Nostalgispel. Screenshots

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
har inga bilder tyvär..men rock 'n' roll racing till supernintendo - vilket spel!

Det spelet är ju helt underbart, hedras här med lite bilder!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain

Du behöver installera nyaste patchen, tyvärr går det inte att patcha den versionen dom har

okey, men vafan gör man då? Betyder det att jag aldrig kan spela det spelet igen?
Spel som tex close combat fungerar ju om man stänger av directx accelerationerna. Kan det vara en idé?

Permalänk

Ah, nu kom jag på en fin en:

Magic Carpet 1+2, ett av Bullfrogs många mästerverk. Bullfrog som f.ö också känns som nostalgi.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Jag klarade det på NES:et (och på pc) med fotokillen och bernard. Visst ska man kunna klara det med alla kombinationer av karaktärer?

det borde ju gå? annars är det lite konstigt tycker jag

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Medlem

Maniac Mansion! Vilket underbart lir! Vi satt i timtal och nötte och nötte på C64:an och till slut klarade vi av det! Vi använde karaktärerna Sid och Bernard (tror jag det var). Det roliga var att vi inte visste att det gick att spara i spelet, utan vi körde helt sonika om allt från början varje gång vi skulle spela det! Det var tider det! Även Zak Mackracken var ett höjdarspel!

Och visst ja, alla Larryspelen! Klart coola de med!

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Det spelet är ju helt underbart, hedras här med lite bilder!

http://users.du.se/~h01nikfa/Bilder/rockra_1.jpg

http://users.du.se/~h01nikfa/Bilder/614814.jpg

Helt underbart spel, vet inte hur många huvudvärksattacker det spelet lyckats framkalla bara för att man var absolut tvungen att spela en nivå till, bara en...

För övrigt så fanns ju faktiskt spelet till Mega Drive också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
...Mega Drive...

<3 <3 <3

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av nUida
[B]Bara jag som hade mac när jag var liten?

Hehe, nej du var inte ensam, jag hade också mac. Spelade godingar som Aperonie (osäker stavning), barack mm. Ett mac skrivbord är nostalgi förmig

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Jag klarade det på NES:et (och på pc) med fotokillen och bernard. Visst ska man kunna klara det med alla kombinationer av karaktärer?

jao, går att klara med alla möjliga kombinationer

har aldrig klarat det "hederligt", lirade det mkt varje sommar när jag var hos polarna i jämtland när jag var liten, och tankade deluxe-versionen för nånveckor sen och har lirat lite smått.. men musiken är inte med där (bara nån annan fjollig midi-slinga), så tankade dem vid sidan av och lyssnade på.. musiken som spelas när man blir fasttagen av Ed.. *ryser*, har alltid kännt mig otrygg när jag hör den, undrar varför

finns fö. att hämta @ members.fortunecity.com/harang/music.html Dave-theme är lätt bäst

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
okey, men vafan gör man då? Betyder det att jag aldrig kan spela det spelet igen?
Spel som tex close combat fungerar ju om man stänger av directx accelerationerna. Kan det vara en idé?

Vad han sa väl att om man laddat ner nån warez-version så fungerar inte patchen? Om du har spelet så är det väl inget problem? Har jag missuppfattat nått?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin

Vad han sa väl att om man laddat ner nån warez-version så fungerar inte patchen? Om du har spelet så är det väl inget problem? Har jag missuppfattat nått?

Spelet är släppt som freeware, precis som allt annat (som går att ladda ner) på underdogs hemsida. Problemet för mig är att jag har ägt spelet (precis som close combat 4) men skivorna har försvunnit i diverse storstädningar eller liknande. Så när man tankar ner spelet så fungerar det inte eftersom det tydligen inte går att patcha. Jag har letat efter spelet på nätet men kan inte hitta det någon stans (ok ebay men jag vill inte köpa därifrån).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Spelet är släppt som freeware, precis som allt annat (som går att ladda ner) på underdogs hemsida.

Skitsnack. Dels är definitivt inte allt på den siten freeware, dels är just system shock 2 vad jag kan förstå inte freeware.
(Om du läser deras faq framgår det rätt tydligt att det mesta är just "warez", men det behöver man inte direkt vara någon raketforskare för att komma fram till själv.)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Problemet för mig är att jag har ägt spelet (precis som close combat 4) men skivorna har försvunnit i diverse storstädningar eller liknande. Så när man tankar ner spelet så fungerar det inte eftersom det tydligen inte går att patcha. Jag har letat efter spelet på nätet men kan inte hitta det någon stans (ok ebay men jag vill inte köpa därifrån).

Det är, om det nu stämmer, en annan sak.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hade för mig att spelet var släppt som freeware, man jag kan ju minnas fel
Annars hade jag inte dragit upp det med tanke på reglerna i detta forum

Permalänk
Medlem

Se nu inte till o få den här sköna tråden låst med sånt snack

Permalänk
Medlem

BlackLamp var ett väldigt kul spel till Amiga..... jag vill ha till pc
hittar inga bilder, man något spel företag borde göra en remake....

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Gäst

spy vs spy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av addeee
spy vs spy

Vilken konsol var det till?? Kommer ihåg att jag lirade det med mina bröder.

Sedan fanns det ett annat spel som var skitkul där man skulle slå sönder olika väggar med en hammare. Det gällde att göra det rätt annars dog man. Har för mig att man spelade som någon marioliknande figur, nån som har en aning??? Har för mig att det var till nes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Vilken konsol var det till?? Kommer ihåg att jag lirade det med mina bröder.

Sedan fanns det ett annat spel som var skitkul där man skulle slå sönder olika väggar med en hammare. Det gällde att göra det rätt annars dog man. Har för mig att man spelade som någon marioliknande figur, nån som har en aning??? Har för mig att det var till nes

Kanske wrecking crew du tänker på?

spy vs spy fanns för övrigt till nes

Permalänk

Spy vs Spy fanns f.ö även till C64 och jag förmodar att Atari och Amiga också hade sina versioner av det.

Och detta kanske är Black Lamp?

Kom tydligen även till 16-bits konsoler.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Det spelet är ju helt underbart, hedras här med lite bilder!

http://users.du.se/~h01nikfa/Bilder/rockra_1.jpg

http://users.du.se/~h01nikfa/Bilder/614814.jpg

Håller med. Jag brukade spela det när jag var liten, och när min iMac-användande polare laddade hem RRR och en emulator satt vi och spelade det i timtal.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Final Fantasy III/VI oh my god så bra

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Ah, nu kom jag på en fin en:

http://www.videogamecritic.net/images/sat/magic_carpet.gif

Magic Carpet 1+2, ett av Bullfrogs många mästerverk. Bullfrog som f.ö också känns som nostalgi.

Jag hittade MC 1 och 2 igår när jag letade efter något helt annat i mina CD-kartonger. Blir nog att leka med DOSbox senare!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Commandos, satan vad svårt det var. Kunde ta en halv dag att klara ett av de första uppdragen, och då var de inte de svåraste. De sista uppdragen lyckades jag aldrig slutföra.

Ännu ett roligt spel som jag kom ihåg; FX Fighter. Det var nog det första fightingspelet jag såg i 3D.

http://www.drkrupp.se/bilder/spel/fx2.jpg

OOOOoooh FX-Fighter!!!

Jake dessutom. Min granne och jag brukade köra "Jake Fair Fight". Båda hade jake också fick man inte knuffa ut varandra för kanterna

Permalänk
Visa signatur

//

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strongliquid
http://www.fraggers.org/files/gissa_spel.jpg

hot road?eller hette det street road?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Får väl bidra jag med med lite nostalgi:

Metal masters till atari ST

Menace till atari ST

Buggy boy atari ST

Sentinel till atari ST

det var tider det

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hot road?eller hette det street road?

Street Rod.. 2:an var roligast tyckte jag.. 3an kanske http://www.streetrod3.com/

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

citat: "Sedan fanns det ett annat spel som var skitkul där man skulle slå sönder olika väggar med en hammare. Det gällde att göra det rätt annars dog man. Har för mig att man spelade som någon marioliknande figur, nån som har en aning??? Har för mig att det var till nes"

Det är Wrecking Crew till NES du beskriver! Ett riktigt roligt spel! Jag minns att det gick att få fram en guldklubba som det gick att ha sönder svåra väggar med på ett slag! Ibland fick man bara en sketen docka... Nån annan som lyckats att få tag i ovan nämnda klubba, och ännu bättre; kommer ihåg hur man gjorde?!

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Det låter som det är det spelet. Ingen som kan fixa fram en bild? Har för mig att man kunde bygga banorna också??? Guldhammaren låter jäkligt bekant

edit hittade bilder;
bilder

Permalänk
Medlem

Fy fan va härliga spel!

Ni som verkar ha stenkoll på allt som har med nostalgi att göra:

Söker 2 spel som jag hade en gång i tiden till min c64

I det första så var man en björn tror jag. man var i ett hus som var jätteunderligt. Det var typ svart och gult hela spelet om jag inte minns helt fel.

Det andra så var man en riddare tror jag. när man började spela så fick man välja 1 av 3 portar innan man gick igenom. har även för mig att det var laval längst ner.

Nu kan jag ha jättefel men om nån kan pricka in vilka spel det är jag pratar om så kommer du/ni vara min/a hjältar!

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.