Permalänk

Köpt Amd 3200 90 Nm, piper som fan!

Hej idag installerade jag min nya amd 3200 men när jag sätter igång datorn så piper de upprepat länge och så fick jag ett meddelanden om nått med Raid engång, att de inte gick, men jag installerade windowns och så men när jag är i windows så stängs datorn av efter en stund bara sådär! fan vad jobbigt! har 2 st hdd (80 + 200) båda seagate 7200 rpm 8mb caches och inköpta samma dag av samma märke så..
prollen amd 3200, mobo Abit AV8 K8T800Pro, 2 gb ram. vad fan kan de vara :S?

Permalänk
Medlem

Dåligt kontakt med kylaren så den stänger av sig själv efter ett tag?

Visa signatur

Om man inget frågar, får man inget veta.
Athlon XP T-bred 2200+ (180*10) | Epox 8RDA3+ | 2*256 PC3200 Twinmos + 512 PC3200 Kingston | 80 Gb Samsung SpinPoint P80 SATA | Gigabyte Radeon 9600Pro (460, 330)

Permalänk

alltså man startar upp windows och ibland börjar de pipa innan windowns ibland efter, men tempen är ganska bra ändå Cpu 36, Gpu 31, Mobo 25 och hd (1 & 2) 30.
jag har en zalman 7700-cu btw...
fan vad jobbigt sådant här är..

Permalänk
Hjälpsam

Abit AV8 behöver en BIOS updatering för att kunna hantera minnet ordentligt om man lör med 90nm Processor. Kör med endast ett minne i, kolla med memtest x86 (finns i filarkivet här) så att det är stabilt, om det inte funkar testa en annan minnesbank tills du har minnet stabilt. När det är OK flasha om BIOS till det senaste på tillverkarens hemsida, detta stödjer garanterat Winchester 90nm processorer och då är det bara till att plugga i resterande minne och köra som vanligt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI