Vad hände (1999) med ColorCase Yuri/Venus ATX Midi lådorna? (transparanta)

Permalänk
Medlem

Vad hände (1999) med ColorCase Yuri/Venus ATX Midi lådorna? (transparanta)

Nån som kommer ihåg dessa chassin?
ColorCase Yuri/Venus ATX Mid Tower

För bilder och en recention:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1106

Dessa var ju jättepopulära 1998/99
Från bägge håll vissa klankade på deras plagiat utav MACens design, medan andra (jag inräknat) gillade dem.

Jag ville alltid köpa ett blått, men hann inte göra det, för de hadde försvunnit när jag väl skulle uppgradera datorn.

Men varför försvann de så snabbt?

Jag hörde att de hadde gått sönder snabbare än butiken fick in nya.
Eller att värmeutvecklingen smalt sönder chassiet?

Var nån här ägare till ett chassie och kan säga något om det?

Finns det liknande chassin som går att få tag i nu?

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Avstängd

alldrig sett fulare låda, så den togs nog bort från marknaden

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk

Jag har en sån. Fast i Orange. Riktigt kass. Blev hur varm som helst där inne. Sen de där piggarna man trycker in för att öppna lådan, gick sönder direkt. Det är bara tunnt plast som är menat att gå sönder. Jag kan ta fram det ur källaren och posta lite bilder på det nån dag om jag orkar. Sen så kom min armbåge emot ena kanten högst upp på chassiet och det sprack Snyggt är det enligt mig, men inte bra.

Hårdvaran jag hade i den var:
Athlon XP 1700+
4x512mb SD-Ram 133Mhz
1x80Gb IBM hdd
Nåt Asus Mobo som regerar, men glömt namnet på den
ATi Radeon 8500 64mb DDr ViVo+TV-Out
Asus 52x CD-rom med reglerbar hastighet på läsningen
Soundblaster Live Player 1024

Permalänk
Medlem

Usch, kompisen har/hade ett sådant chassi. Skramlade och gick sönder hela tiden. Nog det sämsta chassit jag tagit i. Blev väldigt varmt i det också.

Permalänk
Medlem

Jag har oxså ett sånt chassi (orange) som jag kör en gammal p4 1.5GHz i funkar helt ok. Har iofs gjort hål i taket å satt 80mm fläkt där så tempen är helt ok nu. Trodde ingen visste att dessa ganska hemska chassin fanns, trodde bara det var jag som hade ett

Visa signatur

//Daniel

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tyckte nog aldrig om de där men jag minns dem från den gamla goda tiden

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

Jösses kommer ihåg att jag hadde ett sådant, fast grönt troligtvis det sämsta jag haft, ja till och med sämre än Dell burken och det vill inte säga lite. Det blev tokvarmt i det och lät som en mindre orkan.