Köpte ipod shuffle 512mb för 500kr (Var det värt det?)

Permalänk
Medlem

Köpte ipod shuffle 512mb för 500kr (Var det värt det?)

Köpte en Ipod Shuffle för 500kr helt nytt.. men var det värkligen värt det? Jag menar jag jämnför ljudkvaliten med min andra mp3 spelare (iAudio4) så är ljudet SKIT i ipod spelaren. Såklart testade jag med samma lurar men på ipoden är det knappt någon bas överhuvud taget. Går detta att fixa på något sätt?

Edit: Märkte att ljudet blev flera gånger bättre med min koss the plugg men dom vill jag inte använda tack vare det ser så extremt fult ut på mig hehe. Basen är fortfarande väldigt klen jämnfört med iAudion men mycket bättre blev det iaf. Skulle vara schysst om ni gav tips på fina in-ear lurar som inte ser ut som om man har höns ägg i örat.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Avstängd

http://www.webhallen.com/prod.php?id=33563

Sitter jättefint i örat och har bra bas. Finns en lite billigare utan delbar kabel.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

Man kan väll ställa in lite med ljudet i iTunes? Har jag iaf för mig från tidigare trådar då folk klagat på just detta

Permalänk
Medlem

Kanzaki: om du är missnöjd köper jag din shuffle för 400

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

glöm inte att stänga av ljudspärren om du inte gjort det med gopod, alla apples spelare i europa har en sådan inbyggd

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem

var köpte du den för 500kr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
http://www.webhallen.com/prod.php?id=33563

Sitter jättefint i örat och har bra bas. Finns en lite billigare utan delbar kabel.

Finns även i vitt på www.dustinhome.se

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfan
glöm inte att stänga av ljudspärren om du inte gjort det med gopod, alla apples spelare i europa har en sådan inbyggd

Det programmet säger bara ipod not detected

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Avstängd

skulle inte ge tresiffriga summor för en ipod shuffle...

Visa signatur

óynk

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
skulle inte ge tresiffriga summor för en ipod shuffle...

Men sen är du ju mobboffer

Att ljudet "inte är bra" tror jag beror på att många sätter mycket bas == bra ljud. Har iofs inte testat Ipod Shufflen men min mini låter bra imo.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Skulle vara kul att veta var du fick tag i den för 500:-. Går i köptankar, och tänkte använda min mp3 även som usbminne... då är det inte fel med 512 mB och är inte så kinkig med ljudet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Men sen är du ju mobboffer

Att ljudet "inte är bra" tror jag beror på att många sätter mycket bas == bra ljud. Har iofs inte testat Ipod Shufflen men min mini låter bra imo.

Men inte ska bas slag låta som om man slår på plåt eller låta "pu pu", det ska låta "bom bom". På vissa låtar hör man inte ens några trumslag t.ex. 50 cent låtar så fattar man inte var takten ligger.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
Men inte ska bas slag låta som om man slår på plåt eller låta "pu pu", det ska låta "bom bom". På vissa låtar hör man inte ens några trumslag t.ex. 50 cent låtar så fattar man inte var takten ligger.

Då låter det som första steget bör vara ett byte av musik, det bör lösa en del av problemet.

Angående hörlurarna är ju det stående tipset att gå till en musikaffär av något slag och kolla med dem och gärna också be att få provlyssna, har man mp3-spelaren med sig kan man ju dessutom göra det med sin egen musik. Nackdelen är ju att priserna i liknande affärer ofta ligger en hyfsad bit över priset t ex i olika internetaffärer, något man enklast löser genom att prova lite olika lurar i en/ett par affärer och sen köpa dem någon annanstans där priset är lägre.

Ojuste? Måhända, men vad gör man inte för att spara lite surt förvärvade slantar?

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
Men inte ska bas slag låta som om man slår på plåt eller låta "pu pu", det ska låta "bom bom". På vissa låtar hör man inte ens några trumslag t.ex. 50 cent låtar så fattar man inte var takten ligger.

iTunes --> ctrl+i med en låt vald --> välj profil "Bass Booster" --> lägg över låten på shuffle'n.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
iTunes --> ctrl+i med en låt vald --> välj profil "Bass Booster" --> lägg över låten på shuffle'n.

Du och tipset om dom nya lurarna gjorde detta till ett otroligt bra köp! Tack!

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
Men inte ska bas slag låta som om man slår på plåt eller låta "pu pu", det ska låta "bom bom". På vissa låtar hör man inte ens några trumslag t.ex. 50 cent låtar så fattar man inte var takten ligger.

Det tror jag dock snarare beror på dåliga hörlurar samt dålig komprimering.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Det tror jag dock snarare beror på dåliga hörlurar samt dålig komprimering.

Jepp, tror knappast att Apple skulle göra en så kass spelare.

Kanske lite ot men är på jakt efter bra hifi minilurar, alltså inte 'dunka dunka' nu.

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfan
glöm inte att stänga av ljudspärren om du inte gjort det med gopod, alla apples spelare i europa har en sådan inbyggd

Går med imod med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

glöm inte att stänga av ljudspärren om du inte gjort det med gopod, alla apples spelare i europa har en sådan inbyggd

Beror väl på hur rädd man är om sina öron..

Permalänk

alltså ipoden låter som låten är inspelad tycker jag...bara det att alla andra spelare är bassboostade för att det ska låta "coolare". bas är inte allt i en låt...kanske är ipdoen för mycket hifi för vanliga människor

Visa signatur

Abit NF7-S | xp1700+@2212MHz | 512MB DDR333+DDR266@369MHz i DualDDR | Ati Radeon 9800SE AIW |
4G iPod 20GB | Nec e616 & Motorola A925 & Motorola E1000 | Nintendo DS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
Du och tipset om dom nya lurarna gjorde detta till ett otroligt bra köp! Tack!

No problem. Det brukar vara enkelt att göra er som gillar bas nöjda

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Tänk på att mycket bas != bra bas. Nu vet jag iofs ingenting om iPod shuffle (tycker den verkar suga rätt hårt, men ljudmässigt har jag ingen aning) men den vanliga iPod har ju iaf vad vissa tycker "dålig bas" när det egentligen handlar om en väldigt bra och platt frekvensåtergivning.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Varför köper du en shuffle om du vill ha bra ljud???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
No problem. Det brukar vara enkelt att göra er som gillar bas nöjda

Det var mest hörlurarna som rädda mig. Jag vet inte vad det kallas men jag är typ bas skadad. Jag menar jag hör bas lite lägre än andra. Perfekt för mig nu!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tvivlarn
Varför köper du en shuffle om du vill ha bra ljud???

Varför inte för 500 kr

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene