Permalänk
Medlem

Snacka med datorn

Hur gör jag för att snacka med datorn, t ex säger "SimCity 4" så startas SimCity 4?

Visa signatur

Min utvecklingsblogg: http://blog.iostream.cc

Permalänk
Medlem

Har funnits ett sharware program på download.com för några år sedan som funka. Nu kommer jag inte ihåg vad det heter, men sök på voice så får du upp träffar. Programmet ifråga var lite känsligt med utalet......så när min morsa kom och ropa mat så startade hon winamp,outlook och word samtidigt

Permalänk
Medlem

.. just det ja, det kommer jag ihåg..

.. dock så kan jag inte hjälpa dig.. för vad det hette osv minns jag inte..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns ett par...jag använder iaf Voice Flux. Sök på forumet så får du fler förslag.

Visa signatur

Att ha en rökfri avdelning på en resturang är ungefär som att ha en kissfri avdelning i en pool

Permalänk
Medlem

Dragon Naturally Speaking - Bra för diktering och styra datorn, ej bra för in-game styrning == för långsamt

Game Voice 2 - Bra för röststyrning, mkt bra för in-game styrning == ganska snabbt, olika spel-profiler mm

Visa signatur

¤Hakuna Matata¤
# Ibland försvinner 'j', 'å', 'ä' och 'ö'...
Signatur redigerad av GAPa. I textstorlek tre får man bara ha en rad.

Permalänk
Medlem

Voice Flux funkade grymt bra!
fan man blir ju impad av sånna här småsaker och hur bra det egentligen funkar..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

hmm... jag vet att tråden är gammal. men jag sökte upp o laddade ner nitrous voice flux.
men får det inte att funka. vad jag än säger och hur jag än säger det så fattar den inte. nån som kan hjälpa?

EDIT: Fick det att funka nu

Permalänk
Medlem

VoiceXpress, är ett bra program, men det kostar.

Permalänk

denna generation av ungdommar blir bara latare och latare

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Avstängd

NaWi hur fixa du det ?

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Ashim:
den hade tydligen bara bytt mikrofon ingång till frontpanelen när min mic är ansluten på baksidan. så jag bytte bara tillbaka så började den fatta

Permalänk
Medlem

Haha, så häftigt program.

Kul att sitta och leka med det.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Medlem

Förlåt att man väcker den döda tråden, men annars så skulle ni skrivit "sööööök!11!"

Men nu till min fråga, finns det svenska program för röststyrning?
Eller att man kan ladda ner en tal motor som regerar på svenska ord?

Skulle vara så mycket lättare och röststyra då.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

haha testade nitrous voice flux precis. Fan va kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome
Förlåt att man väcker den döda tråden, men annars så skulle ni skrivit "sööööök!11!"

Men nu till min fråga, finns det svenska program för röststyrning?
Eller att man kan ladda ner en tal motor som regerar på svenska ord?

Skulle vara så mycket lättare och röststyra då.

i nyaste pc för alla skrev dom om röst styrning. och dom kom fram till att ända programmet som stödjer svenska idag är VoiceXpress. dock kostar det också ~5000kr. Vet dock inte om det är helt sant att det är det ända programmet som stödjer svenska. ganska svårt o hålla reda på grejer i pc världen idag då i princip vem som helst med en dator kan programmera ett eget program.

Permalänk
Medlem

det är det ju inte värt =(
Finns det inte nått litet program som man läser dom engeska orden, fast man läser på svenska så regerar voice flux på svenska ord, då typ som orden "bläddra ner" "musik" "stäng av" osv.

Alltså inlärnings program, man ska utala meningen "shut down" och så säger man "stäng av" istället, datorn tror att man säger "shut down" med dålig dialekt.

bode funkar

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.