Permalänk

Barebone-htpc

Jag är ute efter en snygg barebone-htpc med lite bling bling och lcd. Jag har kollat på dessa:

http://www.jmedata.se/start.asp?fromJS=product.asp||itemno=21923

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303630&cks=SPK

Någon som har tips på andra lådor? Jag är egentligen ute efter smala lådor, typ dign fast halva höjden men det verkar vara svårt att hitta sånna...

Nån som har tips på andra barebonesystem? Nån som har erfarenhet av någon av de ovan?

Puss och kram

Offtopic: Eurovision song kontest suger b***e

Permalänk

jag tror att clarsollson har ett också men är inte 100

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Ja, de har, men det är fult.. ingen display i det heller... Någon annan? Den på JME ser ju cool ut, nån som vet om ljudnivå och sånt?

Vad tror ni om denna setup?

Asus S-Presso Deluxe Touchpanel! Wireless Lan 7in1 Intel 865G Socket 478 2 998:- Intel Celeron D 315 2,2GHz Socket 478 FSB533 256KB Cache boxad med fläkt 619:- DVD Asus 16x/48x IDE Retail m programvara Svart 269:- Western Digital WD400JB ATA100 40GB 8 Mb cache Fluid bearin... 549:- Kingmax 256Mb PC3200/DDR400 CL2.5 184p SuperRAM 249:- Summa: 4 684:-

EDIT: Jag har medvetet korspostat denna i detta forumet istället, eftersom jag tror den kan passa bättre där. Det är ok om nån moderator vill låsa denna tråden.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5360379

Permalänk
Avstängd

inga av de där två displerna funkar endå för att skicka information medans datorn är igång.. bättre att köpa en utan display och modda in en riktig sim fungerar medans datorn är igång..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MSI mega pc

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Avstängd

varför ny HTPC chrille? var den egen byggda inte bra?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
inga av de där två displerna funkar endå för att skicka information medans datorn är igång.. bättre att köpa en utan display och modda in en riktig sim fungerar medans datorn är igång..

Gör den inte? Den visar ju dvd-info vad jag förstår iallafall..? Tyckte den var cool med lite färger

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
varför ny HTPC chrille? var den egen byggda inte bra?

Jag hade tänkt göra en väskdator till bilen att lyssna på musik på. Istället för att köpa grejer till den så tänkte jag köpa barebone-htpc. Är inte helt nöjd med min låda. Den känns aldeles för ostabil konstruktion, också har jag ingen dvd.

Nån som har förslag på annat chassi/barebone. Det behöver inte nödvändigtvis vara barebonesystem, jag kan tänka mig sätta i grejer i en låda också.

Permalänk
Avstängd

ska du ha en barebone i bilen? verkar otympligt?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
ska du ha en barebone i bilen? verkar otympligt?

Nej, barebone i vardagsrummet och min nuvarande hårdvara blir väskdator i bilen.

Satt just och tänkte om man kanske skulle köpa nytt chassi till min nuvarande hårdvara istället. Blir ju billigare.. Vet du om det finns något snyggt htpc-chassi med gärna inbyggd display i? Inbyggt nätagg är inget krav.

Edit:

Displayen visar inte låtnamn. 4 alfa + 7 numeriska + cpu+memory-load

Permalänk
Avstängd

du vet vilket märke jag gillar

Dign

Visa signatur