GAAH! Röd färgkanal har försvunnit - HELP!

Permalänk
Medlem

GAAH! Röd färgkanal har försvunnit - HELP!

Hjääälp!

Jag körde nyss ett demo från scen.org eller vafan den sidan heter med demoscens program. efter demot var klart så visas inte rödkanalen. röd färg är borta.

Jag har provat att reseta färginställningarna på skärmen, i drivrutinerna, har provat att installera om drivrutinerna (både ovanpå de gamla och med hjälpa av att rycka ut de gamla) - ingen effekt

När ja bootar om datorn så startar grafikkortsbioset innan moderkortsbioset (ser det ut som iallfall) och den texten är OCKSÅ blå. jag gissar att jag måste flasha in ett nytt bios.

tankar? nån som känner igen sig?

Permalänk
Medlem

Har du en CRT-skärm?

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det är i datorn/graffakortet då? Borde lika gärna kunna vara en elektronkanon i bildröret som gått. (väl?) Visar inte skärmen nån 'no signal'-bild om du drar igång den utan att datorn är igång? Om 'no signal'-bilden saknar rött i sig, så är det troligen ett problem i skärmen... Annars kan du även testa skärmen med en annan dator.

Om du har en komponentuppdelad sladd, kan 'röd'-sladden vara glapp. Borde iofs. kunna hända även på vanlig VGA-kabel, men då ska man nog ha ordentlig otur.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

tackar!! de va glappis i kontakten, dax för TFT............................. nån som ger mig pengar`?