Vilket spel har fångat dig mest?

Permalänk
Medlem

Action Quake II spelat det ca 7år nu

Permalänk
Medlem

Får väl säga Diablo II som många andra här. Spelat det sedan det släpptes och gör det fortfarande. Har försökt sluta många gånger men det håller bara i några månader sen behöver jag min "fix" av D2 igen.

Permalänk
Medlem

cs och warcraft-serien måste jag säga.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

måste vara starcraft, har spelat det mycket

Visa signatur

keep-smile :D

Permalänk
Medlem

Zelda a link to the past eller Gran Turismo 3 och sen har Transport Tycoon varit bra tidsfördriv

Permalänk
Medlem

System Shock 2, med high detail textures och Rebirth modden. Doom3 var aldrig hälften så läskigt...

"I will... rip out yourrr spiiiine" Gotta love those cyborg midwives

Visa signatur

Opteron 146 @ 2,6 Ghz | Asrock Dual Sata | 1,5 Gb Kingston Hyper-X 333mhz 2-2-2-5 Dualchannel | Samsung Spinpoint 250Gb | BFG 8800GT + Nvidia 6800 @ 390/780 | Iiyama 19" | WinXp | Chieftec 360W skit-agg | Zalman Reserator

Permalänk

Det är lät civ2 och civ3... de sabbade både skolan och dygnsrytmen

Visa signatur

E2140 1600@2666, 2 GB Corsari 800MHz 2 GB Kingston 667 MHz, MSI P35 NEO-F, 8800 GTS 320 Mb, 74GB Raptor, 500 Gb samsung, 250 GB Maxtor

Permalänk

1:a Fallout 1 & 2- när fan kommer 3an *gråter*
2:a WC 1-2-3 *samtliga har slutat i ett låst rum med ett par påsar chips & gott om tid*
3:a HL 1 & 2

eller fick man inte ta serier ?

Im whit you ragge86!! det spelet rigerar fast det blir nog nummero 4 iaf =/

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

1. world of warcraft
2. warcraft 3
3. half life

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Mafia eller Ocarina of Time är det nog för mig.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Zelda Ocarina of time utan tvekan.

Storyn och musiken gör det till det bästa spelet genom tiderna enligt mig.

Permalänk
Medlem

Civilzation , gt3, gt4

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk

World Of Warcraft!

Varje gång jag skriver de 3 orden växer begäret enormt...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

OJ! det är ju många :/
Få se nu...

CS, DoD, D2, Quake 2, Starcraft, Battlefield 1942...

Uhm.. det var nog de jag fastnat mest för iaf.

Permalänk
Medlem

Diablo II (Lord of Destruction)
Risk Your Life ( http://www.ryl.com.my )
Counter-Strike 1.5/1.6 har man lirat en del, men man har växt ifrån det nu
NukeZone ( http://www.nukezone.nu )
Quake I var en höjdare för några år sedan.
Duke Nukem 3D var man också klistrad vid.
Listan kan bli oändlig

Permalänk
Medlem

Cyberempires
Master of Magic
Master of Orion 1-2
Monkey Island 1-2
Civilization 1-2
Duke Nukem 3d
Wolf 3d
Doom
Dune2
Max Payne 1-2

edit: glömde Warcraft2-3 och Starcraft

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem

Jag och mina närmaste vänner samlades i en lokal med våra datorer och spelade bokstavligt talat Diablo II fem dagar i sträck då det kom ut. Gamla goda minnen

Visa signatur

(http://rivfader.blogspot.com)
Blank face in the windowpane
Made clear in seconds of light

Permalänk

Final Fantasy I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, X-2
Chrono Trigger
Frontier: First Encounter (elite)
BaldursGate 1, 2
Fallout 1, 2
Neverwinter Nights

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Mafia och till viss del Zelda: Ocarina of time, dock var det för kort för att vara riktigt bra

Permalänk
Medlem

Diablo II: LoD definitivt!
spelade det jämt i ett par år men sen krashade datorn och då slutade jag spela det och började med Warcraft III i stället

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
World Of Warcraft!

Varje gång jag skriver de 3 orden växer begäret enormt...

Permalänk
Medlem

CS har jag väl lagt ner mest tid på, även om det var ett par år sen man slutade med det.
Det är 15 år sen eller mer sen jag spelade nintendo för första gången. Men jag kommer ihåg när man hoppade åt något håll, så följde man med med armarna o kontrollen i samma rörelse. Det var "aha" det
Spelade mycket megaman, mario, life force osv osv.
Mitt andra "aha" var när jag började spela final fantasy VII till psx, otroligt underbart var det. Nu har jag inte spelat på några år, tröttnat på spel i allmänhet egentligen. HL1 tycke jag var grymt och jag såg fram emot HL2, som jag förbokade och köpte. Uppgraderade datorn för "nu ska det börja rycka i speltarmen igen!". Men icke, tröttnade efter 3-4h och har inte spelat sen dess.

Men så tjatade polarna på mig att jag måste spela WoW, hade ingen aning om vad det var egentligen. Jag har hållit mig till CS när polarna har spelat DII, daoc osv. Så jag har alltid varit lite "utanför" på ircen när de i ett par år bara pratade om starcraft, sedan blev det DII tjöt. Det följdes upp av wc3 och daoc.

Jag tänkte alltså nu att jag köper spelet lite o spelar så man kan hänge med i snacket (på irc) iaf. Tryckte på beställ på webhallen och strax därefter tänkte jag "neej vafan har jag slösat pengarna på nu, jvla impulsköp". Men så fick jag spelet och jäklar vad underbart det är! Huvet är nästan förstört nu, tänker nästan bara wow och vill spela hela tiden. Spelade 8-10h/dag under betan och så mycket har jag nog inte spelat sen FFVII. Det som fångar mig är storheten, andra mmorpgs kanske är lika stora eller större(?), men det vet jag inget om. Miljöerna är vackra och man kan se hur mycket som helst. För någon dag sen så sprang jag omkring i ashenvale och visade tjejen hur fint det är: "kolla nu när jag springer upp för backen, men får verkligen känslan av att göra det". Hon skackade på huvet och tänkte nog vilken idiot jag är. Som en sjuåring på julafton med nya hemangubbar.

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk

Age of Mythology

Permalänk

Starcraft, Warcraft I, II, III, WoW.
Chrono Trigger, Final Fantasy + massor med rpg till snes som jag inte kommer ihåg namnet på.
Fallout 1
Alla Super Mario utom Super Mario 2.
Zelda Ocarina of Time(vad sugen jag blev på att lira igenom det igen), Samt Majoras Mask.

Många blir det, skulle ju vara en, men jag kan inte bestämma mig :/.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Inaktiv

Några av dem:

Fallout
Fallout 2
Final Fantasy VII
Half-Life

Permalänk
Medlem

World of Warcraft!

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk

SC, SC:/BW... inget annat har fängslat mig som dessa två finlir.

Visa signatur

Gamingeye.com

Permalänk
Medlem

UT.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Resident Evil serien

Permalänk
Medlem

Diablo 2 för mig med, lite halvt på WarCraft III med