Permalänk
Medlem

Ni med SE V800

Ni vet när någon skriver ett långt sms, så att det blir två stycken som ska skickas iväg.

fick ett nyss, men mitt v800 tog inte emot det andra medelandet. så det slutar mitt i en mening....

är det någon inställning som jag måste göra för att ta emot det andra eller är det vodafones fel?

Permalänk
Medlem

Tror nog inte att det är bara med V800 det gäller, men jag brukar alltid få långa SMS, och i de flesta fallen slutar de i en mening, men resten kommer alltid ett par minuter eller ibland ett par timmar senare. Använder en S700.

Det är inte någon inställning man kan göra, hela meddelandet ska komma.

Permalänk
Medlem

men nu har det gått 22h och jag har inte fått resten av medelanet än...

Permalänk
Medlem

Kontakta vodaphone, eller meddela den som skickat att testa skicka igen.

Permalänk
Medlem

Jobbar på Vodafone.

Vad har du för simkort? Är det en 410 eller 40x sim? Numret på Simkortet alltså.

Har du ett 3xx sim så ring 222 från din telefon och begär ett nytt sim så ska det löösa problemet

Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malvack
Jobbar på Vodafone.

Vad har du för simkort? Är det en 410 eller 40x sim? Numret på Simkortet alltså.

Har du ett 3xx sim så ring 222 från din telefon och begär ett nytt sim så ska det löösa problemet

Hej.

Jag vet inte riktigt vart man kollar numret, men om det är det som står på baksidan av kortet så börjar det med 408...