BF2 med co-op med botar

Permalänk
Medlem

BF2 med co-op med botar

ja många vet troligen redan om det här men jag skriver det ändå för att informera om att det går.

om det är så att du vill ha botar på lan när du kanske kör med brorsan eller en kompis (för att fylla ut dom där 14 tomma platserna )
så går det genom att du startar ett spel i singelplayer och han kör "join by ip" eller vad det nu heter under internet taben i multiplayer
(har inte testat local).

dock vet jag inte hur man fixar större karta :/ men det kan säkert folk här.
just det, när du joinar via "join ip" så får du skriva in den lokala IP:n på maskinen... typ 192.168.0.???

inga flames nu för att ni redan visste detta

Permalänk

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
I AM ON FIRE!!!!!! IT BURNS!!!!!!!!!!!!
THE FLAMES ARE BURNING ME!

Tack för tipset, ledsen att jag flamade i min post.
Detta skall liras

Tihi.

Permalänk
Medlem

-_-
märkte nu att jag har skrivit "BF2 med co-op med botar"............så går det när man inte läser igenom vad man skrivit

Permalänk

Låter bra men om man nu vill köra jag och mina tre polare mot 13 bottar hur gör ja då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
Låter bra men om man nu vill köra jag och mina tre polare mot 13 bottar hur gör ja då?

det ska väll gå att kicka en bot? eller rejoinar dom bara isåfall kanske?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

har inte testat att köra med mer än 1 annan person på lan. då försvann iaf boten av sig själv eller så blev det en till plats hokus pokus, vet faktiskt inte? har du testat att köra?

Permalänk
Medlem

Ska prova detta med brorsan imorgon!

Edit: Eller senare idag blir det ju

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Hur du gör:

1: Creata lan som vanligt, se till att dina polare hittar dig. de ska INTE connecta, bara markera servern i LAN.

2: Du, som creatade creatar singleplayer som vanligt, sedan efter du är inne så ber du dina kompisar att connecta till servern som de markerade tidigare.

3: GL HF!

Permalänk
Medlem

fungerar säkert också.......

Permalänk
Medlem

hur låser man upp de större versionerna av banorna ? På singelplayer går det bara att lira 16-manna banorna just nu..

Visa signatur

Jag ja

Permalänk
Medlem

det går men botarna är bara designade för 16 spelar kartor, just nu fungerar inte större spelar kartorna så bra. dom har sina "waypoints" där så när kartanblir större blir A.I:n knasig. det är bara vad jag hört dock