Permalänk
Medlem

Kopplingsschema till defa larm.

Jo det är så att jag har fått ett larm av en kille till bilen, och det är så att jag ska försöka att koppla in det. Men det är bara det att det är ca 12 kablar ja inte fattar var dem hör hemma.

Märket på larmet är 820x, och jag har googlat och kollat runt men hittar inget. Det enda jag har hittat är hur man ställer in "dosan" till larmet inget annat.

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem

fick du ingen manual ? .. :S ?

Visa signatur

walls dont lite

Permalänk

Det är väl det som är lite av hela meningen, att du inte ska kunna ta reda på hur larmet är uppbyggt hur lätt som helst.
Maila in till defa o bifoga ett kort på larmet o lite sånt så kan de nog skicka dig instruktioner. Tror inte ens installationsfirmor o sånt får ge ut papper om vilka sladdar som går till vilket.
Tror det är på Volvos larm där alla sladdar är svarta

Visa signatur

Peter

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

Re: Kopplingsschema till defa larm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hensan
Jo det är så att jag har fått ett larm av en kille till bilen, och det är så att jag ska försöka att koppla in det. Men det är bara det att det är ca 12 kablar ja inte fattar var dem hör hemma.

Märket på larmet är 820x, och jag har googlat och kollat runt men hittar inget. Det enda jag har hittat är hur man ställer in "dosan" till larmet inget annat.

Ta kontakt med defa såklart, dom skickar säkert schema och allt du behöver

Permalänk
Medlem

Sitter ett Defa larm monterat i bilen jag har nu, men kan tyvärr inte använda det, för ibland brukar det självlarma

Har ni några tips på vad jag skulle kunna göra för att lista ut varför eller vad det är som gör att det självlarmar ??

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prakt6
fick du ingen manual ? .. :S ?

Han som jag fick det av hade inte maualerna kvar, men jag mailade dem och frågade med dom bara länkade till deras hemsida typ. Så ja vette fan hur ja ska göra (:

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Sitter ett Defa larm monterat i bilen jag har nu, men kan tyvärr inte använda det, för ibland brukar det självlarma

Har ni några tips på vad jag skulle kunna göra för att lista ut varför eller vad det är som gör att det självlarmar ??

glappt nånstans?

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
glappt nånstans?

Mmm... kanske det?
Har inte kollat upp om det är nån glaskross sensor på det.. har mest trott att det kanske är den som är för känslig..

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd flyttad

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X