Permalänk
Medlem

Win 2000 pro

Kan man installera windows 2000 pro om jag har 330 gb i hårddisk för xp pro så var man tvungen att ha sp. Måste man ha sp i 2000pro också??

Permalänk

Du behöver inte ha SP i varken XP/2k för att få stora diskar att funka, det finns reghack som fixar det, men med servicepak kommer det automatiskt tillsammans med en massa annat bra krafs så som säkerhetsuppdateringar.

Varför vill du inte installera Servicepaks?
Servicepaks'en innehåller ju mycket som gör windows bättre, allt från säkerhetsfunktioner till nya inställingsmöjligheter.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Jag älskar t.ex SP2 i win XP , så jävla skönt , och inget fel på Brandväggen heller !

Permalänk
Medlem

Jag kör själv med hyffsat stora diskar i Windows 2000 Pro SP4 utan något problem.

Utan SP är du toast direkt ändå, med tanke på säkerhetsaspekterna.. Själv kör jag en slipstream-installationsskiva, med andra ord är SP4 integrerat direkt i installationen. Helt perfekt.

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem

Jag installerar windows 2000 med sp4 sen installerar jag http://www.48bitlba.com/enablebiglbatool.htm
och startar om och kör inga scandisc etc varningar som kommer upp.
Efter EnableBigLba så går de köra.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Figgeh
Jag älskar t.ex SP2 i win XP , så jävla skönt

det var mycket fakta i det inlägget. Det är sånna uttalande som får folk i sk. falsksäkerhet. Bara för att man har installerat den senaste SPn så tror alla att man är säker mot alla hot utifrån.

Så du får gärna uttrycka vad som är så bra med SP 2?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.