Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlsson86
finns dom fläktarna fortfarande att köpa där?? va är de för nätagg??

Det var lägesedan jag var på Biltema, mer än ett halvår sedan så jag vet inte om dom har kvar dom. Nätagget är utav märket DELTACO... noname med andra ord, köpte det hon den lokala dator handlarn. 350watt Tyst som satan.. Lägg märke till att jag har tagit bort lite onödiga kablar som jag inte skulle ha.

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem

Snyggt! Blev jag också sugen på att göra något liknande

Visa signatur

must!

Permalänk

Fy fan vad ruggig snygg den va..

Visa signatur

Skyline

Permalänk
Medlem

Riktigt, riktigt härligt bygge! Dock skulle det ha varit häftigt om du hade målat plåten och fläktarna vita (till det svarta "chassit").

Jag hade också planerat att göra något liknande. Jag skissade faktiskt på det ganska länge. Vart ska hårddiskarna sitta?

Permalänk
Medlem

Varför inte spraya fronten till dvd-spelaren svart..? När du ändå hade svart sprayfärg och allt.

I övrigt ett snyggt bygge.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Varför inte spraya fronten till dvd-spelaren svart..? När du ändå hade svart sprayfärg och allt.

I övrigt ett snyggt bygge.

Tackar!!

Jag hade tänkt att köpa en ny dvd med svart front, för den jag har nu är kullagren paj i så det rasslar som fasen när man kör skivor i den.

Förövrigt har jag två byggen på ritbordet. Något av dom borde dyka upp inom kort..

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem

Vad ligger temperaturen på? HDD?

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt inte det var så snyggt, bara en svart trälåda ju, men bra mycket bättre än fönstermoddade burkar med massa lmapor och skit. dock gav du mig lite ideer på hur jag kan bygga mitt framtida trälådechassie. Om jag nu vågar, mina skillz med verktyg är långt under noll.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem

ska bygga ett liknande, har däremot en färdig låda med lock.. men annars va de riktit snyggt

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

Jäkligt fint!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Vad ligger temperaturen på? HDD?

Vet inte. Men jag kan tänka mej att ligger på samma som förut ungefär, vad det nu kan vara?
Jag har aldrig kollat tempen på hårddisken, det känns som det kvittar. Pajjar den så pajjar den.

AENDY

Nja , målet var ju faktiskt inte att den skulle bli snygg utan att det skulle bli smidigare att plocka med fläktar och grejer. Färg valet SVART blev det bara för att det skulle matcha med resten av rummet.
Men jag var ju tvungen att ha nån färg iallafall.

lycka till med bygget!

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem

Ser nice ut.. Du har fått mig att påbörja byggandet av min cube.
Kommer att starta en tråd i helgen om allt vill sig väl.

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Medlem

Update snart?

Fubar, har du startat din?