Permalänk

Skall uppgradera; Vad tycks?

Tja!

Jag ska uppgradera mitt moderkort + cpu, och jag skulle gärna villja ha åsikter om det jag ska köpa:

AMD Athlon64 3500+ Socket939
Abit AV8 3rd Eye K8T800Pro
Zalman CNPS7700-Cu cpu-cooler

Minnerna jag har nu är 1gb PC3200 Kingston, och grafikortet är ett Asus GF 6800 GT. Nätagget ligger på 380W.
Jag uppgraderar från Athlon XP 2800+ Barton med ett an7 moderkort från abit, som jag säljer till brorsan för 1 000 kr.

Så vad tycks? Låter det som ett bra köp?

Tack.

Permalänk
Hjälpsam

Låter riktigt trevligt, att tänka på

1. Moderkortet kan behöva en BIOS updatering innan alla minnesplatser fungerar (plats tre fungerar när du skall flasha om).

2. har inte kollat runt, men passar 7700 på det moderkortet? Den är stooor. Desutom prestandaskillnaden i ALCU och CO varianten 1-2 grader. Mer prisvärt med ALCU tycker jag iaf.

3. Planerar du på att klocka den?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Enligt listan på zalmans hemsida så ska Abit AV8 3rd Eye K8T800Pro passa med en 7700 och om det bara skilljer 1-2 grader med en aLCU så köper jag såklart en ALCU(tack för tipset! )!

Jag hade inte tänkt klocka den... Kanske senare när det behövs.

Permalänk
Hjälpsam

Personligen föredrar jag Corsair Value Select som budgetminne. Juste Pris/prestanda kan klockas lite sådär +20mhz generellt (DDR440). Men det är bara jag.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

En 7700 ska man kunna ha på ett V8 3rd Eye K8T800Pro ja her det

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk

strunta i zalman å köp en Tt big typhoon kyler typ 10 grader bättre och är tystare och kostar mycket mindre

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem

3200+ eller en 3000+ bulk.

Hittade en 3200+ här som är bulk: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATH64V3200B

Det är en pris skillnad på ca 50kr mellan 3200+ boxed och bulk

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

har för mig att det skiljer 2år i garanti mellan bulk och boxed.. dvs 3år med boxed mot 1 med bulk..