Bästa 8/16 bitars spelet?

Permalänk
Medlem

Chrono Trigger, Zelda: A Link to the past, Final Fantasy 6

Visa signatur

Power isn't everything.. It's the only thing.

Permalänk
Medlem

The Legend of Zelda: A Link to the Past

Mitt favoritspel på SNES. På andra konsoler kommer jag inte ihåg så mycket vad jag gillar.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem

jag blir ju nästan lite upprörd när ingen nämner castlevania..
kid icarus var också en höjdare. sen minns jag inte så många andra nintendo spel värda att nämnas, men det finns säkert massor..

Permalänk
Medlem

Shining Force 2

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

SMB 1 & 3, Megaman 2, Zelda och Bigfoot till 8-bitarn.. Mer fulländat än så blir det inte..

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Zelda till snes..

Permalänk

Mario 1,2,3 & Super Mario World
The Legend of Zelda: A link to the past.
Ikari Warriors.
Ghouls n' Goblings. (tror det hette så).
Rock n Roll Racing.
Duck Hunt.
Lemmings.
Turtles 2.
Theme Park.
Sim City (jag kunde spela det hur länge som helst till snes men pallar fan inte pc versionen).
Sonic.
F-zero.
Pokémon (Vet att det kan verka lite barnsligt men det är ändå värd en plats på min lilla lista)

Blev visst en del men om jag måste välja ett enda spel så blir det nog "The Legend of Zelda: A Link to the past"

Det fanns nått spel också vars man var en robot (spelare1 var en blå och spelare2 var en röd), så kuta man igenom en massa banor och pangade, jag kommer ihåg att på nån bana så såg man uppifrån och på nån annan så såg man bakifrån (kan ha blandat ihop 2 spel i skallen, inte säker), men normalt så såg man från sidan (ovanligt^^)

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuNK1LLeR
Mario 1,2,3 & Super Mario World
The Legend of Zelda: A link to the past.
Ikari Warriors.
Ghouls n' Goblings. (tror det hette så).
Rock n Roll Racing.
Duck Hunt.
Lemmings.
Turtles 2.
Theme Park.
Sim City (jag kunde spela det hur länge som helst till snes men pallar fan inte pc versionen).
Sonic.
F-zero.
Pokémon (Vet att det kan verka lite barnsligt men det är ändå värd en plats på min lilla lista)

Blev visst en del men om jag måste välja ett enda spel så blir det nog "The Legend of Zelda: A Link to the past"

Det fanns nått spel också vars man var en robot (spelare1 var en blå och spelare2 var en röd), så kuta man igenom en massa banor och pangade, jag kommer ihåg att på nån bana så såg man uppifrån och på nån annan så såg man bakifrån (kan ha blandat ihop 2 spel i skallen, inte säker), men normalt så såg man från sidan (ovanligt^^)

Plockade fram mitt gamla snes igår och spelade just det där robot spelet :D:D

Det heter Superprobotectors och är även en av mina favoriter
Det är uppbygt precis som Contra spelen till nes, jag tror att tilloch med banorna är likadana.

Permalänk
Medlem

megaman2!!!!111111oneone körde igenom det på lite över halvtimman på emulator häromdan senast

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

NES: megaman 1 och 2, Zelda 1, Lolo2.
SNES: Chronotrigger, Megaman X, Zelda3.

Obs Probotectors är Contra. Det är samma spel fast man är robotar istället för människor. Anledningen var att man tyckte det var för våldsamt med människor. Så i NTSC versionen heter det Contra och i PAL heter det Probotectors. (samma sak till SNES)

Bästa av alla dessa: ChronoTrigger

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The gate opens, the gate closes. It does not help."

Permalänk
Medlem

Megamanspelen, Zonicspelen, Yoshi's Island, Zelda 3 och Illusion of Gaia.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk

Wonderboy III till Sega Master System.

Visa signatur

| Asus a8v-e deluxe | A64 3800+ | 4 * 512 pc3200 | Seagate Barracuda 7200.7 200Gb | ATI Radeon x800 pro VIVO |

Permalänk
Medlem

Secret of Mana - solklar 1a
Rock n Roll Racing
Metal Gear 1 på nes
Bubble Bobble
Kid Icarus
Ikari Warrior
osv osv

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Finns många väldigt bra spel men jag nämner på världens bästa spel vilket är Super Metroid. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurkGager
NES: megaman 1 och 2, Zelda 1, Lolo2.
SNES: Chronotrigger, Megaman X, Zelda3.

Obs Probotectors är Contra. Det är samma spel fast man är robotar istället för människor. Anledningen var att man tyckte det var för våldsamt med människor. Så i NTSC versionen heter det Contra och i PAL heter det Probotectors. (samma sak till SNES)

Bästa av alla dessa: ChronoTrigger

Är det bara jag som tyckte att robotarna såg "tuffare" ut än ramboklonerna?

Permalänk

Lätt Donkey Kong till Gameboy.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Avstängd

Här är mina favoriter

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Som så många andra har sagt så är Megaman 2 det absolut bästa till NES/8bit

Streetfighter II var ju inte illa till Mega Drive heller.

Lakanman: Snygg bild på Zelda! Jag kontrar med denna bilden

Permalänk
Medlem

Amiga 500 räknas väl som 16bitars system ?

Wings
Lemmings
Monkey Island
Speed ball 2
Cannon Fodder

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Sonic!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Oj oj, har spelat de flesta spel som nämnts och måste säga att Megaman 1-2 och Ice climber är helt klockrena spel som man bara älskar

Permalänk
Medlem

Super Mario Bros 3 till NES.

Permalänk
Medlem

Gun.Smoke

Excitebike

Sonic

Rock N Roll Racing

x-wing (tror det hette så till SNES)

offroad

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Nes:

Bubble Bobble
Super Mario Bros 1,2,3
Solomons Key

åh.. nostalgi..
finns säkert fler om jag bara tänker efter, men det är dom som dyker upp i huvudet nu

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [jossan]
Nes:

Bubble Bobble
Super Mario Bros 1,2,3
Solomons Key

åh.. nostalgi..
finns säkert fler om jag bara tänker efter, men det är dom som dyker upp i huvudet nu

Solomons Key var grymt roligt men vidrigt svårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tombee
Solomons Key var grymt roligt men vidrigt svårt.

Ja, verkligen.. min syster och jag brukade sitta i timmar och spela det!
Har fortfarande inte klarat sista rummet =/ Måste nästan se om jag kan sparka igång mitt gamla nintendo och ta en långkörare med spelet Vilken bra idé, kan ju bjuda över syrran me Hihi..

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem

R&R Racing helt klart!!!! (rock and roll) SNES

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Terranigma till Snes är helt klart det bästa spelet jag har spelat. Storyn är så pass bra att man verkligen kan leva sig in i den.
En del händelser är till och med rörande....
Spelet är också roligt att spela, så länge det flyter på, sitter man fast, gör man det!!

Permalänk
Medlem

De bästa e LÄTT Harvest Moon!! sånt underbart spel! Man kan sitta och lira de hur länge som hellst!