Vill kunna ändra mellan DIGITAL & ANALOG ljudutgång

Permalänk
Medlem

Vill kunna ändra mellan DIGITAL & ANALOG ljudutgång

På mitt lite äldre Nv Mixer (program till ljudkortet som hänger med nforce drivarna) så kunde man ändra om man ville att den digitala ljudutgången skulle vara på, eller den analoga, eller båda två.

På de senare drivarna så man inte styra det själv, utan båda är på samtidigt (försbaskat irreterande).
För jag vill lätt kunna ändra mellan stereon som är kopplad till den digitala utgången, och till lurarna som är på den analoga, UTAN att behöva dra ut en massa sladdar.
För som det är nu så blir volymen för hög för lurarna när jag har stereon inkopplad.

Finns det nåt bra program för detta typ?

Permalänk
Medlem

Det har jag oxå undrat över. Fattar inte varför dom tog bort den funktionen på nya nvmixer.

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Den finns, men gömd. Läs igenom följande tråd: http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=56155
Där står det hur nu skall få fram de gömda inställningarna. Ni MÅSTE använda de nyaste drivrutinerna, 4.57 tillsammans med NVMixer 4.50. Ok, mest bara säker på måstet angående NVMixer, men 4.57 är härliga drivrutiner iaf

EDIT: Du kan dock fortfarande använda kontrollpanelen från gamla drivrutinerna, bara köra sndstrm.exe eller vad filen nu heter, behöver inte ens installera dem, bara köra från installationsmappen.

Permalänk
Medlem

Coolt!
Dock så har jag varken ShowAdvanced eller ShowFirewall.

Detta bör väl vara rätt version??

Permalänk
Medlem

Mixerversion: 444, inte 450 Ljuddrivrutin: 442, inte 457

Permalänk
Medlem

vad hittar man äldre versioner ??

Permalänk
Medlem

Du skall ha nyare du har 444, inte 450 etc. Mixerversion 1.0 (444) står det på din bild

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=56607&postday...

Permalänk
Medlem

Var kan man få tag på Mixerversion 450?
Jag har letat överallt nu, men kan bara inte hitta det :/ har Nforce 5.10 installerat nu, med 4.57 för ljudet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xorlon
Var kan man få tag på Mixerversion 450?
Jag har letat överallt nu, men kan bara inte hitta det :/ har Nforce 5.10 installerat nu, med 4.57 för ljudet.

Se mitt inlägg ovanför

Permalänk
Medlem

Jo, jag kollade på den länken, men den filen han länkar till kan inte hittas
I vilket fall som helst så fick jag det att funka efter att jag hittat Nforce 6.31 BETA på en tysk sida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xorlon
Jo, jag kollade på den länken, men den filen han länkar till kan inte hittas
I vilket fall som helst så fick jag det att funka efter att jag hittat Nforce 6.31 BETA på en tysk sida

Äsch, glömde att kolla det :/ Aja, du hittade den ändå

Permalänk
Medlem

Nu har jag installerat 6.31 betan, men jag har fotfarande inte
"ShowAdvanced" och "ShowFirewall" .
Gha! Blir galen, men ändå, tack för hjälpen

EDIT:

WOOHOOO!!
Jag fick det att funka
Fattade efter ett tag att man skulle fylla i ShowAdvanced själv
Dock så strulade ShowFirewall till det hela tiden, så jag sket i den, men den andra funkar