Krönika: Datormodding - ett beroende

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysprosium
Den enda moddning som behövs på en dator är att ta bort sidoplåten så att kylningen blir bättre.

Eller så blir den inte det...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Där satt den

Visa signatur

ASUS SABERTOOTH P67 B3 | Intel Core i7-2600K | Corsair XMS3 Vengeance 8GB | MSI GeForce GTX 560Ti 1GB OC Twin Frozr

Permalänk
Medlem

Grym krönika

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Eller så blir den inte det...

På min dator blir den det:)

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk
Medlem

Här har vi en KRÖNIKA!! Mer sådant tack.. Underbar nostalgisk läsning! Nu måste jag ta reda på hur man gör massa tummar upp!!

Sådant varje lördag så jublar jag.

MVH Swuppo

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Medlem

bra krönika : ) Intressant faktiskt

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!
Jag som klickade in mig på krönikan snabbt som satan i tron om att det var Wolverines nya modd som han har hållit så hemlig bara för att han ska släppa den som en färdig artikel här på swec.
Efter att ha läst hela krönikan/berättelsen så var man ju så jäkla upptaggad på att få se vad denna moddningsgalning hade åstakommit.
Snacka om besviken jag blev när jag upptäckte att det inte fans någon mer sida, Det tog några sekunders febrilt letande efter länken till bygget innan man verkligen fattade att det inte fanns något mer ännu.

Snacka om att JÄVLAS!

Ahhhrgg... Nu måste du göra klart det där hemliga projetet du håller på med så man får se det annars kommer jag snart dö! Detta är ju olidligt.

[EDIT] Jäkligt fin krönika, men lägg upp ett minst lika fint bygge nu...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

stolt moddare.

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swuppo
Här har vi en KRÖNIKA!! Mer sådant tack.. Underbar nostalgisk läsning! Nu måste jag ta reda på hur man gör massa tummar upp!!

Sådant varje lördag så jublar jag.

MVH Swuppo

det är söndag idag?

ja, håller med folket, väldigt bra krönika..dom som är duktiga på sånt och har kunskaperna men kanske inte orkar kanske får tummen ur r*ven och börjar modda på allvar nu

det blir ju bara större å större moddning..se t.ex. på Tekniska Muséet som t.o.m har en stor utställning om det för andra gången.

Mer sånt!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

otroligt bra skrivit! keep up the good work!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Galet värre. Kung på modning räcker visst inte, underbarnet kan konsten att skriva oxå.

Permalänk
Medlem

Att ge kritik är en konst som många inte behärskar här verkar det som..:(

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk

Mycket bra skrivet. Kan ju upplysa dig om att ajg tycker att du är mer filosofisk än vad alma någonsin kommer att bli :). Keep up the good work. Kan man se fram emot mera krönikor från din sida?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Äntligen en krönika som var värd att läsa på swec!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Finally en läsvärd krönika som har något med Swec att göra. MYCKET bra krönika måste jag säga!

Permalänk

Tycker själv att moddning är kul. Men inte så att jag är beroende av det.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

kul å se en respons på det här med modding .. att ens försöka lägga en nivå på denna diskussion som vissa anser vara "värdelöst med modding" och vissa raka motsatsen det är ungefär som att diskutera om man ska använda dasspapper eller torka med handen .. de flesta använde dasspapper men olika mycket .. sen att det finns vissa som skiljer sig ur mängden å torkar med hela näven de e ju bara orginalitet.. men att försöka klanka på hur nödvändigt det är det kan man ju bara skratta åt ..

men kul med åsikter ...

tycker däremot att det e klockrent ur eget perspektiv att både använda dasspapper och modda .. :).. kan bara säga kockrent till denna krönika

Permalänk
Medlem

Nu var det mer läsvärd krönika somsagt
Inget illa menat mot Almas, men denna var MKT mer intressant enligt mig, speciellt om man sitter i modd-träsket som jag själv

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Mycket bra krönika! Passar in här och dessutom är den skriven av Wolverine!

Keep up!

/Hinken

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

tummen upp

Permalänk
Medlem

Jag kan väl inte påstå att det var underbart skrivet ur svenska synpunkt. Men den var definitvt intressant och trevlig att läsa!

Permalänk
Medlem

Mycket bra krönika, hoppas på ännu en till

OT:
Grabbar, almas krönikor kan inte jämföras med wolverines.
Bådas krönikor är bra, ingen är "bättre", det beror helt på från person till person. skärp er

Visa signatur

Länkarna funkar inte pga olika människors elaka handlingar
[Webdesign | Tjäna pengar på din hemsida | Gratis prylar!]

Permalänk
Medlem

den var bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handsomeer
Att ge kritik är en konst som många inte behärskar här verkar det som..:(

Och den behärskar du då, med tanke på ditt fyndiga inlägg.

Visa signatur

Framtiden var bättre förr...

Permalänk
Proffsmoddare

Jag måste få tacka för all positiv respons jag har fått. Jag skrev denna krönika mest som en kul pryl, väl medveten om att jag inte är någon pro krönikör. Men eftersom så många tycks gilla det jag skrev så är det inte omöjligt att jag återkommer med lite tankar om något annat ämne framöver. Att skriva kan jag ju till skillnad från moddning pyssla med även när grannarna och familjen sover

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

hahaha mycket trevlig läsning. Vad skulle nu hänt om Alma kön skulle varit okänt, eller rent av om A skulle vara en man? Undrar just inte om det är lite antifeministiska undertoner i detta forum. Nåja jag är själv med i NO-MAM (kommer ni ihåg Al Bundy?) men Alma jag håller på dig!

Man få inte lov att jämföra äpplen och päron.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk

Äntligen en krönika av någon som inte sätter sig själv på en hög pedistal och ser ner på andra genom ett självutnämt högre intellekt. Gick för övrigt mer eller midre exakt samma väg, v20, zx81, c64, c128D, Amiga500, Amiga1200 och sen PC.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frhog
Fan vad alla trackar på Alma! Jag har inte läst hennes krönikor men kan ni inte ge henne lite mer konstruktiv kritik..? Kul med lite variation, eller?

Kanske du skulle ta och läsa dessa "krönikor" innan du uttalar dig? Eller tycker du "Fan vad alla trackar ner på den här Hitler-killen, jag vet inte vad han gjort för något men kom igen och ge killen en chans?" låter som en vettig tanke?

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem
Citat:

Idag kan jag inte gå in i en butik utan att se potentiella delar till ett datorbygge. Senaste uttrycket för detta var när jag kom på mig själv med att stå och kolla på en dammsugare hemma hos en polare och tänkte:

"Den där formen hade blivit en snygg HTPC"

Lustigt, tänkte precis samma sak för ett par dagar sen

Trevlig krönika för övrigt, synd bara att man inte har pengar att lägga ut på så mycket moddande för annars hade jag nog satt min dremel i hårt arbete

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Darkness
Äntligen en krönika av någon som inte sätter sig själv på en hög pedistal och ser ner på andra genom ett självutnämt högre intellekt. Gick för övrigt mer eller midre exakt samma väg, v20, zx81, c64, c128D, Amiga500, Amiga1200 och sen PC.

Kanske du skulle ta och läsa dessa "krönikor" innan du uttalar dig? Eller tycker du "Fan vad alla trackar ner på den här Hitler-killen, jag vet inte vad han gjort för något men kom igen och ge killen en chans?" låter som en vettig tanke?

//LD

liknar du alma vid hitler.. hmm..?!?

njae jag tycker om åsikter och tankar i alla dess former.. gillar almas krönikor.. samt denna..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

SKIT BRA=)!!!

Visa signatur

KR Lable.. dubble R 4 Life