Permalänk
Medlem

Servern låser sig

har en server som delar ut internet till de andra datorerna i hemmet. bland annat en counterstrike server men också ett par klientdatorer.
Nu tänkte jag spara en dator genom att kombinera spelservern med internetservern.
Anledningen till jag inte haft så förut är att jag upplevde problem med den dator jag använde som spelserver då prestandamässigt men också genom att den hängde sig.
Hur som helst så har jag nu en p4 å tänkte den skulle grejja steken.
Men efter ett par timmars körning så hängde den sig å så fortsatte det gång på gång med jämna mellanrum.
* Datorn är på men internet slutar att delas ut till användarna
* Jag tror inte den blir för varm då den alltid funkat okej tidigare trots hård belastning på samma plats (+ att det nu endast ryms en dator o inte två i serverskåpet som tidigare)

Funderade om just internetdelning med 2nätverkskort som i detta fall är högt belastande för en dator och att det kan vara det som ställer till det, eller någon kollision i trafik som spökar.

Tacksam om jag slipper svar som: Skaffa en router eller liknande. Har router men ni som vet en routers "begränsningar" förstår antagligen varför man inte använder dem om man inte behöver.

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.

Permalänk
Medlem

Kolla i logboken på "servern" efter ID 4226, låter som standardbeteende för sp2 begränsningen på utgående anslutningar.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

hummm... använder ioförsig inte Service pack 2 ....

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.

Permalänk
Medlem

Hum... du sket därmed i att kolla logboken? Förutom ev. 4226, vilka fel får du.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

nu har jag kollat upp vilka fel det blir:
Varning på "print" -saker nr. 1-8 typ
Fel Dhcp nr.1002

är de varningar och fel jag får. ÄR det något med dhcp som ställer till det då eller ?

inte så hajj som du kanske förstår

Visa signatur

Stationär: En svart dator, det står corsair på den.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt mig några utdrag med text och hela kittet, för att se om det i samband med att det hängde sig dök upp något i logboken.

Här är en bra sida för att kolla vad det beror på: www.eventid.net

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T