Permalänk

Smalare lysrör än Cold cathode??

Vet någon vart jag kan hitta smalare lysrör än Cold cathode??? Har kollat runt men hittar inga. Vill få plats med ett i xboxen men Cold cathode rören är för tjocka.

Permalänk
Medlem

Säker på att de som kjell o co är för tjocka? De har ju inte det dära plastet/glaset runtom. Annars finns det ju sådan "platt neon", har för mig att danmobility säljer det.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

Kjell o co, vad är det för sida??? Hehe jaa tyvärr Wigge det ska vara lysrör.

Permalänk
Medlem

Sök på google??

EDIT: Fick lite dåligt samvete vet hur tråkigt de e o höra de...
http://www.kjell.com

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

Jaa de har några Cold cathode där men jag kan inte se om de rören är smalare än de andra jag sett. Det står inget om det iaf.

Permalänk
Medlem

Det går utmärkt att ta isär ett CCFL ut platshöljet och använda röret. har gjort det många gånger, men man måste isoler tråden som går längs med röret, eller bör åtminstone, och det är rätt lätt att knäcka ett CCFL rör utan plasthöljet.

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Microsoft
Jaa de har några Cold cathode där men jag kan inte se om de rören är smalare än de andra jag sett. Det står inget om det iaf.

De som kostar 99 kr verkar vara utan skyddshölje i plast. De är isåfall ungefär 4mm tjocka. Hantera dem försiktigt för de kan lätt gå sönder iom att det är tunna glasrör.

Visa signatur

Rehab is for quitters

Permalänk

Hehe jo jag vet Thinker : P Har haft av två stycken som jag knäckt på det sättet. Men han på sweclockers som moddade sin xbox använder ju smala rör. Modden heter typ xXx-Modd. Såna vill jag ha : )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Microsoft
Hehe jo jag vet Thinker : P Har haft av två stycken som jag knäckt på det sättet. Men han på sweclockers som moddade sin xbox använder ju smala rör. Modden heter typ xXx-Modd. Såna vill jag ha : )

Jamen det är ju sådana rör han har, vanliga ccd rör utan skyddsplatsrör på utsidan. Dock är hans rör kortare än normalt, ser ut att vara mellan 10 - 15 cm långa

Visa signatur

Rehab is for quitters

Permalänk

Ahha : P Fast jag skulle endå vilja slippa ta bort skyddsplasten från vanliga Cold cathode. De går ju sönder så lätt.

Permalänk
Medlem

Har du väl satt dem på plats, så behöver du inte tänka på det nåt mer. De knäcks inte alls så lätt som jag trodde faktiskt. Har haft mina 2 nu i ett pa rår i en plastficka utan att de gått sönder. Och den plastfickan har varit med om en del. Har ett grönt och ett UV som jag egentligen inte har nån nytta av. Skulle hellre vilja ha ett vitt, eller ännu hellre 2 vita 10cm...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Avstängd

När jag praoade på ELFA så hade dom såna. Därsemot så vet jag inte om dom hade plockat ur dom ur plasthöljet eller om dom såldes så.

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Microsoft
Ahha : P Fast jag skulle endå vilja slippa ta bort skyddsplasten från vanliga Cold cathode. De går ju sönder så lätt.

Jag har köpt CCFLrör från Kjell, dem är 4mm i diameter! För det är ingen skyddsplats...
Finns 10cm & 30cm (iaf senast jag var in där och kika).

Permalänk

Okej, får ta och kolla igenom Elfas hemsida då : P

Permalänk
Inaktiv

Inte kul att ha dom utan plasthöljet. Har kört snart 10rör så och dom har lämnat denna jord...

Dom spricker för minsta lilla och när du ska gå på lan ramlar dom emot chassin så dom jordar i chassit när man startar... weei va kul.