Permalänk
Medlem

Chassi för 140:-

Hej, satt och letade efter ett billigt budget chassi. Hittade då detta; http://www.jmedata.se/start.asp?store=butik på Jmedata. Hur tror ni det är med ljudnivån? Självklart så är priset efter kvaliteten, men känner att jag inte vill lägga allt för mycket pengar. Skulle ni köpt det om ni velat ha en tyst dator?

Permalänk

Re: Chassi för 140:-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av exeln
Hej, satt och letade efter ett billigt budget chassi. Hittade då detta; http://www.jmedata.se/start.asp?store=butik på Jmedata. Hur tror ni det är med ljudnivån? Självklart så är priset efter kvaliteten, men känner att jag inte vill lägga allt för mycket pengar. Skulle ni köpt det om ni velat ha en tyst dator?

fan frakten kostar typ mer en hela chassit så skit i det

Permalänk

Re: Re: Chassi för 140:-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gingerbread Tin
fan frakten kostar typ mer en hela chassit så skit i det

Vem har sagt att han ska beställa???
För du vet väll att det finns butiker???

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

Re: Re: Chassi för 140:-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gingerbread Tin
fan frakten kostar typ mer en hela chassit så skit i det

Men bor där en av affärerna ligger så det är ganska lugnt.

Permalänk

vad heter chassit?

Permalänk
Medlem

E.com EC-9515 ATX USB 2.0/Audio in/ut i fronten Svart - 140 kr

Nästan så man vill köpa ett, bor dryga halvtimmen ifrån mycom, så det är nog inte så farligt, släpade faktiskt hem ett chieftec fulltower från mycom

Permalänk
Medlem

E.com EC-9515 heter det.
Vafan om du slipper frakten KÖP DET! 140 spänn är ju inga pengar!
Det enda som behöver göras är att slita loss fronten och göra nåt snyggt så har du ett svinfint chassi! Jag hade lätt köpt det om jag hade sluppit frakten.

Ang. ljudnivån är det väl bara se till att inte stoppa in en massa högljudda komponenter och därefter peta in ljudmattor eller andra ljudabsorberande grejer. Jag hade lätt gjort det.

EDIT: Men vaf...nu verkar de ha tagit bort det ur sortimentet... Varför gör man det om en grej säljer så bra?

EDIT2: Aha det var butikspriser...då fattar jag, THEN GO 4 IT

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem

Vi kan ju lägga in en bild på den.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

helt klart värt 140kr.
tycker de såg rätt ok ut, sen så vet man ju iofs inte hur de ser ut inne men ialf de går ju ialf att leka med

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok, jag tror faktiskt att jag ska köpa det, dock ser jag nu att dom inte har produkten inne fört tillfälligt där jag bor. Men får höra efter...

Permalänk

Jag har ett sånt

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem

JME tar bara 50:- i frakt, så de är inte dyra alls.

Men det verkar som chassit endast finns att köpa i butik och inte via internet. Har väl sin naturliga förklaring i att det inte funkar att sälja chassi för 140:- med 50-kronors frakt antar jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilltysken
Jag har ett sånt

Vad tycker du om det? Någon speciell nackdel med det?

Permalänk
Medlem

Köpte ett chassi från JME vid jul för ca 170kr. Det var rena skräpet. Tunn plåt och ranglig konstruktion. Inte värt pengarna alls.

Visa signatur
Permalänk

Har också ett sånt, eller ett liknande iaf som jag skulle plocka mobo-plåten ur. det är egentligen bara ren skit, men vad kan man förvänta sig egentligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Köpte ett chassi från JME vid jul för ca 170kr. Det var rena skräpet. Tunn plåt och ranglig konstruktion. Inte värt pengarna alls.

Sen vet jag inte med dig men jag hade inte förväntat mig någon bra kvalité av ett chassi för 170kr..

Visa signatur

tomt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exeln
Vad tycker du om det? Någon speciell nackdel med det?

Nja.. Inte så stora nackdelar, finns lite småsaker dock förutom att de e tunn plåt och lite rangligt såklart. Det är helt ok att skruva i, å så finns det inga vassa kanter.

Men vad kan man förvänta sig för ca 200kr.

Om ngn vill ha bilder så skicka ett PM eller skriv i ngt av mina gallerin.

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem

Akta dig för skärsår!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilltysken
Jag har ett sånt

Lägga upp en bild på hur det ser ut innuti?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Skickade ett mail och undrade om dom skulle få tillbaka det i butiken, svaret återstår!

Permalänk

kan jag göre. Men var?

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem

upl.silentwhisper.net skaffa ett konto och langa upp dem,,

[img]LÄNK[/ img] utan mellan slaget..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Permalänk

Så kan ni oxå göra..

Har varit å kladdat lite, syns tydligare på galleriet om man vill se :)..

Jag använder inte chassit just nu, för jag har ju min kära trälåda :D. Men nu ska jag skaffa vattenkylning, så Trälådan är till salu, om ngn e intresserad så PM:a mig bara.

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem

Det såg inte ut at vara helt odugligt, fast e nog lite ostabil.
Har länge velat köpa nytt chassi för att modda lite och 140:- är ju inget, så ett sånt blir de i slutet på månaden

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se