Permalänk
Medlem

Feedback för "Ännu en HTPC"

Tråden kan hittas här:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46691...

BTW: är det någon som kan hitta på ett bra namn för denna skapelse?

Permalänk
Avstängd

det här kan bli intressant.. men den där kanten eller infräsningen eller vad det nu är gillar jag inte.. tycker fronten ska vara så clean som möjligt...

edit:
ändra din bredd 320mm till 430 mm så stämmer den överräns med standarden...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det enda som ska synas på framsidan är lcd:n och hålet för CD:n (slot-in)
Anledningen till alla onödiga sträck är min begrensade förmåga att använda SketchUp

Vilken standard?

Permalänk
Avstängd

aha
bra....

standard?

Gå in på valfri webbutik som säljer stereo, DVD,förstärkare osv.. 95-99% av dessa kommer ha 430 mm som bredd...

Visa signatur
Permalänk

Vem börjar ett projekt arbete i juni?

Permalänk

dom där grejerna du löder fast på nätagget...mosfet lr va det stog... vad gör dom för nyttta?

Visa signatur

Dator: Intel Celeron CPU 2,4o GHz
2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Medlem

Lars-didrik:
Går i tvåan och tjuvstartar

turbo_tommie:
Är inte helt säker men av det jag hört så är det de som omvandlar spännigen mm

Permalänk

turbo_tommie<dom fanns redan det är dem som kyls av fläkten i agget och som det ser ut vill han ha det passivt så då måste han förlänga sladdarna till dem så han kan fästa dem på en större fläns...

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
turbo_tommie<dom fanns redan det är dem som kyls av fläkten i agget och som det ser ut vill han ha det passivt så då måste han förlänga sladdarna till dem så han kan fästa dem på en större fläns...

vet inte om jag klassar en zalman.NB kylare som stor.. den kommer inte räcka för att kyla passivt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har tre stycken, två på varje fläns

Permalänk

jaha okej... så man får asså göra så där om man vill ha en passivt kyld nätdel?

Visa signatur

Dator: Intel Celeron CPU 2,4o GHz
2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Avstängd

hur går det med detta bygge då?

Visa signatur
Permalänk

Hur fäster du sen mosfeten på kylaren?

Permalänk
Medlem

Det står ganska stilla just nu, moderkortet gick sönder så det behövde skickas tillbaka. Detta gick däremot väldigt fort. (kan verkligen rekomendera linitx.com)
En till anledning att det står stilla är att pappa skulle fixa material men har inte gjort det än =/

Innan moderkortet gick sönder testade jag att installera epios. Jag hade några problem med USB:n men jag fick ett tips på hur jag skulle fixa detta (tyvärr efter att moderkortet gick sönder =/) så vi får se hur det fungerar

MillHouse:
Hade tänkt fräsa ett spår i dem, borra och gänga... får se hur det fungerar men det är min tanke iaf

EDIT:
Hade tänkt göra chassiet i aluminium. Är detta en bra idé?
Går det att bocka utan rätt verktyg eller måste jag anlita något företag då?

Permalänk

inga probbs att bocka aluminium. i alla fall upp mot 2 millimeters tjocklek. brukar lägga den mot en kant och sen nånting ovanpå dom förjindrar att det blir böjt uppåt typ. och sen gummiklubba. kolla gärna hur jag lyckats:
http://200sx.kicks-ass.net/album/album.php?username=optimizer...

Permalänk
Medlem

Bajskrämen.
Omogen som jag är så tycker jag det är ett jättefint namn.

Permalänk
Medlem

Optimizer:
mm det blev ju riktigt bra resultat Hoppas det går lika bra för mig

jeeq:
Alla förslag är uppskattade men det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig

Permalänk
Medlem

Härligt bygge. Maffe vore väl ett fint namn?

Permalänk
Medlem

I'll consider it

Permalänk
Medlem

optimizer var köpte du alu skivorna

Visa signatur

Kunskap är inte gratis. Den kostar din tid!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Så, nu efter lite tjat har han sagt att han ska fixa aluminium till helgen så kan jag börja då

Permalänk
Avstängd

gillar det nya formatet du valt (430 mm), fast kommer den inte se lite smal ut på djupet?

Hur går det förästen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter några missöden med nätagg (btw, någon som är kunnig och skulle vilja hjälpa mig med detta? Har troligtvist brännt någon av delarna vid testning och får nu endast 5V startspänning men det händer inget när jag sluter kretsen) och även en liten semester står det tyvärr still just nu =/
Tyvärr har jag inte heller fått tag på någon aluminium men nu när skolan snart börjar igen så blir det nog nya och friska tag

Permalänk
Avstängd

haha... en lampa ska bli kul att se hur det ser ut med lite färg, kommer bli svårt att få skarvaran snygga?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror faktist att det blir riktigt bra med skarvarna. De ser faktiskt ganska hyffsade irl. Ser det för konstigt ut får jag väl spackla dem innan jag målar

Permalänk

Jag kan inte kolla på bilderna....
Nåja jag kollar väll imorgon

Permalänk
Medlem

UPDATE 24/10
Nu har jag blider på slutresultatet

finns fortfarande lite att göra men snart klart iaf