Var får man tag på en PS2 billigt?

Permalänk
Medlem

Var får man tag på en PS2 billigt?

Morrn.
Eftersom att min Japanska PS2 totaltvägrar att läsa DVD skivor har jag gått miste om många PS2 exlusiva titlar som är värda att spela igenom. Nu har jag dock lite pengar på fickan och tänkte passa på att köpa en PS2, Nätverksadapter samt hårdisk till den. Problemet är dock att den är omöjlig att få tag på. Sony har uppenbarligen slutat tillverka den gamla stora klumpen som jag vill ha utav ett antal olika skäl.
Kollar man på Pricerunner så hittar man inget vettigt, antagligen så är det på tok för dyrt (1900 spänn), spelpaket eller PSTwo.
Begangat finns alltid, men jag är rädd för att lasern skall få ett fnatt som det har hänt ett antal gånger förut.

Så, var kan man köpa en billig, ny PS2 någonstans?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag köpte min på Citygross för 1399 med två platinumspel (som kan säljas till någon beg.-butik) så kommer man nog neråt tusingen. Kan vara värt att kolla in i alla fall.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

www.tradera.se

Finns en del som brukar lägga ut annonser på nya där för under tusenlappen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Var får man tag på en PS2 billigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Morrn.
Eftersom att min Japanska PS2 totaltvägrar att läsa DVD skivor har jag gått miste om många PS2 exlusiva titlar som är värda att spela igenom. Nu har jag dock lite pengar på fickan och tänkte passa på att köpa en PS2, Nätverksadapter samt hårdisk till den. Problemet är dock att den är omöjlig att få tag på. Sony har uppenbarligen slutat tillverka den gamla stora klumpen som jag vill ha utav ett antal olika skäl.
Kollar man på Pricerunner så hittar man inget vettigt, antagligen så är det på tok för dyrt (1900 spänn), spelpaket eller PSTwo.
Begangat finns alltid, men jag är rädd för att lasern skall få ett fnatt som det har hänt ett antal gånger förut.

Så, var kan man köpa en billig, ny PS2 någonstans?

Har du testat att öppna och göra rent den ( lasern vill säga). Det gjorde jag och då funka de min - nu kan den läsa alla skvor igen. Tycker du ska testa!!!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Re: Re: Var får man tag på en PS2 billigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
Har du testat att öppna och göra rent den ( lasern vill säga). Det gjorde jag och då funka de min - nu kan den läsa alla skvor igen. Tycker du ska testa!!!

Tro mig, jag har testat allt. Det är ett vanligt produktionsfel som uppstod på de första konsolerna som släpptes. Priset för att vara först antar jag...

Hursomhelst så har jag fått tag på en PS2 nu, nu saknas det bara nätverksenheten samt någon bootskiva. Kan förövrigt passa på att fråga, är det HDAdvance eller HDloader som gäller för att starta spel ifrån hårdisken? Jag är bara intresserad utav att lägga in mina originalspel/importkopior på hårdisken för att bli av med alla laddningstider.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Var får man tag på en PS2 billigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Tro mig, jag har testat allt. Det är ett vanligt produktionsfel som uppstod på de första konsolerna som släpptes. Priset för att vara först antar jag...

Hursomhelst så har jag fått tag på en PS2 nu, nu saknas det bara nätverksenheten samt någon bootskiva. Kan förövrigt passa på att fråga, är det HDAdvance eller HDloader som gäller för att starta spel ifrån hårdisken? Jag är bara intresserad utav att lägga in mina originalspel/importkopior på hårdisken för att bli av med alla laddningstider.

Efter lite googlande kom jag fram till att HDadvance verkar vara bättre, för det stödjer fler saker än HDloader om jag förstår rätt. Kan dock ha fel...

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Du har fel, HDLoader är det program som såldes och sedan stängdes ner av Sony.. Det är dock orginalet och det som communitien jobbar på med patcher och liknande i form av ny funktionalitet. HDAdvance är bara en ren rip-off som Success-HK gjorde för att tjäna pengar på.

Så det är HDLoader du skall ha. Läs mer på ps2-scene.org

Permalänk
Medlem

http://www.braoha.com har begagnade ps2, kostar 799. Har aldrig handlat där så jag vet inte hur bara dom är.

Visa signatur

| A64 3200+ @ 2600 Mhz | MSI K8N Neo2 | 1GB Corsair TWINX4400 @ 260Mhz 2.5-4-4-8 | HD 120+120 | Powercolor x800Pro vivo | SuperPi 32sec |