Permalänk
Medlem

kompressorkylning + vattenkylning!

Jag har ett 64-system.

Amd +3500 (NC)
X800XT PE
1x512mb
1x80gb 2x120gb
antec neopower 480w

Jag tänkte köpa antigen en Vapochill Xe II eller en Vapochill LS till detta system. Sen tänkte jag köpa vattenkylning till grafikkortet och mordekortet.. Min fråga är vilken vattenkylnings paket jag ska köpa eller köpa del separat.. Kan ngn lägga ut ett paket eller delar till en vattenkylnings paket med GPU o NB.

Sen undrar jag såklart om allt detta fungerar bra tillsammans..

Permalänk
Medlem

Köp en LS för bästa prestanda.

Visa signatur

tomt

Permalänk

vatten kylningen får du nog köppa separat. tror inte det finns paket utan cpu block

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dina delar ska nog funka utmärkt, men jag rekommenderar en 512sticka RAM till. Skulle nog öka prestandan avsevärt i de flesta nyare spel.

F.ö. Vad är du villig att lägga ut på vattenkylningsprylarna?

Permalänk
Medlem

2000-3000kr..

Tänkte köpa en sticka till > 512mb

Permalänk

Ska du köra Vapochill så kan du lika gärna hålla dig till samma märke när det gäller vattenkylningen för enhetlighetens skull. Glöm inte att posta bilder när du väl kommit igång.. *sugen*

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hundforarn
Ska du köra Vapochill så kan du lika gärna hålla dig till samma märke när det gäller vattenkylningen för enhetlighetens skull. Glöm inte att posta bilder när du väl kommit igång.. *sugen*

Om du menar att han ska köpa Waterchill-vattenkylning så påstår jag att det vore ett högst oklokt beslut - Waterchills GPU-block är inte så bra

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

varför inte köpa den nya prometian istället?

Visa signatur

|EP-8RDA3| XP2500 @ 200*11 |minnen OCZ 2* 256 |SLK 900 |Power Color & vga silencer| HDD's 2*120gb + 80gb + 250gb + 200gb |Original volt
Gamla
(8kha+|Amd 1800+ @ 1680 mhz| GF3-ti 200 @ 233 533)Nu i min mors ägo

Permalänk
Medlem
Permalänk

dd grejer är bra om du ska ha nått till vatenkylningen:)