Permalänk

Digital kameror

Hej, jag jobbade lite på sportlovet nu och fick ca 5000 så skall köpa en Digital kamera för ca 4000 och i de skall ett 512 mb minne till kameran finnas, så jag undrar de finns ju MASSOR att välja av, vilka är igentligen bäst? tänkte på http://www.webhallen.com/prod.php?id=38718, verkar jävligt fin, eller ni kanske har några andra förslag

Är mycket tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

S-5500 är en trevlig kamera som levererar bra bilder.
Om du riktat in dig på den typen av kamera så finns även Olympus C-765 och Konica Minolta Z3 i ungefär den prisklassen.

Permalänk

Ok najs, vilken av dom här är bäst i bild kvalite då?

Permalänk
Medlem

Om man enbart ser till bildkvaliteten så skulle jag säga att C-765 är bäst, följd av S-5500.
C-765 är däremot långsam. Den har även lite dyrare minneskort.
Z3 är snabb och har bildstabilisering. Optiken är åxå bra, men den har en brusnivå som är i högsta laget.
S-5500 är, om den är som sin föregångare S-5000 i handhavande, som en blandning mellan de två andra.

Så det beror ju lite på vad man prioriterar för egenskaper.
Jag tycker att snabbheten och bildstabiliseringen på Z3 är mycket värd.

Läs för all del lite tester själv och jämför bilder tagna med kamerorna.
Tänk på att så defekter som syns i bilderna i full storlek på skärmen miskar betydligt när man skriver ut bilderna på papper eller minskar ner dem för bekväm beskådan på skärmen.

dcresource och steves-digicams kan vara en bra start. Fujin heter S-5100 i USA.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
Om man enbart ser till bildkvaliteten så skulle jag säga att C-765 är bäst, följd av S-5500.
C-765 är däremot långsam. Den har även lite dyrare minneskort.
Z3 är snabb och har bildstabilisering. Optiken är åxå bra, men den har en brusnivå som är i högsta laget.
S-5500 är, om den är som sin föregångare S-5000 i handhavande, som en blandning mellan de två andra.

Så det beror ju lite på vad man prioriterar för egenskaper.
Jag tycker att snabbheten och bildstabiliseringen på Z3 är mycket värd.

Läs för all del lite tester själv och jämför bilder tagna med kamerorna.
Tänk på att så defekter som syns i bilderna i full storlek på skärmen miskar betydligt när man skriver ut bilderna på papper eller minskar ner dem för bekväm beskådan på skärmen.

dcresource och steves-digicams kan vara en bra start. Fujin heter S-5100 i USA.

hehe tack, jag vet att S-5100 heter så i usa, tog 2 h innan jag hittade skillnaden, bara skalet
men aja skall läsa lite mer, har tittat på massa tester, alla 2 verkar vara riktigt fina kameror ändå så de är svårt!