Tröttnat på NV Silencer V.5 till 6800GT!!

Permalänk
Medlem

Tröttnat på NV Silencer V.5 till 6800GT!!

Ja, har tröttnat lite på att den tar sådan himmla plats, och täcker mina S-ATA portar (de som är låsta) så kan inte klocka för tillfället..
så nu undrar jag finns det några bra kylning istället för NV silencer 5 som kyler bra och är TYST. , och ska inte ta lika stor plats under så man får plats med S-ATA kablarna..

vill gärna se bilder på sådan kylning monterad så jag kan avgöra om den tar "MINDRE" plats

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Zalman vf-700 cu kan jag bara rekommendera skarpt.
Låter ingenting vid 5v och lite vid 12v
Har inga bilder när den sitter på, men för mig är den inte ivägen alls, den sitter mer från moderkortet eller vad man ska säga:D

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

det enda vettiga alternativet är egentligen VF700 om du inte ska skaffa vatten
den funkar fint att klocka med i övrigt oxå.

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Medlem

"Låter ingenting". Vf700 är deinfinitivt inte tyst i min mening. Vill du ha relativt tyst skulle jag nog rekommendera nåt passivt och sen en ADDA 120mm à 16 dB(A) på 5V eller så. Jag ångrar själv att jag inte gör det (och åtgärdar det inte heller pga olika orsaker). Äger både silencern och vf700 och är inte riktigt nöjd med någon av dem tyvärr =/ Jag är å andra sidan mycket kräsen (vilket kan vara lite jobbigt ibland).

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Förmodligen funkar en 0 dB Thermaltake Schooner fyrdubbel heatpipe. Jag kör en sådan kylare på en överklockad 6600gt och är grymt imponerad till och med i rumstemp 30 grader, jag kommer som värst upp i 72 grader har det visat sig. Inga problem alls, det kan betraktas som rätt kallt för det kortet.

Man bör veta att det krävs ett vettigt undertrycksdrivet chassiventilerande för att det ska bli bästa prestanda på den kylningen. Väljer du vf700 så får du förmodligen lägre maxtemp men får acceptera visst ljud från garfikkylningen.

Om du överklockar 6800gt ordentligt så kan jag tänka mig att man får hjälpa till med en fläkt på kylkropparna på Thermaltake Schooner, annars tror jag knappast det behövs. Behövs fläkt så tror jag det är hugget som stucket ur ljudsynvinkel jämfört med vf700 i silentmode.

Visa signatur

Asus A8N-SLI dlx // A64 3k+ @1.8 (std) // Leadtek px6600GT extreme @ 585/1175; 0dB // Hitachi T7K250 // NEC ND3520 // A-Data PC3200 2x512 // AOpen H600B // 3DMark05: 4143

Permalänk
Medlem

Med min nv silencer idlar han på 57grader. (tycker jag e högt)
fast full load kommer han upp som max i 65grader... aldrig varit över det..
men har beställt en titan ALU fläkt + motstånd idag som ska sätta i sidfläkt uttaget,, har ingen fläkt där. lär sänka tempen minst 5grader

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

kan man inte få minusgrader med hjälp av att köpa en frys o ställa in datorn i den? då behövs ju inga fläktar iaf o dessutom blir d knäpptyst :PP

Visa signatur

Intel Pentium D830 3.0GHz | 2048MB Dual-Channel DDR2 | 160GB HD | nVidia GeForce 6800 256MB | Tagan 480w | "19 TFT |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barremannen
kan man inte få minusgrader med hjälp av att köpa en frys o ställa in datorn i den? då behövs ju inga fläktar iaf o dessutom blir d knäpptyst :PP

typ hdds tycker inte om kyla under 10c om jag inte är helt ute å cyklar.. plus att vissa andra komponenter inte trivs i minusgrader.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
typ hdds tycker inte om kyla under 10c om jag inte är helt ute å cyklar.. plus att vissa andra komponenter inte trivs i minusgrader.

Det var menat som ett litet skämt :]

Visa signatur

Intel Pentium D830 3.0GHz | 2048MB Dual-Channel DDR2 | 160GB HD | nVidia GeForce 6800 256MB | Tagan 480w | "19 TFT |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barremannen
Det var menat som ett litet skämt :]

vi på SweC kan inte ta skämt.. vi högger direckt.

Permalänk

är inte det en skada på datanördsgenen? De (obs "de") har skadad eller ibland t.o.m. INGEN humor....läskigt det där

Permalänk
Hedersmedlem

problemet med kylskåp = kondens...

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.