Permalänk
Medlem

snart update, men cd enheten du syftade på så är den just vit så behövs det mer än så..

Permalänk
Medlem

väntar.......

Permalänk
Medlem

ok de e en del kablar i ett agg...

de går segt kan jag säga men håller på ..nu e alla kablar fastsatta och skall tebax i kontakterna ett helsikes pillande och vitt vitt vitt..

Permalänk
Medlem

vill se slutresultat på agget

Permalänk
Medlem

jag vill bara få ihop det så jag kan dra igång burken :).

funderar dock på att stoppa i ett annat agg och sköra igång den så man får fart på ljus etc å jobba vidare på agget vid sidan av
men får se..

varför det tar tid nu är för att jag har massa annat "jobb" som skall vara klart till DH men detta chassi kommer vara med där det med även om agget inte blir klart...

Permalänk

Hur håller du koll på vilka vita kablar som är vilka?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Hur håller du koll på vilka vita kablar som är vilka?

Åter igen ATX är en standard.

BTW börjar likna nåt nu

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

oki en del bilder är inte tillgängliga men kommer så småning om då jag måste ändra sökvägen på alla bilder

Permalänk

hum. en fråga du kanske kan svara på gotall.

På ATX kontakten finns det ju flera kablar med samma färg.
Ska korta atx sladden hadde jag tänkt och då undrar jag om det spelar nån roll hur kablarna sitter så länge det är samma färg?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
hum. en fråga du kanske kan svara på gotall.

På ATX kontakten finns det ju flera kablar med samma färg.
Ska korta atx sladden hadde jag tänkt och då undrar jag om det spelar nån roll hur kablarna sitter så länge det är samma färg?

Nej, det tror jag inte. Lita inte på mig dock ;).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR
Nej, det tror jag inte. Lita inte på mig dock ;).

hehe okej. Någon som är säker? Vill ju inte bränna allt

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
hum. en fråga du kanske kan svara på gotall.

På ATX kontakten finns det ju flera kablar med samma färg.
Ska korta atx sladden hadde jag tänkt och då undrar jag om det spelar nån roll hur kablarna sitter så länge det är samma färg?

Jag fattar inte riktigt vad du menar, ska du ta bort alla sladdar från plastgrejjen och sen kapa sladdarna och sen sätta tillbaka den igen? Isåfall ska alla sladdarna sitta exkat där de ska va, men om du bara ska kapa dem och sen löda tillbaka dem på de sladdarna som sitter vid plastsaken så är det ju bara rätt färg på rätt ställe. Bör väl bara vara jord som har samma färg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skyblue
Jag fattar inte riktigt vad du menar, ska du ta bort alla sladdar från plastgrejjen och sen kapa sladdarna och sen sätta tillbaka den igen? Isåfall ska alla sladdarna sitta exkat där de ska va, men om du bara ska kapa dem och sen löda tillbaka dem på de sladdarna som sitter vid plastsaken så är det ju bara rätt färg på rätt ställe. Bör väl bara vara jord som har samma färg.

hum, det är tex 5 röda sladdar, 7 svarta och 4 orange ungefär. Måste alla kablar sitta på just den sladden dom kom ifrån? alltså i samma färg. eller är det bara orange på orange, svart på svart och rött på rött?

Hoppas du förstog nu

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Ja ATX är en standard och då har alla färger olika volt men alla lika har samma . Om du förstår.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
hum, det är tex 5 röda sladdar, 7 svarta och 4 orange ungefär. Måste alla kablar sitta på just den sladden dom kom ifrån? alltså i samma färg. eller är det bara orange på orange, svart på svart och rött på rött?

Hoppas du förstog nu

Aha aa okej då förstår jag, jo men det är samma volt som sagt, om du känner dig osäker är det ju bara att mäta med multimeter innan. Konstigt för på mitt jävla skitagg har ingen sladd lika färg, många är ju oranga men alla har olika nyanser. Man kan tydligt skilja dem åt.

Permalänk

fan va fint det ser ut... forutom att du inte har nogot horde... *spit*

Tar en ordentlig titt nar jag kommer tillbaka till swe...

Keep it up!

Permalänk
Medlem

gällande atx kontakten ..eller kablaget..

alla ex orange färgade kablar är lödda på samma stället samma med gula/ röda etc samlad klump med samma färg.. dock kan det skilja sig från agg till agg gällande hur färgerna ser ut som går till kontakten..

ex agget jag använt har en rosa kabel går till en av de röda och även en brun till en av de orange färgade men har även ett agg där det sitter bruna kablar istället för orangefärgade över huvud taget.. vet inte om det hjälpte men så ser det ut atx är en standard men olika watt på aggen verkar göra att det skiljer sig på viss "kabelmängd" , antar att de kraftigare aggen "kräver" en viss backup av ex en "rosa" kabel etc..

Permalänk

Kommer bli ett superbygge det här!! Längtar till update

Permalänk
Inaktiv

Grymt snyggt !!

Aja jättesnyggt!! 1 problem bara dina bilder försvann för mig från sida 8 hur gör man ??
Snyggt !!(från sida 8 asså)

Permalänk
Medlem

ok bilderna fixade så nu ska dom synas från sida 8 åsså

chassit kommer göras klart till DH och säljas på plats ..
dock kommer jag sikta på ett vanligt agg då de flesta vill kanske byta sånt..

detta ligger lite på is nu då jag håller på med lite grejjer åt antec som jag ska sammarbeta med på DH.. bara kolla tråden under
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5407794...

Permalänk

kan ite låta bli att säga att den där soffan var gräslig!!

Permalänk
Medlem

/4 LFG for modsession (preffer GoTaLL) // lvl 60 shaman

Visa signatur

Intel P4 2.4@3.12 (260x12 1.6vcore) TT Bigwater . Mainboard Asus P4C800 Deluxe . 1xIbm 20gb . 2xSeagate 80gb . HIS 9800Pro 128mb ZM80C-HP . 2x256 OCZ Technology PC3500(2-2-2-8). Idle temp 27 . Full Load 40 . 3DMark 01SE - 12631 . Naruto Aeger !!

Permalänk
Medlem

Ska du ha med nån av dom till DH? Skulle vara kul att se IRL

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Ska du ha med nån av dom till DH? Skulle vara kul att se IRL

hostlästrådenhost...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

ja den ena kommer vara med till DH och "troligen" även vara till salu där..

Permalänk
Medlem

hur går det?

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

är "out of town" så det går inge snabbt just nu .. sen har jag massa grejjer som skall fixas till DH i övrigt .. chassit kommer bli klart tills dess men just nu inga updates... ska ha med 4st chassin till DH + de som jag håller på med åt antec som skall vara priser i olika events ..

Permalänk

är chassit färdigt eller? var ej på DH så..
Eller håller du på än? eller har du inte orkar komma igång efter DH ?

Visa signatur

"Livet är som en burk bruna bönor - Desto mer man stoppar i sej, desto mer skit blir det av det hela." (Tratten)

Permalänk
Medlem

lol jo då det kommer....

Permalänk
Medlem

bra

Visa signatur

AMD 64 3700+, Abit KV8 K8T800, Twinmos 1024ddr PC3200, Sapphire X850XT, Soundblaster Audigy LS, 2st 200gb Matrox s-ata, Aspire 500w