Dumpning av fysiskt minne?

Permalänk
Medlem

Dumpning av fysiskt minne?

Har ett problem när jag spelar ett spel, MTX Mototrax. Efter ett tags spelande startar datorn om sig och jag får upp denna rutan... Vad är fel?

edit: nu funkar bilden!

Permalänk
Medlem

Testa att cleara Cmos om du har vart inne i biosen och trix'n'fixat.

Visa signatur

[P4 Nortwood 3.0ghz@3.5ghz][Abit Ai7 i865PE µGuru][Antec true power 480W][Infineon 512*2 ][Cooler master stacker chassi][Ati Radeon 9800pro Arctic cooling rev.2]

Permalänk
Avstängd

En ny dell kanske, med HT-teknologi!

Permalänk
Avstängd

Tja, datorn kanske vill att du dumpar minnena?

Och väljer några andra?

Permalänk
Medlem

Kyou: Är nog den minst datakunniga på detta forum och jag har inte varit inne i bios och fixat så tror inte det är nått sånt.

Knapp: Kan du inte svara behöver du inte svara. Ska det vara så svårt?

Ibrink: Hur dumpar jag minnena? Eller väljer något annat?

Permalänk
Avstängd

Då måste du in i bios.

Leta efter "Dump Memory" och sen "New Memory".

Det är som att partionera en hårddisk, fast med minnen.

Kan förövrigt tipsa om att läsa manualen, står precis hur man gör där.

Permalänk
Medlem

Hur går jag in i bios då?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nyström
Hur går jag in i bios då?

In i BIOS kommer du om du trycker på Delete eller F1 precis i uppstarten. Det brukar stå "Press Del to enter setup" eller liknande.

Har du kört Prime95, memtest86 eller något annat där man kan kolla datorns stabilitet?

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Ibrink ljuger. lyssna inte på honom.

Dumpning av fysiskt minne sker när windows kraschar totalt. Hårdvarufel eller dåliga drivrutiner brukar vara orsaken.
Prova att uppdatera alla drivrutiner och kör memtest86 och Prime95 för att testa om minne och processor fungerar som de ska.

Permalänk
Hedersmedlem

Skönt att moderatorerna kan agera.
lbrink - avstängd

Dumpningen av minnet sker pga en inställning. Själva dumpningen är inte orsaken eller liknande, bara effekten av problemet. Vad som egentligen menas är att informationen som lagras i minnet skrivs till hårddisken för att kunna undersökas senare.
Man kan stänga av det, jag tror det inte är så givande då man själv inte är programmerare nog att analysera vad som fanns i minnet, liksom avancerat.
Kontrollpanelen->System->Avancerat->(Start och återställning) Inställningar. Sätt "Skriv felsökningsinformation" till (Ingen).

Vad som däremot är intressant, för jag antar du fått vad som kallas BSOD (Blue Screen Of Death), är att längst upp i texten kan de stå någon felkod, med stora bokstäver och sedan ett eller flera hexadecimala tal (ser ut som t.ex 0x0030ffee).
Även filnamn visas där. Om du kan skriva ner lite sådan information och skriva i tråden så kan vi hjälpa dig mer. Man kan söka i Microsofts kunskapsdatabas på dessa och få mer information.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

för mej står det liknande:

LESS_EQUAL_OR_BIGGER

eller något sånt, vet ni vad problemet är?

Permalänk
Medlem

Här är en bild... den verkar inte funka å visas i tråden...

Edit: nu?

Permalänk
Medlem

Det verkar vara drivrutinerna till ditt ljudkort som strular.
Här finns uppdateringar till ditt ljudkort.
http://se.europe.creative.com/support/downloads/