Permalänk

Borra i Plexi?

Hej!

Jag funderar på att borra ett hål i min plexia skiva som är på ena sidan av chassit...det är redan ett orginal hål. men ja vill ha ett hål till då.
Något man ska tänka på innan man borrar eller så?

Permalänk
Medlem

Tejpa med iso/målartejp över området så att det inte blir sprickor eller liknande repor och så.

Visa signatur

must!

Permalänk

borra inte med för hög hastighet för då finns det risk att plexit smälter

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=[prinze]=-
borra inte med för hög hastighet för då finns det risk att plexit smälter

mm, tade lungt med hastigheten... kör inte för fort och ha bältet på dej!

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Inaktiv

okej... men hur ska man göra om man vill såga i plexiglas på bsta möjliga sätt?? jag har redan skyddad plexit med maskeringstejp.

Permalänk
Medlem

se till så att plexit ligget stadigt där du ska borra den ... den har en tendens att flyga upp på borren om man borra i mindre plexi.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Tungan rätt i munnen

Permalänk
Medlem

ta en spik/syl/pryl och tryck/banka med handen en gång där borren ska borra...annars kan borren börja glida omkring och repa :/ (mest med metall men borde vara samma princip på hårt plexi...lika bra att vara försiktig)

Visa signatur

| P4 2,8GHz @ ~3,2ghz 860fsb, 2*512Mb DDR A-DATA3200, 280gig hdd (1x200, 1x80), albatron PX865P, ExcalibuR Radeon 9800Pro @ 411/351(ej maxat) |

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ha använt en syl och bankat, plexiglas (varumärket plexiglas) är lätt att spräcka, särskilt om man ger sig på det med en vass sak och bankar. Jag skulle ha gjort centrum-markeringen med ett litet borr.

Sen när du borrar, kör på måttlig hastighet och pressa inte hårt, pressa försiktigt och låt det ta den tid det tar.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B4cke
ta en spik/syl/pryl och tryck/banka med handen en gång där borren ska borra...annars kan borren börja glida omkring och repa :/ (mest med metall men borde vara samma princip på hårt plexi...lika bra att vara försiktig)

*knak* "FAN SATANS" *startar tråd "har ni några tips på billiga chassin"*
eller något liknande