Min skärm är lite konstig

Permalänk

Min skärm är lite konstig

Hej

Idag kunde jag för första gången börja spela med min nya dator.
Jag började då med att installera mitt nya spel World of Warcraft.

Jag loggar in och så, allt går jättebra men när jag väl är inne i karaktär menyn så tar det ca 10-30 sekunder sen dör skärmen och allt låser sig.

Jag trodde då att det var hertzen på skärmen men varken mina normala inställningar eller den lägsta inställningen var tillräcklig.

Likadant inne i spelet. Efter 10-30 sekunder så dör skärmen och jag kan varken ta mig ut på skrivbordet eller trycka ctrl+alt+del.
Jag måste då starta om datorn helt.

Jag kan ha mellan 60-85hz på min skärm o den är några år gammal. Måste jag byta ut den eller kan jag göra nått för att det skall fungera?

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det är skärmen? Det låter nog som om det är något annat som bråkar. En skärm kraschar inte en dator.

Permalänk

alla dom ggr detta har hänt mej så har jag ställt in för hög upplösning.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag är nästan 100 på att det inte har med skärmen i sig att göra. Snarare grafikkortet isåfall. (Skulle tippa på överhettning av nåt slag i burken)

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

Jag testade att sänka allt till lägsta (Lägsta grafik, lägsta upplösning osv)
Jag kunde då spela upp till 5 minuter.

Mjoo jag e nog ganska övertygad om att det är överhettning jag också, men jag vill bara kolla med er andra som har lite koll o så ;)..... Ska se vad jag kan göra åt saken.

Permalänk
Medlem

Vad är det för grafikkort du har?

Permalänk

Jag har Geforce 6600GT.

Men jag har nu upptäckt vad som är felet. Min dator blir överhettad på nolltid. Jag är ju ny o så när det är o bygga datorer, men tydligen så har jag inte fått med någon kylpasta. Sen ska jag köpa en Chassifläkt idag också.

Hehe då jag spelar WoW så går den upp i 65 grader sen dör den
ligger på 49 grader då inget program är startat. Fönstret e öppet numera

Aja, tack för hjälpen endå, jag återkommer om det uppstår fler problem

Permalänk

65 grader var ju ingenting

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Ingen kylpasta alls, och du har haft i gång den 5 min åt gången?!