Permalänk
Medlem

Beställd iPod Mini, lång leverans?

Jag beställde en iPod Mini för drygt en och en halv vecka sedan, närmare bestämt 24/03/2005. Eftersom "order tracking" sidan på Apple inte fungerar så lyckades jag hitta en annan sida som kunde ge lite mer information om vart min iPod Mini befann sig. www.apecode.com
Eftersom det, när jag beställde den, stod att iPoden skulle skickas inom 24timmar valde jag också gravyr som kunde förlänga leveranstiden med UPP till fem dagar. Nu har det alltså gått en och en halv vecka och iPoden verkar fortfarande vara kvar i Kina. Enligt många andra som jag har pratat med är Apples leveranstider fruktansvärda medan i stort sett lika många säger att leveranstiderna är bra, vad ska man tro?

Detta är informationen jag har fått ut från www.apecode.com:
01 apr 05 30 10 departed direct Apple, Shanghai
30 mar 05 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai
30 mar 05 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
28 mar 05 00 05 Data received from supplier Apple, Shanghai
28 mar 05 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
28 mar 05 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
28 mar 05 30 64 Departed from source Apple, Shanghai

Någon som vet vad detta innebär? Har iPoden flugits från Kina för fem dagar sedan och sen skickats tillbaka till Kina?!

Hoppas att någon vet mer om detta än jag, för stunden är jag en aning upprörd och besviken på Apple.

//Mathias

Visa signatur

Ibland kör jag Wintendo men mest kör jag Ubuntu.

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag bestälde min på onsdagskvällen och fick den runt 15.00 på fredagen. Men då skickades den från Holland och var utan gravyr. Men det gick väldigt snabbt och smidigt.

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Medlem

Gravyr tar lång tid En jag känner beställde också med gravyr och fick vänta ett bra tag.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Jag har nu fått nya uppgifter från Apple. Jag skickade ett lite upprört mail till dem eftersom jag dels inte kunde se vart den var, dels för att den var försenad och dels för att de inte svarade mig på tidigare mail. En mycket trevlig kvinna på Apple mailade tillbaka redan efter 7 minuter! Hon svarade att de hade sett till att TNT skulle snabba på leveransen så jag ska få den redan imorgon eller absolut senast på Onsdag. Dessutom fick jag lite tillbehör till min nya iPod som plåster på såren.

Mitt förtroende för Apple har återkommit! Bra jobbat!

Edit: Det gäller att ha så mycket otur det bara går. Lastbilen som skulle köra min iPod Mini till flygplanet var inblandad i en olycka... Leveransen förlängd med andra ord. Inte mycket att göra åt tyvärr. Som tur var skadades ingen i olyckan iaf.

Visa signatur

Ibland kör jag Wintendo men mest kör jag Ubuntu.