Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fubar
förstörs helt och hållet på vissa datorer..

Har kört winquake med EXAKT samma inställningar på olika datorer och skillnaden är så stor att på vissa datorer är det hur grymt som helst och på andra rena pesten.. Det gäller framförallt speedjump.. på vissa datorer fungerar det tex inte att hoppa från kant till kant (över vattnet) på e2m1 och inte heller på e3m1 då man skall hoppa i uppförsbacken för att komma upp på platån.. med andra ord.. så beter sig inte gubben likadant på olika datorer..
bäst känsla hade jag på en intel 400mhz och sämst på en athlon 1800+.. men på min nya athlon 64 är det nästan lika bra som på 400mhz datorn..

Vet inte vad det beror på då jag kör samma configar på de olika datorerna... och även testat olika drivrutiner och även andra upplösningar och andra inställningar..

låter kanske konstigt men det har varit ett stort problem för mig

edit: såg att du svarade någon annan.. men jag tycker precis samma.. att köra med gl förstör känslan.. iaf på de datorer jag testat på..

Lägg in cl_maxfps 72 i configfilen så blir det bättre.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

jupp.. använder fuhquake nu.. fungerar bra på samma datorer som winquake fungerar bra på... så där är ingen skillnad (i hur gubben beter sig altså)

edit: aha.. tror jag testat det (cl_maxfps 72) .. men skadar inte att testa igen.

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Medlem

Mitt quakeworld fuckar när jag hoppar ner i vattnet - spelet hänger sig - någon som vet vad man kan gör åt det? OS: WinXP Home, sp2

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series