Permalänk

Erfarenhet av Acuosticase C6607?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=26624&ref=Buggy

Vill ha ett som är hyffsat tyst från början och har goda möjligheter att bygga vidare på ett tyst system, frågan är om detta är rätt chassi isf?

Utrymme invändigt?

Behöver jag köpa till något mer än nätagg?
Kan jag nyttja befintligt Dell Dimension 4300 nätagg till att börja med?)

Vad finns det för nätagg som ligger runt 500:-, men ändå håller hyfsad kvalitet och inte låter som om Metallica har en konsert i rummet?

Många frågor blir det, men jag hoppas att jag kan få svar på några iaf.

/Linus

Permalänk
Medlem

Vill du bygga en tyst dator så tror jag det är rätt chassi.

* Gummibussningar som dämpar vibrationerna från hårddiskarna
* Plats för 2 st 120 mm fläktar med gummibussningar för att dämpa vibrationerna
* Ljuddämpat

Jag äger inget själv, men är sugen på ett och sätta i antecs fläktlösa nätdel.

Mvh Ola

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitzer
Vill du bygga en tyst dator så tror jag det är rätt chassi.

* Gummibussningar som dämpar vibrationerna från hårddiskarna
* Plats för 2 st 120 mm fläktar med gummibussningar för att dämpa vibrationerna
* Ljuddämpat

Jag äger inget själv, men är sugen på ett och sätta i antecs fläktlösa nätdel.

Mvh Ola

Låter ju inte dumt.
Chassit är väl den del av datorn som jag inte vill hålla på att byta varje år, utan skaffa ett som håller under lång tid.

Frågan är ju bara vad man ska skaffa för nätagg utan att bli helt ruinerad, är helt novis även på det här så några förslag är ju att önska
Har kollat runt lite men har ingen större koll på vare sig märke eller kvalitet.
Har dock förstått att Tagan nätagg är mycket bra, men är det värt 1000:-?
Och är det värt att skaffa för en som inte överklockar och har sig, utan egentligen bara vill ha ett bra och tyst nätagg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirk Gently
Låter ju inte dumt.
Chassit är väl den del av datorn som jag inte vill hålla på att byta varje år, utan skaffa ett som håller under lång tid.

Frågan är ju bara vad man ska skaffa för nätagg utan att bli helt ruinerad, är helt novis även på det här så några förslag är ju att önska
Har kollat runt lite men har ingen större koll på vare sig märke eller kvalitet.
Har dock förstått att Tagan nätagg är mycket bra, men är det värt 1000:-?
Och är det värt att skaffa för en som inte överklockar och har sig, utan egentligen bara vill ha ett bra och tyst nätagg?

då ska du ha chill innovation 510w, det är så gott som ljudlöst, jag hör det faktiskt inte alls, och jag har datorn på skrivbordet kanske 0.5 meter från örat

Permalänk
Medlem

har själv ett AcoustiCase C6607B Svart o är mycket nöjd, men tungt äre, tjockare plåt = tystare

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swe06
då ska du ha chill innovation 510w, det är så gott som ljudlöst, jag hör det faktiskt inte alls, och jag har datorn på skrivbordet kanske 0.5 meter från örat

Hmm, intressant. Tyst är trevligt
Såg bara att de enda som säljer det nätagget är shg.biz, vilket skulle innebära ännu en fraktkostnad...surt. Men i vilket fall som helst så låter det som ett alternativ att begrunda.

Citat:

Jens
har själv ett AcoustiCase C6607B Svart o är mycket nöjd, men tungt äre, tjockare plåt = tystare

Hehe, tyngden spelar ingen som helst roll En stationär dator är en stationär dator, inget som man ska släpa runt på
Jo, att den är svart är helt klart ett plus och att det inte är en massa lull-lull. Ska inte visa upp den

Permalänk
Medlem

Jag har ett Acousticase C6607B och gillar det skarpt :). KOlla gärna i min FAQ där jag bland annat rekommenderade det: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39945...

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]