Permalänk
Medlem

Metroid Prime 1 & 2.

De är ju helt magiska.....

Samus Aran vi älskar dig.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Re: Metroid Prime 1 & 2.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
De är ju helt magiska.....

Samus Aran vi älskar dig.

Ja visst älskar vi Samus. Men vad är meningen med tråden?

Permalänk
Medlem

Undrar det samma. Men visst iaf MP1 är jättebra. Har inte MP2

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Det näst bästa spelet jag spelat faen, Metroid Prime 2.
Bästa är ju FF7 på PSX.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Esh Super Metriod är mycket bättre än Metriod Prime x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Esh Super Metriod är mycket bättre än Metriod Prime x

Bäst är Metroid Fusion på gameboy advanced i 2d väg.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

mm Metroid Prime 1 & 2 är bland de bästa spelen jag har spelat helt klart. Jag älskar musiken till 1:a spelet men den 2:a har lite bättre story tycker jag. Till alla GC ägare kan jag också rekomendera Resident Evil 4 som slår allt jag har spelat.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42

Permalänk
Medlem

Hmm bara jag som inte gillade 1:an så hårt?

Permalänk
Avstängd

Tyckte MP1 och 2 sög, likadant med MP:Hunters.... Metroid fusion har jag inte spelat.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk
Medlem

Jag håller med. Metroid Prime 1 & 2 är bland de bästa spelen som någonsin skapats! Otroligt genomtänkta spel som är väldigt känslofulla. Med det menar jag att man känner sig väldigt inne i spelet när man spelar. Detta är för att miljöerna och stämmningen är nära perfektion i de spelen. Rekommenderas starkt av alla att testa dessa spel!

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Jag håller med. Metroid Prime 1 & 2 är bland de bästa spelen som någonsin skapats! Otroligt genomtänkta spel som är väldigt känslofulla. Med det menar jag att man känner sig väldigt inne i spelet när man spelar. Detta är för att miljöerna och stämmningen är nära perfektion i de spelen. Rekommenderas starkt av alla att testa dessa spel!

Ja , stämmningen är på topp , och man sitter på helspänn och letar hemliga gångar och sådant, finns inget bättre

1:an har jag kört klart, men sitter med 2:an nu , fick prexis den avancerade bollen som man kan rulla på väggar med ja pilbanorna ni vet... hoppas jag har långt kvar...
dock tycker jag 2:an är svårare än 1:an iaf änn så länge känns större med...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

är så ruggigt tveksam på det här spelet, hur är kontrollerna är dom sköna osv ?

mp1 är inte exakt dyrt som players choice nu så jag har som funderat på det endå

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
är så ruggigt tveksam på det här spelet, hur är kontrollerna är dom sköna osv ?

mp1 är inte exakt dyrt som players choice nu så jag har som funderat på det endå

Kontollerna fungerar helt perfekt när man lärt sig dem...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Ska man köpa en gamecube enbart för dessa spel? Har spelat dom flesta metroid spelen, och tycker dom är skitroliga. Ska man slå till? Gamecube är ju inte så dyrt, nu för tiden.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag blev iaf grymt besviken på spelen. Med tanke på alla såna här kommentarer och alla perfekta poäng i recensioner var spelen inte sååå bra.

Super Metroid var bättre (bättre än Fusion också eftersom den inte är så påtvingat linjärt).

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Jag blev iaf grymt besviken på spelen. Med tanke på alla såna här kommentarer och alla perfekta poäng i recensioner var spelen inte sååå bra.

Super Metroid var bättre (bättre än Fusion också eftersom den inte är så påtvingat linjärt).

Spelet var mycket bättre än jag någonsin kunde ha trott, och 2:an är faen ännu bättre..

Går ju ej jämföra ett 2d spel med ett mycket avancerat 3dspel...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Det näst bästa spelet jag spelat faen, Metroid Prime 2.
Bästa är ju FF7 på PSX.

håller med, det finns inget spel som är så bra som FF7... INGET

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Har bara spelat ettan och inte ens klarat den pga av att jag är så kass men måste säga en negativ sak. Sparpunktern är för långt ifrån ibland! Har fasnat nere i de där gruvorna som öppnas en bra bit in i spelet. Varje gång jag försöker igen måste jag traska ett bra tag sedan gör jag samma misstag. Går fel och hamnar i nåt radioaktivt rum och dör... Mindre kul. Annars är spelet skitkul men lite mera ställen att spara på hade inte varit fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joca2513
Har bara spelat ettan och inte ens klarat den pga av att jag är så kass men måste säga en negativ sak. Sparpunktern är för långt ifrån ibland! Har fasnat nere i de där gruvorna som öppnas en bra bit in i spelet. Varje gång jag försöker igen måste jag traska ett bra tag sedan gör jag samma misstag. Går fel och hamnar i nåt radioaktivt rum och dör... Mindre kul. Annars är spelet skitkul men lite mera ställen att spara på hade inte varit fel...

Tycker du 1:an e svår, så får du en jävla utmaning i 2;an, för det är svårare

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz