Permalänk

dam sug på du bara akta du att du ej böjer eller suger upp några stift eller dylikt.."använd plast i änden(ej metal då det kan bli statiskt och kortis om det finns ström kvar idatorn"

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Nu ser jag! du har sprayat UV färg på fönstret!

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk
Medlem

På andra bilden ser det ut som en Majsorm

Visa signatur

Amd 64 3200+ Win. -\- DFI LanParty -\- Sapphire X800XL -\- 512 pc-3200 -\- WD 200 gb S-ATA -\- Moddat LANboy -\- Tagan EasyConnect 480W -\- 19" CRT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brasarn
Så då har jag haft tur ungefär 20ggr?

Samma här. Kan inte ens komma ihåg alla gånger jag dammsugit min dator, och den fungerar alltid lika fint för det!

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Ser okej ut! men fixa 2 saker så blir det mycket bättre!

1# Fixa kablarna.. Ta vanligt buntband och sätt ihop dom mer

2# Blås rent datorn från damm! Även om man inte tycker att de är så farligt så är det en brandrisk!

//Liten Blå Amatör

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk

Jag ser kabelspaghetti! Sleeva dom i samma färg som resten så har du en riktigt delikat insida.

Permalänk
Medlem

Han skall beställa Kabel Sleeving, bara så ni vet, han skall bara fixa pengar;)

// Blafas Kompis

Permalänk
Medlem

haha.. nice antagligen in handlas sleaving idag har jag tur kommer det till helgen då kommer också nya bilder

Jag behöver nu snabba tips om var snygg och bra sleaving inhandlas!!!

[Edit] hittade denna kan den vara något ? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305137&cks=PRL [Edit]

Jag skulle bli glad om någon kunde komma med lite roliga eller flummiga ider till burken utöver kabel sleaving. [Obs. budeget på 350kr] Iderna får gjärna vara lite svåra men ge då bra tips på hur jag ska göra

Permalänk
Medlem

Plastmunstycken är inte särskilt mycket bättre än metall. Plast kan lagra stora mängder statisk elektricitet.

Permalänk

Bara jag som tycker den ser ut som ett akvarium?

Med alger och allt

Permalänk
Medlem

färdig med sleeving + bilder snart ? ;D

Permalänk
Medlem

Shit vad mycke damm på cpu kylaren

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
dam sug på du bara akta du att du ej böjer eller suger upp några stift eller dylikt.."använd plast i änden(ej metal då det kan bli statiskt och kortis om det finns ström kvar idatorn"

Ok, ska försöka reda ut detta...
Plastmunstycket kan SKAPA statisk elektricitet, och inte lite, ett par 1000V är inte omöjligt... denna spänning kan sedan snabbt laddas ur till dina komponenter, kar du tur kan du se en liten blåaktig blixt.

metallen däremot LEDER ström, så har du spänning på i burken är det som att be om problem, och även om du drar sladden ur datorn så kan alla kondensatorer hålla spänningen lääääänge.

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk
Medlem

tack..magoo

Nu har slevingen kommit och snart kommre bilder på det färdiga resultatet.. hela burken kommer damsugas, det kommer kanske sågsas hål i taket för 120mm fläkt , kanske fixa termometer i fronten...

detta är termometrern i fråga http://www.clasohlson.se/?AFP=store/fs_mm.asp&CatPath=Eq0q535...

jag undra hur/om du kan koppla in denna i datorn på ett snyggt och smidigt sätt. Jag undrar också om du kanske hade kunnat belysa skärmen med exempelvis lysdioder och hur allt ska kopplas?

Permalänk
Medlem

Lyssna på de som snackar om statisk elektrisitet. Damsug inte. Blås!

Avkännaren till den där termometern är stor som ett hus (jämfört med datorns komponenter). Så det enda du kan mäta med den är tempen på LUFTEN i datorn.

Permalänk
Medlem

ja jag vet att jag bara kan mäta tempraturen i luften.. vet du om det finns någon bättre termometer för det

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ett minus med alla kablar där på bild 3 men annars riktigt snyggt

Permalänk
Medlem

TBonneivier, då ska du se nu!!

allt är fixat bland kablarna, 1 nytt uv rör, 1 ny "uv lysdiod sak" (sån liten plast sak med 3 vinklade lydioder, på torsdag ska jag sätta en 120mm uv - reaktiv fläkt i taket, och en 80mm uv reaktiv fläkt på sidan av chassit.

Bilder på bygget kommer på trosdag !

Permalänk
Medlem

Dammsuga i datorn går bra om man är försiktig, inte dammsuga direkt på något alls (möjligtvis hörnen i chassit), om man har dammsamlingar på känsliga delar (runt saker på mobo eller graffe o dyl) så köper man en burk med torr luft

Permalänk
Medlem

jag har även börjat på en mus modd med en gammal laser mus där jag kommer koppla in en 40 mm i musen.. bilder på det kommer nog också på torsdag..

jag kommer nog starta en ny tråd där jag visar hur mus modden blev.

jag behöver också hjälp med kopplings shema till hur jag ska koppla in fläkten till musen

Permalänk
Medlem

jag gillar inte julgranar i plast...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

tjenare ja har några frågor har du sleevat nätagget själv? om inte va är det för agg?!
vad andvänder du för fläktar och vart har du köpt uv färgen?!?!
japp japp d va väll det tjo hej

Visa signatur

Dator: Intel Celeron CPU 2,4o GHz
2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Gäst

Om man har dammsugarmunstycke utav plats (som de flesta är idag) så borde det inte vara någon fara?

Permalänk
Medlem

PVC plast är en bra typ.. "källa" för statisk elektrisitet.. så plast är inte så oskyldigt som man kan tro..

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk
Medlem

Sorry bilder försenade har inte tillgånga till kamera så bilder kommer tidigads måndag

Permalänk

näähh!! ja som ville se bilder

Visa signatur

Dator: Intel Celeron CPU 2,4o GHz
2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Medlem

Läbbig färg.. hehe ... ser ut som gårdagens mat... men men smaken är som baken.. anser dock som övriga läsare att du bör fixa kabelhärvan...

Permalänk

kom igen nu!! ja vill se mer bilder

Visa signatur

Dator: Intel Celeron CPU 2,4o GHz
2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk

hahaha lol...man kan visst dammsuga datan för fasn:P:P hahahhahaahahhahaha har gjort det med alla mina händer ju inget.... så länge du inte stöder vid med munnstycket:D