Permalänk
Medlem

trådlös ADSL router

Jag kanske ska inskaffa Netgear ADSL Router DG834G .Har tyvärr ingen länk, detnär är en som finns att välja man ska beställa HemPC.
Men jag undrar om det går att ha en dator på trådlöst nätverk medans den andra har vanliga via kabel?
Skulle det funka med denna router eller behöver jag köpa adapter åt den andra datorn?

Edit:
Jag har en ZyXel 645Mp modem och Glocalnet via telejack.
Borde jag kanske skaffa Netgear WGR612Ge istället?

Permalänk

Re: trådlös ADSL router

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rakio
Jag kanske ska inskaffa Netgear ADSL Router DG834G .Har tyvärr ingen länk, detnär är en som finns att välja man ska beställa HemPC.
Men jag undrar om det går att ha en dator på trådlöst nätverk medans den andra har vanliga via kabel?
Skulle det funka med denna router eller behöver jag köpa adapter åt den andra datorn?

Edit:
Jag har en ZyXel 645Mp modem och Glocalnet via telejack.
Borde jag kanske skaffa Netgear WGR612Ge istället?

Hej. Jag har en netgear g834g router den har krånglat en hal del för mig:(. Men du kan ha över hundra trådlösa kopplade till den router på samma gång och 4 med vanlig via kabel.

Permalänk
Medlem

Re: Re: trådlös ADSL router

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Squize
Hej. Jag har en netgear g834g router den har krånglat en hal del för mig:(. Men du kan ha över hundra trådlösa kopplade till den router på samma gång och 4 med vanlig via kabel.

Lät inte så bra det där. HUr långt ifrån kan datorn med trädlös stå från routern?
Har du samma modem/uppkoppling som min? Kan bero på det.