Dator A hittar dator B, men dator B hittar inte dator A

Permalänk
Medlem

Dator A hittar dator B, men dator B hittar inte dator A

Jag hat kopplat ihop två datorer via en router (Netgear Wireless Router WGR614 v5).

Från dator A kan jag komma åt de delade mapparna på dator B. Men jag kan inte nå de delade mapparna på dator A från dator B.

Finns det någon som har några tips på hur man löser detta problem?

Permalänk
Medlem

Får du något felmeddelande? Är det samma sak i alla program mm. Kan dator B pinga dator A?

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem

Vad är de för operativsystem i burkarna?

Permalänk
Medlem

Testa att vända på kabel, skratta inte nu! Jag och en polare löste precis detta problem med den lösningen. Vi kom fram till att paketen nog hade stockat igen kabeln åt ena hållet och att den därför behövde "sköljas" igenom från andra hållet. Vi kom fram till denna fantastiska lösning efter 3 timmars felsökning... Någon som har en loisk förklaring på problemet?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Du har inte brandväggar och sånt på någon av datorerna? Jag har inte orkat confa min brandvägg så jag måste stänga av den varje gång jag ska in på den andra datorn.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

Båda burkarna kör windows xp.

När jag pingar dator B från dator A så är det inga problem, men när jag fösöker pinga dator A från dator B så står det bara timeout eller något liknande.

Jag har samma brandvägg på båda datorerna så det borde inta vara det som spökar.

Permalänk
Medlem

Stäng ändå av alla brandväggar till att börja med så kan du utesluta det felet. Brukar vara ett ganska vanligt fel.

Visa signatur

"My lifestyle determines my deathstyle!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Testa att vända på kabel, skratta inte nu! Jag och en polare löste precis detta problem med den lösningen. Vi kom fram till att paketen nog hade stockat igen kabeln åt ena hållet och att den därför behövde "sköljas" igenom från andra hållet. Vi kom fram till denna fantastiska lösning efter 3 timmars felsökning... Någon som har en loisk förklaring på problemet?

ledsen men måste garva lite låter otroligt men varför inte. alla datorer har sin personlighet gäller bara att få en som inte pms för ofta

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

har du aktiverat det där fåniga gästkontot på burk B men inte burk A?

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intass
(Netgear Wireless Router WGR614 v5)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Testa att vända på kabel, skratta inte nu! Jag och en polare löste precis detta problem med den lösningen. Vi kom fram till att paketen nog hade stockat igen kabeln åt ena hållet och att den därför behövde "sköljas" igenom från andra hållet. Vi kom fram till denna fantastiska lösning efter 3 timmars felsökning... Någon som har en loisk förklaring på problemet?

Tror in man kan vända på den trådlösa kablen

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

Det var tydligen brandväggen, på något sätt har jag omedvetet gjort rätt nätverksinställningar på B men inte på A. Tack för hjälpen!