Permalänk

Nokia 7600 som fjärrkontroll till PS2?

Jag har en PS2 v.9 med inbyggd IR-mottagare och en Nokia 7600 med IR-port, borde det inte gå att kunna styra PS2ans DVDfunktioner via mobilen med t ex ett javaprogram?
hilfe.

/[krook] från tweekittens account

Permalänk
Medlem

nope... Mobilen använder en helt annan signal... nämnligen IrDa.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk

ok, tack.

/[krook]

Permalänk

Nu förstår jag inte vad du menar? Eftersom det går att styra tv, dvd osv med en SE eller motorola med symbian, varför går det inte med en Nokia o PS2? Är det olika signal?

Visa signatur

"Oneofakind: Jag hamnade på akuten på grund av en bowlingolycka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No.1
nope... Mobilen använder en helt annan signal... nämnligen IrDa.

Hansson var vänlig läs åtminstone 1 inlägg mer än trådskaparens..

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem

Men infrarött är ju alltid infrarött, dom går på samma våglängd oavsett vilken enhet du använder, sen kanske du inte kan få hårdvaran att kommunicera men det beror inte på den infraröda biten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bart112
Men infrarött är ju alltid infrarött, dom går på samma våglängd oavsett vilken enhet du använder, sen kanske du inte kan få hårdvaran att kommunicera men det beror inte på den infraröda biten.

Infrarött är infrrött ja... Men signalen är inte densamma. Om du vill få det att fungera så får du byta diod i mobilen (jag har för mig det var så )

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem

Såklart det går
Man kan ju styra winamp med mobilen

Visa signatur

Moddar/Flobbar/Lobbar min dator -.-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaDiVaX
Såklart det går
Man kan ju styra winamp med mobilen

Jo men det är med blåtand och det är en stor skillnad...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

jaha så det var det
bLuetooth

Visa signatur

Moddar/Flobbar/Lobbar min dator -.-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paran0id
Hansson var vänlig läs åtminstone 1 inlägg mer än trådskaparens..

Va? jag läste no1:s inlägg och ställde mig tveksam till det han skrev?!... Eftersom andra Symbian telefoners irport klarar av att både agera fjärrkontroll till hemelektronik och för dataöverföring mellan telefon>dator så undrar jag varför inte nokias gör det? Fast iofs så brukar nokia bara släppa skit så jag borde väl inte bli förvånad... Dessutom, kan du backa upp ditt påstående med att det är en annan diod? Tror inte det...

Visa signatur

"Oneofakind: Jag hamnade på akuten på grund av en bowlingolycka"

Permalänk
Medlem

Såklart det går! Jag kan styra min video med min handdator som kör irda! Irda kan skicka som ir, men det kan bli knepigt med exaktheten för en mobil "skjuter" mer rakt... Googla på remote control nokia blabla java eller nåt och hoppas att du hittar nåt. Det gäller bara att hitta ett program, tekniskt sett ska det funka. Du behöver dock en fjärrkontroll en gång som mobilen ska "lära" sig av, hoppas du har nån du kan låna ifrån..

Permalänk

Tror inte att en javaapp har sån tillgång till hårdvaran som krävs, måste nog vara symbian..

Visa signatur

"Oneofakind: Jag hamnade på akuten på grund av en bowlingolycka"

Permalänk
Medlem

Mm.. såg det på nån sida på internet, men är det inte symbian?

För symbian: http://www.psiloc.com/?id=prod&nrp=84