Vad är det svåraste ni har varit med om i ett spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TCO1992
Riven eller Myst... Lika svåra allihop.

Riven var jäkligt svårt, tog nästan 2 veckor att klara, men hade inte riktigt fattat poängen då. Dock så tycker jag Myst1 och Myst3 var på tok för lätta. Har spelat Uru en kväll och det är då jäkligt förvirrande, så den verkar bra på den punkten.
Ett rejält svårt spel inom den genren är Schizm, som få känner till. Nästan lika bra grafik och ljud som i Myst, men svårare pussel och snäppet intressantare story.

edit:
"Fanns sjukt många svåra spel till Amiga. Många spel var helt ospelbara utan fusk."

Ja minsann. Vad sägs om Shadow of the Beast2? jösses. Jag klarade 70% utan oändligt liv, men lyckades sedan klara hela med oändligt liv. Och det var en rejäl bedrift att klara även med oändligt liv för gåtorna var perverst svåra. Tex på ett ställe så var marken lite tunnare, det var en liten platform ovanför. Vad man skulle göra var att hoppa exakt lite lägre än plattformen då gick marken sönder under när man landade. En annan sadistiskt svår sak var att det fanns en flod på ett ställe, föll man ner så dog man så man hoppade över till en bro istället. Tog man däremot och tokhoppade så man precis missade bron, då överlevde man exakt så länge så man drogs ner i en virvel och kom till en annan värld. Svårt! Var något sjukt ställe där man ramlade ner till ett monster och skulle hoppa upp, missade man var det bara att spela om 1 timme och det gjorde man 70% av gångerna.

Det där swat spelet, som ubisoft gjorde, typ föregångaren på Ghost var jäkligt svårt på högsta nivån också.

"Ghouls 'n Goblins som ett exempel."
Den tyckte jag inte var så svår. Bara i början som den var lurig eller när man var ny till dataspel. Tror det tog några dagar att klara.

Project X var förjäkligt svårt på Amigan också. Dog man en gång var man körd för utan uppgraderade vapen var det bye bye.

Att få miljarder i poäng på Pinball Dreams var inte så lätt heller.

H.E.R.O på c64 var svårt också efter ett tag, nästan omöjligt.

Och Jo, Quake3 på Nightmare, hehe. Jag klarade alla på nivån under vilket var bra svårt i sig, men nightmare klarade jag inte mer än 2 banor på. Var väldigt nära med the Sarge dock i duell.

Descent 1 på svåraste nivån. Tror jag klarade de 3 första banorna och var rätt nöjd. Imponerande AI verkligen, klår många spel även idag. Robotarna lurpassade bakom hörn och smet ofta fram i precis fel tillfälle.

/Andreas

Permalänk
Medlem

Q3 på nightmare är skitlätt mot vad G'n G är enligt mig (fast det går inte klara sista botten utan att fega, han har ju 100% aim med railen). ;P

Det underbara med G'n G är att man måste klar om det när man väl kom igenom "#¤"#%"%

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [lum]
Q3 på nightmare är skitlätt mot vad G'n G är enligt mig (fast det går inte klara sista botten utan att fega, han har ju 100% aim med railen). ;P

Det är därför man måste ha 110% aim med railen och reagera på minus 0,5sekunder.

Permalänk
Medlem

WTF! Då missar man ju!

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

Grim fandango i helhet. Världens bästa, och svåraste spel

Visa signatur

"Is you´re refrigerator running? Because if it is, it´s probably running like you; very homosexually..."-Peter Griffin.

Permalänk

Myst exile III. Det är så äckligt svårt så det är inte sant. Jag har aldrig orkat klarat av spelet. Inte ens med walktrough. ^^

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Hmm om jag mins rätt så var last ninja spelen ganska svåra.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk

i spelet hearts of iron 2.
prövade på den svåraste nivån + AI aggressivnes på högsta nivå och startade då hitler och stalin anföll polen från båda hållen,jag var polen.
stog emot tyskarna några veckor,men sen började dom vinna lite mark och sen när ryssarna anföll,då var det bara att säga tack och gonatt,totalt chanslös.

det är nog det svåraste hitills,man får ingen chans att bygga nå enheter på den korta tiden,man får slåss med det man har.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

omega weapon i ff8 var svår tills jag kom på att ha alla i partyt på 1 hp för då får du renzo med squall combo med zell och slot med tjejen och då går det snabbt,
annars så sista bossen i ff9 e jobbig med sitt grand cross han tog tid att vinna över

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk

Måste vara i Thief 2

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Det var verkligen hysteriskt kul (not!) när jag spelade igenom hela Diablo 1, Normal, Nightmare och Hell, som ensam magiker (helt utan fusk såklart), bara för att upptäcka att ALLA monsterna på sista nivån hos den gode diablo är immuna mot.....just det ALL magi!!! Way too go Blizzard

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk
Medlem

SMB - Lost levels vill jag minnas var nästintill omöjligt.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Vinna ADOM!

www.adom.de

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

Brothers In Arms Road To Hill 30 "Purple Heart Lane" på Authentic, jösses.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk

Måste bara tillägga!

Tjenare!

Efter att endast ha läst 2 sidor av denna mycket underhållande tråden för en gammal gamer som mig själv måste jag säga och samtidigt fråga.

Är det någon som klarat Wings till Amiga?

Om någon vill veta vad det är så är det ett flygsimulator spel som utspelar sig under första världskriget. I mitt tycke det helt klart mest engagerande och spännande flygsimulatorspel som gjorts under datorspelseran.

MEN det är totalt omöjligt att klara. Jag och en kompis klarade aldrig uppdraget (Minns inte till 100%) med 3 dubbel eller trippeldäckar bombplan som skulle bomba ens bas.
Totalt omöjligt att sänka alla. Om någon har klarat det så får ni gärna stiga fram och stolt säga det!

Om det nu går att fuska på det spelet så ska ni ha klarat det utan fusk givetvis.

Ska tillägga att jag klarat de flesta spel jag någonsin lirat utan fusk men Wings är attans så svårt. Jag ska nog undersöka närmre om det inte är så att det ska vara omöjligt och tillverkarna inte kom på något bra slut på den ananrs så brilljanta berättelsen om en flygares upplevelser under första världskriget genom hans brev hem.

Visa signatur

SatanClaus

Permalänk

wings?nämen hua,var knappt att man klarade 4:e uppdraget=/...skitsvårt spel men kul som attan:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Finns det inte ett till Wings till amigan där man ser sitt flygplan från sidan och ska bomba massa japaner??

Permalänk
Medlem

Re: Måste bara tillägga!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Satanclaus
Tjenare!

Är det någon som klarat Wings till Amiga?

en kompis klarade Wings, sa att det var rätt snyggt slut. en massa flygplan som flög omkring då kriget var slut. Själv så kom jag till när ubåtarna började komma fram och ledsnade lite, men jäklar vad bra det var. Ingen höjdare att se sin gubbe begraven.

Citat:

Myst3 svårt

Vi klarade det på 1.5 dagar, men var 2st, det är mycket roligare att spela tillsammans med någon. Prova det så ska du se att det blir lättare. Första världen var rätt svårt, men det blir mycket enklare sedan. Var en värld med kulor som var skitlätt men dålig grafik. En värld med maskiner som var riktig snygg och ganska svår. Sedan en grönsaksvärld som hade några irriterande moment. Tex ska man hitta ett hål i en trädrot som är jäkligt svår att se.

/A

Permalänk
Medlem

Skulle isf gissa på att det är Final Fantasy XII fast inte svårt på det planet som ni tänker på utan mer det är så att när jag kommer till :

SPOILER!

The crash site med luftskeppet och gör mig redo för att gå ner där så har jag dem seanste 5ggr jag spelat om spelet från början känt att jag varit i för lite lvl för att klå honom.. men jag går ner endå och dör direkt på första "spöket" eller vad man ska kalla det.. sedan försöker jag lvla på olika ställen men det har alltid slutat att jag hittat ett nytt spel som jag lirar istället för det och sedan blir det att jag får köra om hela alltet.. orkar aldrig spara Savegames
Så på så sätt är Final Fantasy XII det svåraste spelet för mig att KLARA.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

bilracet i Mafia. Cp-svårt.

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Finns det inte ett till Wings till amigan där man ser sitt flygplan från sidan och ska bomba massa japaner??

Det hette Wings of fury.

Visa signatur

SatanClaus

Permalänk
Medlem

Det första jag kommer att tänka på är bossen i Fanatic's Tower i Final Fantasy VI. Det var en boss som var svår och jävlig, och då han dog så slängde han ut en Ultima -- Pang, 3000 i skada på alla i partyt. Whee.

Sen finns det en del minnen av frustration från den gamla goda NES-tiden:

* Top gun. Att lufttanka och landa... Jisses.
* Ikari Warriors.
* Werewolf. Helt omöjligt spel.

Visa signatur

(http://rivfader.blogspot.com)
Blank face in the windowpane
Made clear in seconds of light

Permalänk

haha! Top Gun

Det var skojit att du nämnde det.

Top gun tankningen är nog det mest frusterande jag råkat ut för på NES.

Visa signatur

SatanClaus

Permalänk
Medlem

om man får kalla det ett spel så vill jag säga www.notpron.com

Visa signatur

"hey litsen!"

Permalänk

Comandos: behind enemy lines
Hittar ni ett svårare spel??
De som gjorde det var tvungen att göra 2:an lättar P.g.a. 1:an var för svårt!
Uppdrag OMÖJLIGT

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Commandos 2, Klara inte äns första banan :S

att det tog 5 sidor innan någon nämnde commandos är hel oförståeligt. ettan var riktigt svårt och jag har fortfarande inte klarat hela. 2an klarade jag tutorialen och var hur stolt som helst sen kommer jag inte ihåg om jag klarade någon mer bana.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk

Det första Commandos var löjligt svårt ja. :/

Permalänk
Medlem

Att köra igenom GTA: VC 100% utan att få failed mission/busted/wasted. Tror jag använde 2-3 saves för det.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Devil May Cry 3 på hard. Det är nog ett utav de roligaste och utmanade spel jag någonsin vart med om. Dock så vart känslan överväldigande när man klarade av det.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Commandos 1 är bra knepigt ibland. Men kul var det iaf på den tiden, har nog inte ork att sätta mig med det igen däremot =/