World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Du vet väl om att ni skall gaina lite mana osv mellan vågorna? När våg 3 spawnar tänk på att anfalla spökena till HÖGER om er..så slipper ni få alla på er direkt. Anfaller ni dom till vänster komer alla på en gång. Varför det skiljer vet jag inte... dom är länkade om du anfaller dom till vänster (mot utgången sett) men inte när du anfaller dom till höger om er.

Föressten, märkte du om dom reducerat antalet mobs där inne? Enligt patchen skulle dom ha gjort det.

Ja. det är betydligt färre mobs nu. speciellt vid alla minibossar. Men det är fortfarande äckligt svårt på många ställen. Körde 5-man scholo igår. tog 3.5h med 2 wipes ibörjan bara. Det var första 5-man runnen det. Idag ska jag in igen så jag kan få mitt blod.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jadu.. jag kan inte spela med min main på lvl 39 efter 1.6
De e ju kul, jag som skulle dinga igår egentligen.

Nu får fan blizzard ta sig i kragen o släppa en hotfix

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
Ja. det är betydligt färre mobs nu. speciellt vid alla minibossar. Men det är fortfarande äckligt svårt på många ställen. Körde 5-man scholo igår. tog 3.5h med 2 wipes ibörjan bara. Det var första 5-man runnen det. Idag ska jag in igen så jag kan få mitt blod.

Vet du hur det ser ut i Rattlegores rum? Bara där inne tar det totalt halva tiden av hela Epic questen. Det vore ju guld om dom reduserat några av hans medhjälpare (vilket man aldrig dödar av mer än nödvändigt ändå i vanliga fall)

Flancen:

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Ja speciellt denna tråden.. man kan ha roligare än att sitta och lusläsa igenom 434 sidor...speciellt när ca 90% är helt ointressanta saker som tas upp.
--------------------------------------------------------------------------------

som ditt inlägg du just skrev och som detta"

Exakt

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Någon som vet var det är "enklast" att grinda water essence? Har härjat i Eastern Plaugelands nu ett bra tag och endast fått 1. Därimot har jag fått en massa Hordes...men det är inte dom jag är ute efter Tänkte bara om ni visste något mer ostört ställe?

Vad jag vet så är dem populäraste ställena att farma water essence på är Toxic Horrors i Felwood och dem där i Eastern. Men båda ställena är övercampade på daggerspine så jag har eftersom jag också behöver items så kör jag DM1 med guilden och om man har tur ibland så droppar hydrospawn en water essence. Ett måste är att ha med sig en disenchantare så man kan få fina large brilliant shard's och greater eternal essence som säljer fint på ah eller som man behöver till en enchant eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoKtava
Vad jag vet så är dem populäraste ställena att farma water essence på är Toxic Horrors i Felwood och dem där i Eastern. Men båda ställena är övercampade på daggerspine så jag har eftersom jag också behöver items så kör jag DM1 med guilden och om man har tur ibland så droppar hydrospawn en water essence. Ett måste är att ha med sig en disenchantare så man kan få fina large brilliant shard's och greater eternal essence som säljer fint på ah eller som man behöver till en enchant eller liknande.

Mjo... men till Hide of the wild behöver jag 10 water essence....
BTW, jag dödade larver i easter för att få Larva acids. jag dödade 67 st i rad utan att få en enda drop Det måste väl ändå vara rekord? Dagen efter fick jag 5 st på 30 minuter

Water essences har jag fortfarande extremt svårt att få dropps på. Jag snackar 30+ water elemtals per dropp, men oftast runt 40 st.
Inte konstigt dom kostar runt 7-10G styck på AH.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Vet du hur det ser ut i Rattlegores rum? Bara där inne tar det totalt halva tiden av hela Epic questen. Det vore ju guld om dom reduserat några av hans medhjälpare (vilket man aldrig dödar av mer än nödvändigt ändå i vanliga fall)

Flancen:

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Ja speciellt denna tråden.. man kan ha roligare än att sitta och lusläsa igenom 434 sidor...speciellt när ca 90% är helt ointressanta saker som tas upp.
--------------------------------------------------------------------------------

som ditt inlägg du just skrev och som detta"

Exakt

Ja det är färre där som tur är. Fortfarande svårt dock. Bossen dödar alla casters på ett slag om han får chansen wipa en gång där

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Mjo... men till Hide of the wild behöver jag 10 water essence....
BTW, jag dödade larver i easter för att få Larva acids. jag dödade 67 st i rad utan att få en enda drop Det måste väl ändå vara rekord? Dagen efter fick jag 5 st på 30 minuter

Water essences har jag fortfarande extremt svårt att få dropps på. Jag snackar 30+ water elemtals per dropp, men oftast runt 40 st.
Inte konstigt dom kostar runt 7-10G styck på AH.

Försöker också att få till Hide of the wild men har inte bråttom så det får bli i när det blir, när det väl var tomt vid Toxic horrors så fick jag lov att döda ca 50-60 st för att få en water.

Permalänk
Medlem

Om en blacksmith gör en weapon chain går det då att köpa den av honom och själv använda den?

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Scholo är ett stort skämt efter patchen, dock är det väldigt välkommet då det tog alldeles för många timmar förut.

Permalänk
Medlem

Roade mig lite idag med att lägga in gubben på Allakhazam :). Så nu kan ni få beskåda min elaka undead mage :p. Dock skulle det inte skadat med lite nya saker på gubben. Klaga inte på min Talent specc det är en kamikaze specc just nu för PVP.
http://wow.allakhazam.com/profile.html?210759

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

vill ni höra skämt så har vi på earthen ring inga båtar mellan kalimdor och kingdom-ön. Alla resor resulterar i att timmar ut pga att loadingskärmen inte laddar.
några enstaka har lyckats, men majoriteten (oavsett antal resenärer på båten) är fast på ön dom är på nu. Jag är avskuren ifrån feralas för mina quests

mages kan tydligen inte ens köra sina portals mellan ställena, portalen krashar.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

haha

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Jag är bara 150g från att klara min epic quest 150 och själva questen då alltså x) Men den kan ju inte vara helt omöjlig. Jag har hört att den ska vara riktigt rolig att göra faktiskt. Epic mount alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Mjo... men till Hide of the wild behöver jag 10 water essence....
BTW, jag dödade larver i easter för att få Larva acids. jag dödade 67 st i rad utan att få en enda drop Det måste väl ändå vara rekord? Dagen efter fick jag 5 st på 30 minuter

Water essences har jag fortfarande extremt svårt att få dropps på. Jag snackar 30+ water elemtals per dropp, men oftast runt 40 st.
Inte konstigt dom kostar runt 7-10G styck på AH.

Jag tycker de droppar rätt bra i Felwood. Skulle ha 4 st till min Robe of Winter Night förut och fick ihop det på 40 minuter. Visserligen hann jag döda rätt många elementals, trots att det var en alliance priest där och farmade samtidigt. Hjälpte dock att jag, som mage, dödade mycket snabbare än han och fick åtminstone dubbelt så många mobs under den tiden.

Dock hänger det ju förutom killingspeed naturligtvis också på tur med drops då man teoretiskt kan gå hur länge som helst utan att det droppar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Ingen på burning legion =)?

Jo Svartberg lvl59 Undead Warrior.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Någon från Ragnaros?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
Ja. det är betydligt färre mobs nu. speciellt vid alla minibossar. Men det är fortfarande äckligt svårt på många ställen. Körde 5-man scholo igår. tog 3.5h med 2 wipes ibörjan bara. Det var första 5-man runnen det. Idag ska jag in igen så jag kan få mitt blod.

Jo, Alexei Barov är grymt svår som 5-man. Vi lyckades ta han genom att prästen shacklade ena skelettet. sen distract-pullade jag det andra som paladinen körde en turn undead på och chainfearade han på det sättet tills vi dödade Alexei. Och bara han är lagom svår. Han slår hårt.

Edit: Iofs den gången, vilket var min enda gång som jag körde scholo 5-man, så bestod vi av mig, en mage, en paladin, en ms-crit speccad 2h warrior som byggde agro genom att göra mycket i skada o.O och sen shadowspeccad präst med skitig eq, vilket gav honom ca 5k mana >_<
Kanske var därför det var så svårt att ta han

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Jag är bara 150g från att klara min epic quest 150 och själva questen då alltså x) Men den kan ju inte vara helt omöjlig. Jag har hört att den ska vara riktigt rolig att göra faktiskt. Epic mount alltså.

Är du Paladin? Eller Warlock?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Påskharen tog mig!

http://hem.spray.se/cocker/BWL_egg.jpg

Ne men vi körde BWL. Här är första rummet innan vi tog bossen, gör försök på andra rummet nu.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Är första bossen enkel i bwl?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Är första bossen enkel i bwl?

Verkar så, folk har dödat bossarna där inne med ~35 personer

Permalänk
Medlem

bästa scholo runs någonsin innan patchen.
drog in med en av våra warriors, han e snabb, kör fullt valor sett nästan, en del fattas, arcanite reaper, he scholo tog ca 2 timmar, alla bossar inklusive ras eller va han heter. och då va detta innan patchen,

Visa signatur

Burk 2: AMD 64 4600 x2+, Asus mobo, asus X1900xtx pro gamer, 2 gb kingston kvr400 minne, 2 st 200 gb WD diskar, 1 st 80 gb Wd som system, 20" Philips widescreen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Är du Paladin? Eller Warlock?

Warlock Jag tror min quest är roligare än din. Av vad jag hört iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Ingen på burning legion =)?

Jo. oO

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Ingen på burning legion =)?

Jo, alliance

Visa signatur

ntz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oLLE!
Jo, alliance

Samma, vad heter du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Samma, vad heter du?

Mean, själv?

Visa signatur

ntz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oLLE!
Mean, själv?

spelar med på Burning Legion

Ninjan nickar jag

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Gah!
Nu har jag dingat 40 men jag inte råd med mount!
Riktigt surt, ingen i guilden har pengar..
Nån som kan låna, pm isf

/Yheti lvl 40 undead mage @ Shattered Hand

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem

Jag är bara lvl 37 men har redan 106 guld