Permalänk
Medlem

Är web10 något att ha?

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk

OK stort Tack till alla som har tipsat mej!:)
Nu har jag nog bestämt mej! jag väljer www.loopia.se som mitt nya webbhotell dom har nästan allt på min lista

Jag behörer detta!
-------------------------------------------------------------------
. Jag behöver minst 100MB utrymme och gärna fri Trafik!
. Stöd för PHP & MySQL databaser!
. Snabba och stabila servrar!
. Gärna inte så dyrt!

Men fortsätt gärna snacka här!

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk

Kanske redan stått i den här tråden redan? Jaja, Loopia har i alla fall blivit uppköpta av norska Active24. Dock, tror jag, skall de behålla varumärket Loopia.

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Kanske redan stått i den här tråden redan? Jaja, Loopia har i alla fall blivit uppköpta av norska Active24. Dock, tror jag, skall de behålla varumärket Loopia.

Ja ja ok men jag hoppas att dom inte blir sämmre för dä!

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk
Medlem

cliche får man välja sin egen domän utan att betala extra?

Permalänk
Medlem

jag har haft b-one i 2 år nu och det har väl fungerat sisådär (gammal mysql, långsamma pingtider, timeouts, etc), fram tills nu. de stängde av min domän utan någon förklaring. först efter att jag frågat varför så säger de följande:

"Vi tillåter inte att man lägger upp mp3-filer eller film-klipp på sitt webhotell hos oss, det har alltså inget med copyright att göra. Anledningen til att vi inte har reagerat tidigare är att vi inte har upptäckt filerna. Vi upptäcker dem först när dem börjar generera trafik i sig. "

den här idioten på deras support påstod att mina filer, som jag har haft online i över 2 år och som ingick i en hemsida, helt plötsligt har genererat mycket trafik. jag kollade upp statistiken och såg att ingen av filerna genererat mer än ca 20mb trafik i månaden. så jag förstår inte vad problemet är. och det går inte att resonera med deras support, de beter sig som totalt intelligensbefriade idioter. idioten på deras support slutade till slut att svara på mina meddelanden. enda sättet att få honom att svara var att radera filerna som enligt dem "genererade mycket trafik".

så i princip tillåter de bara att du slänger upp enkla presentationshemsidor och ingenting annat.

billigt, ja ... bra? nej. fri trafik? egentligen inte då de godtyckligt stänger ner varje hemsida som enligt dem genererar för mycket trafik. googlear du så kommer du med lätthet hitta andra stackare som blivit nerstängda utan någon som helst varning.

jag kommer nu att säga upp mitt abonemang och skaffa mig utrymme hos ett seriöst företag. behöver jag ens nämna att jag är otroligt arg på dessa bluffmakare? håll er borta från b-one, mitt enda råd till er alla.

Visa signatur

| iMac Retina 27" | 24gb | 256gb SSD |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahknee
jag har haft b-one i 2 år nu och det har väl fungerat sisådär (gammal mysql, långsamma pingtider, timeouts, etc), fram tills nu. de stängde av min domän utan någon förklaring. först efter att jag frågat varför så säger de följande:

"Vi tillåter inte att man lägger upp mp3-filer eller film-klipp på sitt webhotell hos oss, det har alltså inget med copyright att göra. Anledningen til att vi inte har reagerat tidigare är att vi inte har upptäckt filerna. Vi upptäcker dem först när dem börjar generera trafik i sig. "

den här idioten på deras support påstod att mina filer, som jag har haft online i över 2 år och som ingick i en hemsida, helt plötsligt har genererat mycket trafik. jag kollade upp statistiken och såg att ingen av filerna genererat mer än ca 20mb trafik i månaden. så jag förstår inte vad problemet är. och det går inte att resonera med deras support, de beter sig som totalt intelligensbefriade idioter. idioten på deras support slutade till slut att svara på mina meddelanden. enda sättet att få honom att svara var att radera filerna som enligt dem "genererade mycket trafik".

så i princip tillåter de bara att du slänger upp enkla presentationshemsidor och ingenting annat.

billigt, ja ... bra? nej. fri trafik? egentligen inte då de godtyckligt stänger ner varje hemsida som enligt dem genererar för mycket trafik. googlear du så kommer du med lätthet hitta andra stackare som blivit nerstängda utan någon som helst varning.

jag kommer nu att säga upp mitt abonemang och skaffa mig utrymme hos ett seriöst företag. behöver jag ens nämna att jag är otroligt arg på dessa bluffmakare? håll er borta från b-one, mitt enda råd till er alla.

OK ja dä låter ju inte så bra dä! :/ Ja ja jag ska skaffa webbhotell på www.loopia.se så fort jag får pengar! dom verkar ju mer seriösa så ett tips till dej och alla andra skaffa webbhotell hoss www.loopia.se

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk
Visa signatur

MacBook (höst 2007) | iPhone 3GS 32GB | ALIX m0n0wall

Permalänk
Medlem

föredrar www.ork-web.com

5kr/mån

Visa signatur
Permalänk

Ehoster är riktigt bra, fungerar skit bra!
Aldrig haft några problem med dom, betalar 40kr/mån för 1 gb utrymme och 10 gb trafik.

Permalänk
Relik 📜

hade ett enoooormt strul med både b-one och box när det gällde att få databasläönkningar att fungera.. kommer inte ihåg den exakta andledningen nu, mend et slutade med FS-Data.. Inte jag som betalar, så

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har positiva erfarenheter från www.surftown.se?
supporten är great, administrationen är superb och uptime:n är inte alls att klaga på. De är väl också relativt billiga om man ser till vad man får för det?

/Dk

Permalänk
Medlem

Hej,

Satt länge med gratis domän och webhotell, men när dom skulle förändra organisationen så kunde dom inte ha mig kvar längre. Jag tog mitt pick och pack till www.b-one.net och allt funkar klockrent. Blev nått strul med flytten av domännamnet bara, men dom var snabba på supporten och det visade sedan att mitt mailprogram hade klassat mailet där man godkänner flytten som SPAM och då hade jag inte sett det.

Jag är toknöjd med b.one

Permalänk

Ja dä finns många Webbhotell som verkar bra till dä yttre=/ men jag litar inte riktigt på dom=/ Förmodligen så är alla dåliga på något! Men jag har nu valt www.loopia.se som mitt Webbhotell för dom verkar ju ha snabba och stabila servrar och så blev dom ju röstade till: Sveriges bästa webbhotell enligt Internetworld! dom är kanske inte är så billiga men jag betalar gärna lite extra för kvalitet!

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk
Medlem

b-one strulade rätt mycket för typ ett år sen men har blivit lite bättre

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddning.com
Ang B-One kan jag bara hänvisa till:
http://www.bossew.1go.dk/b-one.htm

Eh...ok...nu är jag verkligen glad att jag inte har valt B-one!

Fortsätt gärna diskutera mera om webbhotell här!!!!

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk
Medlem

Jag har domäner på b-one och det har fungerat ypperligt hela tiden.

Permalänk
Medlem

som jag sa så fungerade det ok för mig ända tills de började tjaffsa om ingenting egentligen. samma sak har hänt flera andra. så länge man kör enkla presentationssidor med ingenting annat så är de nöjda. men så fort en sida börjar generera lite trafik (i mitt fall ingenting värt att ens nämna) så blir man avstängd och bemött med en otrolig arrogans.

Visa signatur

| iMac Retina 27" | 24gb | 256gb SSD |

Permalänk

Tänkte på det, Om jag lägger upp information om ett företag på en sida när jag har ett "privat" paket. Blir det trubbel då?

Hemsida.net verkar vara rätt noga på den punkten

Det "företag" jag tänker på är inte ens registrerat tror jag.. mer en privatperson som säljer saker..

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Inaktiv

Ring hemsida.net supporten och fråga om hur det är med den saken.

Du kan ju uppgradera ditt konto senare. Det gjorde jag när jag bytte upp mig til största privatkontot. Ser inga problem att uppgradera till ett företagskonto från ett privatkonto.

Permalänk
Medlem

surftown.se

Visa signatur

ya rly!