Permalänk
Medlem

Billigt, Snyggt, Bra, Sleevat nätagg!

Sugen på nått vettigt nätagg.. Helst över 350w.. gärna LED, lysande! sleevat, stabilt och inte allt för högt ljud

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

FSP Bluestorm. Finns i 350, 400 och 500W! Det är sleevat (UV-reaktiv, blå) FSP är ett bra märke, så det borde vara stabilt, dock ingen LED. Är även rätt billigt. Annars kan du köpa det som finns i min sign, har allt du begär - och lite till!

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem

annars så har du ju BZERK och ASPIRE med som även dem har sleevade sladdar plexiglas lyser osv fin på tex www.gtek.se, www.kylning.com

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddan
FSP Bluestorm. Finns i 350, 400 och 500W! Det är sleevat (UV-reaktiv, blå) FSP är ett bra märke, så det borde vara stabilt, dock ingen LED. Är även rätt billigt. Annars kan du köpa det som finns i min sign, har allt du begär - och lite till!

mm verkar väl bra.. vad är priset och vart finns dem att köpa billigt typ?

OCZ Modstream, Jovisst men tyvärr för dyrt för min del!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haven
annars så har du ju BZERK och ASPIRE med som även dem har sleevade sladdar plexiglas lyser osv fin på tex www.gtek.se, www.kylning.com

bZerk ska tydligen låta en jävla amssa och ASPIRE ska inte alls vara sleevat utan bara står det.. men jag vet inte :/

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Oj, glömde säga var man kan köpa det Men det finns på www.inet.se

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem

Chill Innovation 510W från shg.biz den har iofs ingen LED men vem bryr sig kostar bara 650:- för ett riktigt kvalitetsagg.

Permalänk
Inaktiv

köp ett och sleeva det själv?

Permalänk
Medlem

Jag säger bara ett bZerk på gtek! Du kommer inte att bli missnöjd..Köpte själv ett sådant..o jag är skit nöjd!

Permalänk
Medlem
Citat:

bZerk ska tydligen låta en jävla amssa och ASPIRE ska inte alls vara sleevat utan bara står det.. men jag vet inte :/

Bzerk och aspire e typ samma nätagg i stort (förmodligen från samma tillverkare) sett båda är sleevade kollade nämligen på dem hos den lokala Datorbutiken innan jag köpte mitt bzerk nätagg.

mitt bzerk agg kostade 565kr

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem

Hur är ljudnivån på ett bZerk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj
mm verkar väl bra.. vad är priset och vart finns dem att köpa billigt typ?

OCZ Modstream, Jovisst men tyvärr för dyrt för min del!

bZerk ska tydligen låta en jävla amssa och ASPIRE ska inte alls vara sleevat utan bara står det.. men jag vet inte :/

Kan säga att OCZ Modstream agg är värt vart ända öre! bättre att lägga nån hundring extra och få en stabilt strömkälla

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.

Permalänk
Medlem

Aspire har väll inte alla kablar sleevade?? bara den stora mobo kontakten..medans bZerk har alla

Permalänk

bZerk låter ju INGENTING, bara dra ner fläktvarvet typ 1/5 så hör du det inte, jag tycker då det är ett toppen agg på alla sätt och det verkar då väldigt stabilt, testat det på en A64 3400+ med 2st sata diskar 2st ide diskar, nec nd3500, GF6800gt 256MB, 1024MB kingston HYPERX och jag åplåga den lite allmänt och volten doppa/spika ingenting nästan, visst jag tror ju inte det är lika stabilt som vissa andra agg i 1000-1200 klassen men det är då klart bra pris/prestanda ratio.

Visa signatur

:: AMD ATHLON64 3200+ S.754 :: MSI K8N NEO PLATINUM :: 1024MB DDR400 :: LEADTEK FX5600 :: 1.0 TB HDD :: ASETEK WATERCHILL :: LIAN LI PC6070 :: HERCULES 19" TFT :: COSSONIC 5.1 HS :: XENIX BLACK TBORD ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zheratex
Kan säga att OCZ Modstream agg är värt vart ända öre! bättre att lägga nån hundring extra och få en stabilt strömkälla

Någon hundring?? extra ett modstream kostasr det dubbla av vad ett bzerk agg kostar.

Det är ungefär som att säga att en porsche är bättre än en volvo.....

Mitt bzerk nätagg är väldigt stabilt kör det i sign på det + 6 fläktar

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem

bZerk=600:- OZC =1000-1200:- upp till 2000:-..så en viss prisskillnad är det ju

Permalänk
Medlem

fan vad sugen jag blev på ett bZerk nätagg då mitt bara är ett noname 350w för 99:- ska nog köpa ett bzerk.. så alla tycker det funkar bra?
synd bara att det inte finns i rött

Visa signatur

Speldator: AMD Barton 2800+ > Chaintech 7VJL6 > ATI X800 Pro 256 MB > i-Style TK-6600 > 768 MB DDR > 200 GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsm
fan vad sugen jag blev på ett bZerk nätagg då mitt bara är ett noname 350w för 99:- ska nog köpa ett bzerk.. så alla tycker det funkar bra?
synd bara att det inte finns i rött

bZerk funkar skit bra!..Du kommer INTE att bli missnöjd!

Permalänk
Medlem

bla bla bla.. jag är iaf nöjd med mitt ocz agg...

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.

Permalänk
Medlem

På shg.biz finns det ett Thermal Take nätagg på 410w med Kabel-strumpor på alla kablar. Mycket bra förövrigt.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zheratex
bla bla bla.. jag är iaf nöjd med mitt ocz agg...

jo det hade jag med varit om jag hade haft RÅD att köpa ett......

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk

OCZ ModStream är det som gäller. Otroligt stabilt, snyggt och helt enkelt underbart
Ett par hundringar går alltid att slänga fram, och det brukar vara värt besväret. Iaf detta nätagg.

Visa signatur

"Main" R6C-TG | RM750x | 9900k | Aorus Master | 32GB | RTX 4070 | EVO 970 | W10 Pro | MAG341CQ
"Retired" P182 | HX520 | Q6600 | IP35 Pro | 8GB | 7950 3GB | X-Fi | Intel 335 | W10 Pro

Permalänk
Medlem

Är inte OCZ powerstream bättre än modstream?

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hybris6
Är inte OCZ powerstream bättre än modstream?

det har ju högre watt tal iaf..och dyrare oxå

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASP550WUV12K...
Riktigt bra spec på det nätagget. Har för mig att det var 34A på 12V. Är dock inte säker, orkar inte leta upp det

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael_Toxic
OCZ ModStream är det som gäller. Otroligt stabilt, snyggt och helt enkelt underbart
Ett par hundringar går alltid att slänga fram, och det brukar vara värt besväret. Iaf detta nätagg.

Jasså det går alltid att slänga fram ett par hundringar tråden handlar om ett BILLIGT, STABILT, OCH sleevat nätagg men du kanske tycker att 1200kr är billigt....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlaXxor
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASP550WUV12K...
Riktigt bra spec på det nätagget. Har för mig att det var 34A på 12V. Är dock inte säker, orkar inte leta upp det

Det har samma komponenter och specifikationer som bzerk så det ligger på 34A på 12volten

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem

ok men vad ska man titta på när man ska köpa nätagg.. Värdena.. Är det A på olika volt från nätagget osv.?

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk

finns det inget nätagg som bara är sleevat och inte massa bling bling lysen och sånt?

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=[prinze]=-
finns det inget nätagg som bara är sleevad och inte massa bling bling lysen och sånt?

Bzerk utan plexi på gtek

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haven
Bzerk utan plexi på gtek

blåa fläktar.. väldigt fult..

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem

Bättre att lägga lite mer pengar och få en stabil nätdel eftersom att det är något man byter så sällan!

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.