Boiling Point - Road to hell

Permalänk
Medlem

Jag har också många ovänner bland civila
men det löser sig. man hjälper gamla damer över gatan och utför andra småuppdrag åt dom.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Jag har också många ovänner bland civila
men det löser sig. man hjälper gamla damer över gatan och utför andra småuppdrag åt dom.

nånsin varigt med om att en bil kör över damen:)?
its quite of a scene:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Har precis testat att spela en timma och har fått ett tämligen blandat intryck.

Spelvärlden är riktigt stor och möjligheterna många men överlag känns det hela en smula ofärdigt, som om utgivningen skyndats på lite för mkt. Det laggar hårt trots att jag har relativt duglig hårdvara.

En ordentlig patch är vad som krävs för att rädda det här spelet nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
nånsin varigt med om att en bil kör över damen:)?
its quite of a scene:D

faktiskt inte. får ta och testa det

För övrigt så är det rätt skoj då man orsakar trafikkaos ibland på grund av den kassa AI:n.
När jag hjälpte en gumma över vägen och parkerade min bil mitt på vägen så fick en lastbil för sig att pressa upp en civil gubbe mot väggen och köra över 4 andra som spatserade förbi. Fler bilar gav sig dessutom in i leken.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

Körde ut i Jungeln på en grusväg (körde la 30min) med min splitter nya bil. Rätt som det var så hittade jag en skitstor militärbas med 3 "säkerhetsstationer" innan man ens kom in. Nu springer jag runt i skogen och gör uppdrag åt staten och slaktar mafiasnubbar på löpande band

Världen känns verkligen levande när man spelar. Jag gick in i en stor mafiabas och halvvägs in så kommer det massa helikoptrar och skjuter på varandra (och mig). Det var tydligen gerrilan som hade lite problem med dem också

Rätt roligt spel om man bortser från alla problem.

Permalänk
Medlem

Hahahah jag va med om de ABSOLUT roligaste..

Stod på en väg ganska långt ut i ingenstans.. så är de lite krig där, några gerilla å goverment pojkar som skjuter på varandra.. så kommer en goverment snubbe fram å kör en "aaah stanna! vem är duu!" sen blir de "enemy!! kill him" typ å EXAKT när han ska börja skjuta på mig så kommer de e CIA suv å kör över honom så han tvärdör.. så innihelvete kul annars råkade jag krocka in i två civla i en smäll på fyllan

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk

Heh, jag måste verkligen köpa det här spelet. Synd att jag måste vänta i tre veckor till bara... jag är kass på att vänta på spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
hum, kom precis på att jag är korkad. tror att datorn är problemet till att det knappt går spela

cpu: pentium 4 2,0 ghz
grafik:ti 4600
ram: 512mb
osv osv

fan

Ska nog inte vara omöjligt med den datorn. Fast processorn eller minnet kanske sätter stop.
Spelar det hyfsat på en 2,53:a med 768 i ram och likadant grafikkort.

edit: Skönaste buggen jag råkat ut för:
Jag kom åkande mitt ute i ödemarken någonstans utanför maffiabasen. Helt plötsligt dundrar jag in i ett träd och där omkring står massa maffiasnubbar. Som tur är kör jag inte på någon (då blir man enemy), och jag kliver ur bilen. Då ser jag att det sitter en snubbe under/i min bil. Hälften av kroppen är under marken och resten inne i bilen på något konstigt sätt. Tänkte: jaja, och klev in i bilen. Då hör man uähääää och snubben dör ihjäl. Så blir maffian arg på mig och börjar skjuta och jag tänker "hjällp" och börjar springa. Så helt plötsligt hör man (jag hade sprungit en bra bit): "Hold it right there!" eller liknande och strax därefter "Don't shoot, I'm with you!"
Ja, det var jätteskumt iaf.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag drog kärringjäveln över gatan men sen fortsatte hon följa efter mig, det tog liksom ej slut.

Det enklaste sättet o fixa utrustning på e typ att gå längs vägen o när det sedan utbryter strid , ja då slaktar man ena sidan.

Jag slaktade alla mafia snubbar o när allt e slut så ere bara o plocka på sig, även den andra sidans snubbar som fallit.

M16, AK , Granater , Skottsäker väst eller liknande.

Jag hatar o vara ovän me civila, allt blir så jobbigt då. Guerillan o Goverment e väl mer för landet o mafia bara kriminella, så mafian slaktar man ju som fan o går + hos de andra två då.

AIn får damp om man hindrar dom i trafiken, snacka om aggressiva förare!

Dom bränner ut i djungeln om det behövs o rammar allt i sin väg.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Relik 📜

hehe, testa att prata med en civil som hängt sig i skrikfasen.
Han stannar helt lugnt och svarar på er fråga, sen springer han stojandes iväg igen.. Om man då väljer att säga någo mer, stannar han där han nu är (kanske 2-300m bort), står helt still och muttrar, för att sedan löpa iväg osv.. Förjävla fult

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Bilen försvinner ju efter ett tag, hur gör man för att den inte ska försvinnna? Lite surt när man betalt dyra pengar för den.

Vart hittar man CIA?

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb

AIn får damp om man hindrar dom i trafiken, snacka om aggressiva förare!

Dom bränner ut i djungeln om det behövs o rammar allt i sin väg.

hahaha:D

dom SKA bara förbi,no mater what,lite repor på bilen och lite folk överkörda,det gör ingenting,bara dom kommer förbi:D

btw,vad ska man med den där megafonen till?hittade den på en död snubbe i början av spelet.
det enda han gör är att stå och skrika "stop" "stop the car" osv.
försökte detta på en bil som kom körandes för jag tänkte sno den...så jag stälde mej mitt på vägen och skrek i megafonen,men inte stannade bilen inte utav den,den fortsatte att köra mot en och precis som att föraren inte såg mej 5 meter bort,så blev det bromsen i botten för föraren och jag fick mej en ordentlig kyss av bilen=/...efter det så stog bilen och tutade att jag skulle flytta på mej,men jag forsatte att skrika i magefonen så bilen gjorde en sväng in på den andra vägbanan och smack rakt in i en annan bil som kom körandes=/.

men iaf,vad använde man den till?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

fan va grymt en megafon

var finns den?

vikken bil försvinner?

Än så länge så har jag ju bara den första risiga kärran, o den e kvar hur långt bort jag än lämnar den, oavsett hur länge.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

jag hittade megafonen på en av bandits gubbarna.
fick ett uppdrag utav polisen att slakta 3 personer,misslyckades och sen blev det ett fruktansvärt blodbad inne i staden,när striden var över och jag sökte igenom kropparna,så hittade jag megafonen.
vette fan om det bara var en slump att jag hittade den på en bandit medlem=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanove
Bilen försvinner ju efter ett tag, hur gör man för att den inte ska försvinnna? Lite surt när man betalt dyra pengar för den.

Vart hittar man CIA?

CIA går att finna inte långt från klocktornet eller vad det är på torget, de sitter i en byggnad på tredje våningen. De är sådär lagom diskreta; svart kostym, svarta solbrillor och avslutningsvis en slips med amerikanska flaggan på, haha...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd

EFTERLYSER SCREENSHOTS

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk

så kul spel Men fattar inte vad man ska göra med den där arkitekten ? har ju inte pengar o ge han för nyckeln.. sen visar kartan att jag ska till han även om jag pratat med han om allt som går.. =/ Vad ska jag göra?

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
CIA går att finna inte långt från klocktornet eller vad det är på torget, de sitter i en byggnad på tredje våningen. De är sådär lagom diskreta; svart kostym, svarta solbrillor och avslutningsvis en slips med amerikanska flaggan på, haha...

Haha, kungligt bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin_robin
så kul spel Men fattar inte vad man ska göra med den där arkitekten ? har ju inte pengar o ge han för nyckeln.. sen visar kartan att jag ska till han även om jag pratat med han om allt som går.. =/ Vad ska jag göra?

/R

Vad du vill mörda han? han har ju redan sagt hur du ska ta dej in så.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
EFTERLYSER SCREENSHOTS

IGN och GameSpot.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Vad du vill mörda han? han har ju redan sagt hur du ska ta dej in så.

hehe okej. Men jag kan ju inte vägen till huset =/ då kartan blippar att jag ska till arkiteken .. (felstavning) (?).. Men ska väl ge mig ut i min kärra och ta den bästa vägen in ?

/R

Permalänk
Medlem

Kan man göra uppdrag åt CIA?

Vad e bäst betalt?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Hur svårt är det att få -5 hos Government (alltså enemy) till 0?
Jag vill hämta ut pengar hos polischefen men han skriker bara "Stop! Enemy Alert!" när jag pratar med honom. Det går kanske inte att göra uppdrag för alla
Gjorde för maffian och slaktade en massa militärer. Det var inte så snyggt.
Kan iofs skjuta lite banditer, men det tycks gå fett långsamt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Här är lite screens för er som gillar det.
De visar Don Pedros lyxvilla i bergen dit man ska gå om man följer huvudstoryn.

Villans bakgård med pool och brudar.

Framsidan, och ja, man skymtar hans garage med en blå "ferrari".

Karta till villan.

För övrigt tycker jag att det här kan bli ett av årets lir om det kommer en liten patch snart.
Jag lider inte av groteskt med buggar, bara lite småglitches, och spelet flyter faktiskt på med
1024x768x32 med full AA och AF, Glow, har dock Vegetation och Grass LOD på lågt, för annars
blev det inte lika flytande.

Jag har ca 70 fps i djungeln enligt fraps

Bildbevis:

och ca 40 fps i staden Puerto Sombra

Proof:

Mina specs:
Athlon64 3200+, radeon 9800pro, 1024mb ram. Allt originalinställt, inget klockat.
Drivrutiner: Catalyst 5.5, men funkade lika bra med den drivrutin jag använde innan från okt.

Avslutingsvis en fråga till er som kommit hit och längre: Vart hittar man bilnycklarna till
Don Pedros bilar?
Det står att man måste ha en specifik nyckel för att kunna komma in i bilarna.

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk

Trevlig bugg man var med om nyss... Gick in till hotellet, och såg att det fanns en stol bakom receptionsdisken. Plockade upp den, kastade på receptionisten, och han fick totaldamp. Började teleportera sig lite överallt i rummet, och tullslut gled han genom golvet och försvann, så nu kan jag inte sova på hotell längre

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Trevlig bugg man var med om nyss... Gick in till hotellet, och såg att det fanns en stol bakom receptionsdisken. Plockade upp den, kastade på receptionisten, och han fick totaldamp. Började teleportera sig lite överallt i rummet, och tullslut gled han genom golvet och försvann, så nu kan jag inte sova på hotell längre

hahahahahHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHA "gled genom golvet"

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Trevlig bugg man var med om nyss... Gick in till hotellet, och såg att det fanns en stol bakom receptionsdisken. Plockade upp den, kastade på receptionisten, och han fick totaldamp. Började teleportera sig lite överallt i rummet, och tullslut gled han genom golvet och försvann, så nu kan jag inte sova på hotell längre

haha kan nästan se det framför mig kallas riktig humor

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Någon som har kört en hel del uppdrag hos militären (Goverment) och blivit förflyttad till militärbasen långt österut, och i sin tur där fått ett uppdrag som heter något i stil med 'Night-time Eavesdropping', vilket jag tror går ut på att man ska tjuvlyssna på ett samtal mellan 3 bossar (Guerillan, Mafia, Bandits) ? Jag har försökt att tjuvlyssna på det här samtalet oändligt många gånger men lyckas inte trigga konversationen. Jag lyckades t.o.m. krypa in under bordet där bossarna satt vid utan att de upptäckte mig, fast ändå går det inte att tjuvlyssna på vad de säger. Någon som har nån ide hur man ska lyckas med detta uppdrag?

/M

Permalänk

jag har problem! Så fort jag ska åka igenom en sån där vägtull så kommer det fram en polis, sen frågar han om paper! Kommer upp en ruta där det står F1 på i högrahörnet, men det hjälper ite att trycka F1, tillslut så skriker han att man är en fiende och bara mata skott på en...

Hur löser man detta då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grd^
Någon som har kört en hel del uppdrag hos militären (Goverment) och blivit förflyttad till militärbasen långt österut, och i sin tur där fått ett uppdrag som heter något i stil med 'Night-time Eavesdropping', vilket jag tror går ut på att man ska tjuvlyssna på ett samtal mellan 3 bossar (Guerillan, Mafia, Bandits) ? Jag har försökt att tjuvlyssna på det här samtalet oändligt många gånger men lyckas inte trigga konversationen. Jag lyckades t.o.m. krypa in under bordet där bossarna satt vid utan att de upptäckte mig, fast ändå går det inte att tjuvlyssna på vad de säger. Någon som har nån ide hur man ska lyckas med detta uppdrag?

/M

Hmm... Har man inte någon "riktad" mikrofon i inventoryn? Om jag inte minns fel så får man en från dotterns chef.

Visa signatur

Min signatur är liten, men min penis är stor!