sin portfolio måste vara det mest idiotiska jag hört i mitt liv. Portfolion är ju bland det viktigaste man har när eventuella uppdragsgivare kommer på besök. Sen att uppdragsgivarna inte kan speciellt mycket om koden spelar heller ingen roll. För är din sida bra gjord så kan du få ett bra repp iafl..Vilket i sin tur är viktigt när folk som behöver sidor börjar fråga runt angående vart de ska vända sig för ett bra genomfört arbete.

Permalänk
Medlem

Jag klickade på blogg så kom nytt fönster upp, sen forum så blev det en ny design. Då vart det lite för rörigt. Ganska fin design annars, lite segt att ladda äpplet dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sidan buggar som F*N i Opera!
Stor tumme ner för det.

Permalänk
Medlem

Stilren och enkel

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Snyggt och stilrent!
Om jag nu skulle ändra på nåt skulle jag flytta content-rutan lite längre till höger 1-2px, det säger mitt öga mig iallafall hehe

Sen skulle de inte va fel med nån typ av scroll i rutan heller, och logon på ca 130kB borde sparas om som .jpg då blir den lite mindre iallafall.

Visa signatur

Lian-Li V600, Intel Core2 Duo E6400 2,13GHz, Asrock ConroeXFIRE-ESATA2, 1GB DDR2, nVidia 7600GS 256MB, Samsung Syncmaster 172X

Permalänk
Medlem

Jag gillade blogen, men inte resten av sidan. Varför skall innehållet tryckas ihop i en ruta stor som en tändsticksask när du har hela skärmen till ditt förfogande. Gör så att sidan fortsätter ned istället för att ha en ruta med scroll i.

Visa signatur

Jorden är rund, det är jag säker på.
Kolla min blogg vettja. http://eboberg.blogspot.com

Permalänk
Medlem

tack för alla tipsen grabbar, jag är nu satt i arbeta om att göra en v1.4 version.

Permalänk
Medlem

den va riktigt snygg..men kan du typ inte skära ner lite på bilderna?? tog ganska lång tid att ladda med telia adsl 500kbit/s..
då kmr det ju ta en evighet men modem!