Permalänk
Medlem

Tyst PSU !

Letar efter väldigt tyst nätaggregat och billigt fundera på den här.
nån som vet nåt om den..
eller kanske nåt annant bra PSU.. MÅSTE vara väldigt tyst !!!

föresten hur vet man hur högt 20dB(a) är ????

tack på förhand.

Permalänk
Gäst

Antec Phantom, helt ljudlöst. Men kostar därefter

Permalänk
Medlem

Har man ett nätagg som är passivt kylt måste chassifläktarna flytta mer luft och pga det kommer det att låta mer.

Det ultimata i mina ögon är ett nätagg med en 120mm fläkt som man kan styra via fläktkontrollern, antingen 5 eller 12 V, som jag har i min burk. När man sitter och kollar på film och vill slippa störningsmoment är det bara att köra den fläkten (och alla andra för den delen) på 5V, spelar man spel och behöver mer ventilation är det bara att vrida upp fläktarna.

Med andra ord tycker jag att det där ett bra val om man ska ha ett tyst nätagg, förutsatt att man byter fläkt i den eller fixar till orginalfläkten.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk

Har lyssnat VÄLDIGT noga på ett FSP 300W och det låter inste speciellt mycket!. Hur mycket du hör av det beror HELT och hållet på hur mycket din övriga dator låter. Men 20db hörs knappt! så är det ju bara 300w oxå!

Visa signatur

the power of ART compells me!

Permalänk
Medlem

ocz modstream 450w / nästintill ljudlös, ska vara en av de absolut stabilaste och tystase på marknaden, 990,- 12v = 26A www.overclockers.se

kompisen har en ocz powerstream 520w o den hörs inte ett skit och den ska vara den högljudda av dessa.

Visa signatur

En crap HP!

Permalänk

OCZ är väl inte direkt kända för att göra tysta nätagg? Bra agg, men knappast bland de mer tysta. Då ligger Tagan klart bättre till.

Permalänk
Medlem

Re: Tyst PSU !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
Letar efter väldigt tyst nätaggregat och billigt fundera på den här.
nån som vet nåt om den..
eller kanske nåt annant bra PSU.. MÅSTE vara väldigt tyst !!!

föresten hur vet man hur högt 20dB(a) är ????

tack på förhand.

jag har just det agget, väldigt tyst kan inte höra den nej.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.